Todella paha mieli pojan ja kavereidensa puheista
19-v poikani oli muutaman kaverinsa kanssa meillä ennen baariin lähtöä. He eivät ilmeisesti huomanneet kun tulin kotiin, olivat kai parvekkeella tupakalla. Olin makuuhuoneessa vaihtamassa vaatteita kun kuulin heidän puhuvan jostain tytöstä. Poikani kehui tyttöä hyvin sisäänajetuksi ja kehotti muitakin kokeilemaan. Joku kavereista sanoi siihen, että on tullut itsekin koeajettua ja hyvä on. Ja kamala nauru päälle.
Onko tuollainen normaalia puhetta, vai olenko kasvattanut sian? Pitäisikö laittaa mies puhumaan pojalle, ettei naisista puhuta noin?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 01:27"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 01:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 01:15"]
Kyllä ne puheet tollasia jätkäporukassa on jätkistä riippumatta...
[/quote]
Vaan kun ei ole. On meitä kivojakin miehiä, vaikkei uskoisi.
[/quote]
Kyllä on, teineillä.
[/quote]
No ei ole. Ei ollut mun kaveripiirissä.
Minä olisin varmaan pää punaisena mennyt huutamaan sinne.
Sanot pojalle, että kuulit tuon ja vähän tuli ikävä fiilis kuulla hänen suustaan tuollaista. Meillä äitillä ainakin oli ehdoton linja tällaisten törkeyksien suhteen. Kasvoin kahden veljen kanssa ja luonnollisesti välillä riideltiin ja haukuttiin toisiamme, mutta muistan kerran, kun veljeni sanoi minua huoraksi ja siinä vaiheessa äiti tulistui ihan täysin, ja veljeltä lähti viikkorahat pariksi viikoksi. Äiti sanoi vain, että hän ei kasvata poikiaan puhumaan tuohon sävyyn naisista.
En hyväksyisi tuollaista alentavaa puhetta kun en sellaista itsekään harrasta, ällöttävää touhua.
Mitähän te ämmät miettisite jos kuulisitte ton ikästen jätkien puheita intin tuvassa...
Jospa vielä kertoisit mikä tuossa oli väärin. Se ongelma taitaa olla sinun suhtautumisesi naisiin
Sinun päässäsi nainen ei siis saa harrastaa kaveriporukan jokaisen miehen kanssa seksiä ja nämä miehet kehua? Nainen on pelastettava!
Jos mies harrastaa jokaisen kaveriporukan naisen kanssa seksiä ja nämä arvioivat häntä onko hänkin uhri?
Normi ikäisteni poikien kohdalla. Törkeät, ällöttävät ja ajattelemattomat saastat. En vaan pysty käsittää, miten suurin osa saattaa käyttäytyä noin. Pidän luonnollisesti seksistä kovasti, mutta tuollainen.. Koen oikeutettua ylemmyydentunnetta (ja kohonneen verenpaineen).
M19
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 02:03"]
Normi ikäisteni poikien kohdalla. Törkeät, ällöttävät ja ajattelemattomat saastat. En vaan pysty käsittää, miten suurin osa saattaa käyttäytyä noin. Pidän luonnollisesti seksistä kovasti, mutta tuollainen.. Koen oikeutettua ylemmyydentunnetta (ja kohonneen verenpaineen). M19
[/quote]
Oletpas herkkä. Mene jo nukkumaan ja pyydä äiti peittelemään.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:29"]
Taidatte olla joku uskovainen perhe.
[/quote]
sinun perhees taitaa koostua vai jälkeenjääneistä idiooteista jos tuo on teille normaalia jutustelua.
En sanoisi, että noin mauttomat jutut ovat yleisiä poikaporukoissa. Toki sellaista "hyvät tissit ja perse" -juttua kuulee vaikka kuinka paljon, mutta tuon esimerkin kaltainen meno on kyllä jo halventavaa. M22
Me puhutaan kaverien kanssa yön yli koeajosta kuten autoa ostaessa. Testataan alustan kireys ja melutaso.
Koeajo.. sisäänajo. Kukaan ei loukkaannu kun naisen puhuvat miehestä
Oletpas herkkä. Mene jo nukkumaan ja pyydä äiti peittelemään.
[/quote]
Olen kyllä. :) Nukkumaan menen, mutta mamma on turhan kaukana. Minua poloista muualle muuttanutta. Tulisitko sinä hoitamaan asian joutessasi?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 01:26"]
[quote author="shatteredslashK" time="17.05.2015 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:29"]
Valitettavasti normaalia ton ikäsen jätkäporukan naureskelua.
[/quote]
No ei todellakaan ole. Kuulun itse samaan ikäluokkaan, enkä kavereiden kanssa todellakaan puhu tuollaisia.
[/quote]
Olet varmaan jostain sisäsiittoisesta lestadiolaiskylästä tms.
[/quote]
En ole. Toisaalta liikun "weirdojen" kanssa. Btw, olen ateisti. Et kai tosissasi kuvittele, että kaikki (nuoret) miehet on sikoja, ellei ole jollakin tapaa vanhoillinen?
Oletpa ihana äiti kun osaat ajatella omasta pojastasi noin etkä kaunistele että eihän meidän petteri...:) Olen itse samaa ikää poikasi kanssa ja monella tuo on vain läppää vaikka onkin kamalaa sellaista...En tiedä auttaako isäsi puhe, voi olla että menee ohi korvien.
Pitäisin itse varmaan tunnin tai parin saarnan naisten asemasta historiallisesti, globaalisti ja paikallisesti niin ettei unohtuisi koskaan. Kunnioituksen puutteesta kun tuo väistämättä kertoo enkä ymmärrä miten perusnäkökanta muuttuisi aikuistuessa ilman että joku opettaa, puheet ehkä vain siistiytyisi.
En myöskään täysin ymmärrä miksi isän pitäisi juuri tuohon nimenomaiseen asiaan puuttua, ei äidin. Mielestäni äidin pitäisi olla ihan ok näyttää tunteensa liittyen oman sukupuolen halveksuntaan ja opettaa kunnioitusta, näkisipähän poika mitä tunteita tuo puhe herättää.
Kertoo kunnioituksen puutteesta mutta ansaitseeko tyttö joka paneskelee koko kaveriporukan läpi, jotain kunnioitusta? Tottakai tuo on puheenä törkeää mutta ei kaikkia naikkosia voi kunnioittaa jos käyttäytyvät holtittomasti ja itse laittavat itsensä niin matalaksi. Ihme hurskastelua täällä että tyttöä pitäisi kunnioittaa vaikka on täysi lutka.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 01:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 01:15"]
Kyllä ne puheet tollasia jätkäporukassa on jätkistä riippumatta...
[/quote]
Vaan kun ei ole. On meitä kivojakin miehiä, vaikkei uskoisi.
[/quote]
Kyllä on, teineillä.