Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako köyhän tehdä lomareissu etelään?

Vierailija
11.05.2009 |

Mulla ois viikon vapaaputki ja haluttaisi katkaista tämä ankeus hetkeksi,

lapsia pitäisi kustantaa viisi(onnesta jo kiljuvat, jeeeee...).

Tietää vaan vyönkiristystä ensi talvelle ja mies murjottaa(jää töitä paiskomaan ja on periaatteesta vastaan).

Oli onko viikon irtiotto HIRVEÄN rahasumman väärtti? Comments?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et lähtisi nyt, mutta sopisitte koko perheen kanssa että ensi kesänä mennään, ja alatte säästämään sitä varten.

Matkaa on kiva suunnitella etukäteen ja sopia, että tuo 2500 euroa kerätään kasaan tavalla tai toisella. Sitten loma on oikeasti juttu, kun sen voi maksaa paikan päällä. Ei tule mitään epämääräisiä visa-ostoksia, joita sitten loppuvuosi itkun kanssa maksellaan tietämättä, mistä saa rahaa.

Pitkäjänteisyyttä nainen! Tuskin haluat lapsille opettaa velaksi elämistä...

Vierailija
2/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtäisiin reissu sitten koko porukalla. Matkustaminen on ihanaa, sitä ei vaan kannata lainarahalla tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä viikko 4 tähden hotellissa, Turkissa, 1 viikko 299, all inclusive.

Turkki ei ole mikään mun kohdemaa nro 1, mutta siellä on lämmitä, kun kaikki sisältyy hintaan, ei tule lisää kustannuksia ruuasta jne. Tuliaisia ei tarvi ostaa kun ei siellä ole mitään ostettavaa.

Siitä matkasta vois puhua pitkään, tekis kunnon irtioton kaikkien elämään.

Mä olen sitä kastia, että säästän tulitikuissa ja juon shampanjaa. Kyllä loma pitää nostaa arjen yläpuolelle.

Suomessa jos asutte jossain hotellia vaatimattomammassa 5 yötä, 2 huonetta, siihen menee jo iso summa, syöminen, liikkuminen. Suomi on ihana maa, mutta matkailun kannalta niin kallis.

Vierailija
4/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään ongelma. Onko se nyt niin kauheaa jos joutuu kahdessa eri huoneessa olemaan. Äkkilähtö 100-200 euroa.

Vierailija
5/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta jää lapsille ikuiset muistot, varmasti nauttisivat.

Vierailija
6/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tavaksi on tullut käydä joka vuosi/joka toinen vuosi jossain Välimeren kohteessa, tosin vaan kahden lapsen kanssa. Aina on ollut koko rahan arvoista. Kyllä niistä kuluista on aina jotenkin selvitty ja ruokaakin on silti saatu pöytään. Ensi viikollakin ollaan matkalla! :-)

Vierailija
7/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa ja lämmintä lomaa ap:lle ja lapsille!

Vierailija
8/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotte halvat lennot Ryanairilta Lontooseen. Lontoosta katsotte halvan lennon etelän lämpöön ja vuokraatte kohteesta asunnon (tai jos välttämättä haluatte niin hotellin). Samaa reittiä tulette takaisin Suomeen. Ei pitäisi tulla mahdottoman kallis reissu.

Tämä siis yksi vaihtoehto. Matkatoimistojen valmismatkat on suht kalliita.

Vierailija
9/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryanairilla Tampereelta esim. Frankfurtin tai Lontoon kautta Reusiin. Sieltä on edullinen juna- tai linja-automatka rannikon lomakohteisiin. Barcelonaan on myös joskus muitakin edullisia lentotarjouksia muillakin yhtiöillä noin 100 €/menopaluu.

Leirintäalueelta saa majoituksen viikoksi koko perheelle 250 eurolla. 6-henkisen perheen matkan hinnaksi tulee lentoineen ja majoituksineen ja kuljetuksin (lentokentältä majoituspaikkaan ja takaisin) noin 600-700 euroa.

Itse olemme lähdössä Kroatiaan, lennot maksoivat koko perheeltä (6 h) 3,42 euroa. Meillä lento on Tukholmasta ja ostettu Ryanairin erikoistarjouksesta 6kr/menopaluulento. Tuohon lennon hintaan ei tullut edes veroja kun oli siitä erikoistarjoksesta. Tukholmaan meillä on ilmainen risteily, josta käytämme siis vain menomatkan. Samoin meillä on Tukholmasta Helsinkiin ilmainen risteily. Kuljetukset Tukholman keskustasta (kävelemme sinne satamasta) on linja-autokuljetus lentokentälle 50 €/menopaluu koko perheeltä

Paikan päällä Kroatiassa majoitumme huoneistohotelliin hintaan 450 €/10 vrk.

Halvallakin siis pääsee kun suunnittelee itse.

Vierailija
10/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan enemmän ja rentoudun.

Vierailija
11/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sulla ystävää, joka lähtisi lapsineen mukaan? Voisitte varata halpalennot ja vuokrata koko porukalle talon (netistä löytyy huimat valikoimat myös uima-altaallisia taloja)?

Hotellissa on aika tympeää pienten lasten kanssa ja sulla saa olla silmät selässäkin, jos aiot huolehtia koko porukan turvallisuudesta yksin...

Ja ainahan jaettu ilo moninkertaistuu!

Vierailija
12/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan en näe mitään järkeä siinä, että ostat matkan Visalla ja maksat jälkikäteen. LIsäksi mies ehdottomasti mukaan, jos haluaa.

Itse lähden lasten (8, 6 ja 3 v) kanssa jouluksi lämpimään. Olen yh ja matka maksaa yli 4000 €. Hirveä summa, mutta rahat olen säästänyt ETUKÄTEEN, enkä ole edes kysynyt exältä matka-avustusta (en taatusti saisi, kun se ei maksa elareitakaan). Perillä ei tartte ostaa välttämättä mitään, koska hotelli on all inclusive.

Vierailija
13/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut lasten kanssa muutaman kerran aiemminkin. Homma sujuu, kun lähtee reissuun LASTEN EHDOILLA. En tajua niitä pariskuntia, jotka naama punaisena huutavat yhdelle lapselle, kun tämä kitisee jollain lapsen kannalta supertylsällä retkellä...

Vierailija
14/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: eräs kolmen lapsen äiti, joka ei ole kuunaan lentänyt eikä siihen varaa vaikka yhteiset tulot on n 80 t e/v

Vierailija
15/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleeni, että varsinkin kun omat lapset olivat ihan pieniä, tuntui kahdestaankin miehen kanssa välillä rankalta vahtia lapsia reissussa. Vanha sanonta "Lapsiperheen lomailu on vain lastenhoitoa vaikeutetuissa olosuhteissa" tuntui pitävän meidän kohdalla paikkansa.

Siksi mietin, oletko loppuun saakka miettinyt _omaa_ jaksamistasi lomalla? Ilman toista aikuista voi olla aika työlästä, ja jos äidin pinna on kireällä, ei se lastenkaan lomatunnelmaa nosta. Pienikin sairastuminen tai muu vastoinkäyminen (taskuvarkaus, eksymiset tms.) saattaa saada epätoivon aikaan jos ei ole ketään toista aikuista jonka kanssa jakaa se.

Jos miehelläsi ei ole lomaa mutta sinulla on, koeta saada ystävä tai vaikka oma äiti mukaan reissuun.

Vierailija
16/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmanympärimatka. Kyse on ihan siitä mihin käyttää rahansa, vain miljonääri voi ostaa kaiken minkä haluaa ja rahat riittävät. Muiden on mietittävä mistä säästää matkarahat.

t: eräs kolmen lapsen äiti, joka ei ole kuunaan lentänyt eikä siihen varaa vaikka yhteiset tulot on n 80 t e/v

Vierailija
17/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmanympärimatka. Kyse on ihan siitä mihin käyttää rahansa, vain miljonääri voi ostaa kaiken minkä haluaa ja rahat riittävät. Muiden on mietittävä mistä säästää matkarahat.

Vierailija
18/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tulot yli 50.000 €/vuosi, enkä saa mieheltä elareita, koska lapset asuvat vuoroviikoin isällään! En siis saa elareita Kelan/kunnan kauttakaan. Lapsilisät käytetään exän kanssa yhdessä lasten vaatteisiin ja harrastuksiin, eli niitäkään en saa itselleni. Jos olisin naimisissa exäni kanssa, niin perheen tulot olisivat yli 100.000 €/vuosi (joka on mielestäni vähän moniin tuttavaperheisiin verrattuna). Mikähän tässä yksinhuoltajuuskuviossa on mielestäsi niin kannattavaa...?

Kyse on siitä, mihin haluaa käyttää rahansa! Minä sijoitan mieluummin matkusteluun lasten kanssa kuin siihen, että juoksisin joka viikonloppu ravintoloissa...

Vierailija
19/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tulot yli 50.000 €/vuosi, enkä saa mieheltä elareita, koska lapset asuvat vuoroviikoin isällään! En siis saa elareita Kelan/kunnan kauttakaan. Lapsilisät käytetään exän kanssa yhdessä lasten vaatteisiin ja harrastuksiin, eli niitäkään en saa itselleni. Jos olisin naimisissa exäni kanssa, niin perheen tulot olisivat yli 100.000 €/vuosi (joka on mielestäni vähän moniin tuttavaperheisiin verrattuna). Mikähän tässä yksinhuoltajuuskuviossa on mielestäsi niin kannattavaa...?

Kyse on siitä, mihin haluaa käyttää rahansa! Minä sijoitan mieluummin matkusteluun lasten kanssa kuin siihen, että juoksisin joka viikonloppu ravintoloissa...

Vierailija
20/62 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaa nyt aivan liikaa. Lomailu voi olla auringonpaahteessa istumissa vedessä kirmaavien lasten kanssa, mutta se voi olla myös yhtä kidutusta. Tärkein on, että on asenne valmiiksi kohdallaan.Kenellekään ei ole iloa matkasta, jos äiti on naama rutussa koko loman ajan...

Tuli vaan mieleeni, että varsinkin kun omat lapset olivat ihan pieniä, tuntui kahdestaankin miehen kanssa välillä rankalta vahtia lapsia reissussa. Vanha sanonta "Lapsiperheen lomailu on vain lastenhoitoa vaikeutetuissa olosuhteissa" tuntui pitävän meidän kohdalla paikkansa.

Siksi mietin, oletko loppuun saakka miettinyt _omaa_ jaksamistasi lomalla? Ilman toista aikuista voi olla aika työlästä, ja jos äidin pinna on kireällä, ei se lastenkaan lomatunnelmaa nosta. Pienikin sairastuminen tai muu vastoinkäyminen (taskuvarkaus, eksymiset tms.) saattaa saada epätoivon aikaan jos ei ole ketään toista aikuista jonka kanssa jakaa se.

Jos miehelläsi ei ole lomaa mutta sinulla on, koeta saada ystävä tai vaikka oma äiti mukaan reissuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi