Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulu ei tänä vuonna käykään joulukirkossa, olen yllättynyt.

Vierailija
16.12.2008 |

Minusta kuuluu oleellisena osana koulun uskontokasvatukseen. Kirkko on lähellä ja päiväkotilaisetkin kävivät tänään siellä. Onko tämä uusi trendi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkö vanhemmat voisi hoitaa edes näiden jeesus-tarinoiden kertomisen aivan itse.

Se on niin helppoa ostaa synninpäästö maksamalla kirkollisveroa ja ulkoistamalla lasten uskontokasvatus koululle. Sitten voi kauhistella hyvillä mielin niitä uskonnottomia, jotka "hylkäävät suomalaisen kulttuuriperinnön".

Jos koulu ei viekään lapsia joulukirkkoon, niin monikohan vanhempi sinne muksunsa sen seurauksena vie?

Vierailija
2/11 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei ketään kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä pettynyt, koska joillekin lapsille koulupäivän yhteydessä olevat kirkkohetket ainoita kirkkokäyntejä, Meidän perhe onneksi kävi jo perheiden adventtikirkossa. Muistan omilta kouluajoilta että kirkossakäynnit jäi mieleen.

Vierailija
4/11 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuvat sitten kaikki jättämään kirkon väliin :(

Vierailija
5/11 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoon kuulumattomat jäivät pois kirkosta ja tekivät jotain muuta sen ajan. Nykyaikana koko luokka jättää sitten menemättä ettei näille ei-kristityille vaan tulisi paha mieli!

Vierailija
6/11 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään rehtori pääsee helpommalla, kun päättävät että kirkkoon ei mennä.

Täytyy järjestää kaikenlaista vaihoehtoviihdykettä, niille jotka ei saa lupaa osallistua.

Ja sitten on vielä se käräjien riski, joku lapsi valehtelee että sillä on lupa osallistua ja myöhemmin selviää ettei vanhemmilta oikeasti olekkaan lupaa. Tai ei ainakaan molempien vanhempien lupaa. Se on sitten pirumerrassa.

Silloin pitäisi kerätä kaikenlaisia lupalappuja vanhemmilta kuka saa osallistua ja kuka ei. Älyttömät kustannukset niidenlupalappujen kääntämisestä kymmenelle eri kielelle.

Juhlille taitaa tulevaisuudessa käydä samoin kuin kaikille retkillekin, jotka on ajettu alas. Jollain vanhemmalla on joku ongelma ja koko koulun liikuntapäivä lopetetaan.

Vierailija
7/11 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus se on syytä käydä ihan kouluakin...

Vierailija
8/11 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus se on syytä käydä ihan kouluakin...

koulussa enää mitään koulua käydä.. kunhan kulutetaan aikaa ja harjoitellaan joulujuhlaohjelmaa...

T: ope

Vierailija
9/11 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on torstai-iltana joulujuhla kirkossa. Eikä meillä tarvitse kerätä mitään lupalappusia, ei meillä ole edes yhtään et-oppilasta :).

Vierailija
10/11 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat lapesesi kirkkoon, mikset itse vie heitä sinne! tunnustuksellinen uskontokasvatus ei ylipäätänsäkään kuuluisi kouluun.

sitäpaitsi monet vanhemmat "ulkoistavat" jo muutenkin lastensa kasvatuksen kouluille ja muille instituutioille. eivätkö vanhemmat voisi hoitaa edes näiden jeesus-tarinoiden kertomisen aivan itse.

Vierailija
11/11 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tervetuloa kouluun vaan, niinkö?

Meillä on torstai-iltana joulujuhla kirkossa. Eikä meillä tarvitse kerätä mitään lupalappusia, ei meillä ole edes yhtään et-oppilasta :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä