Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet: Mitkä syyt johtivat eroon? Kauanko olitte miettineet eroa? Kumman aloitteesta

Vierailija
16.12.2008 |

erositte?

Oletko katunut jälkeenpäin? Minkä ikäiset lapset oli erotessa, miten reagoivat? Miten teillä menee tapaamiset /onko lapset puoleksi molempien luona?

Ihan kamalasti pyörii kysymyksiä mielessä, nimittäin olen itse miettinyt eroa jo tammikuusta asti. Kesällä meni paremmin, ajattelin että onneksi en eronnut. Mutta nyt taas paha olla tässä suhteessa.

Toisaalta, meillä on paljon(!!) hyvääkin ja isä on lapsille tosi tärkeä.

Mutta.. sitten pari asiaa, jotka kerta toisensa jälkeen tulee ja panee miettimään, että miksi minä kestän tätä, teenkö lopulta lastenkin kannalta väärin, kun jään.

ajatukset sekaisin......

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietää, että miehelläni on toinen nainen. Eropäätös syntyi siinä silmänräpäyksessä. Olen aina sanonut, että minua jos pettää saa mennä.

Katunut en ole hetkeäkään.

Monet sanovat, että lasten takia ei saa erota. Olen eri mieltä: lasten takia pitää erota. Lapsilla on oikeus tasapainoiseen elämään ja sitä ei saa jos vanhempien välit eivät ole kunnossa. Silloin lapset kärsivät.

Lapsilla on oikeus isään ja tätä oikeutta en ole koskaan kyseenalaistanut. Myös omaisuuden jaoimme sovusssa.

En ymmärrä enkä näe järkeä siinä, että eron jälkeen kaikki on pelkkää riitelyä ja valtataistelua. Kestään ei tule voittaa ja lapset kärsivät aikuisten tyhmyydestä.

Mennenisyyteen ei voi vaikuttaa mutta tulevaisuuten voi.

Täytyy muistaa, että elämä on ruusuilla tanssimista; välillä terälehdillä ja välillä piikeillä mutta aina ruusuilla.

Vierailija
2/2 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kai vain perinteisesti kasvoimme erillemme lasten tulon myötä. Kaikki toiveemme arkielämältä ja elämältä yleensä olivat niin erilaiset. Pikkuhiljaa aloimme nukkua eri huoneissa. Odotin toista lastamme silloin eikä mies ollut lainkaan kiinnostunut raskauden kulusta tms. Hyvä että ehti töiltään mukaan synnytykseen. Kun toinen lapsi oli vasta muutaman kuukauden, mies sai mahdollisuuden lähteä ulkomaille pariksi kuukaudeksi työkeikalle, minkä otti minulta edes kysymättä vastaan. Tosin olimme siinä vaiheessa jo molemmat sitä mieltä, että tekee hyvää olla vähän aikaa erillään ja miettiä asioita. Esikoinen oli 2v, kuopus 4kk ja koko ajan tissillä - olihan se aika helvetillistä, mutta sinä aikana olin kuitenkin muuten paremmalla mielellä kuin kuukausiin miehen seurassa ja aloin tosissani miettiä eroa. Kun mies sitten palasi kotiin, paha olo ja sama vanha vuorovaikutuksen olemattomuus palasivat. Kuukauden sinnittelimme yhdessä, kunnes minä otin eron puheeksi ja mies oli silmin nähden helpottunut. Lapset olivat tuolloin siis vähän yli 2v ja n. 6kk.

Lapsille ei erosta ollut muuta haittaa kuin tietysti se, että isä oli heidän elämässään entistä vähemmän läsnä. Mutta arvelen, että niin olisi ollut ilman eroakin...lisättynä meidän väliemme kireydellä. Koska lapset olivat niin pieniä, emme edes harkinneet vuoroviikkosysteemiä vaan lapset jäivät minulle, yhteishuoltajuus, tapaamiset sovitaan suullisesti. Kaiken kaikkiaan ero oli varmasti oikea ratkaisu ja olisi tullut eteen ennemmin tai myöhemmin. Lapsille se oli kivuttomampaa pienenä.

Nyt en ehdi enempää, jos haluat kysyä vielä jotakin, voin myöhemmin yrittää ehtiä vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi