Kannattaako köyhän tehdä lomareissu etelään?
Mulla ois viikon vapaaputki ja haluttaisi katkaista tämä ankeus hetkeksi,
lapsia pitäisi kustantaa viisi(onnesta jo kiljuvat, jeeeee...).
Tietää vaan vyönkiristystä ensi talvelle ja mies murjottaa(jää töitä paiskomaan ja on periaatteesta vastaan).
Oli onko viikon irtiotto HIRVEÄN rahasumman väärtti? Comments?
Kommentit (62)
me repästiin opiskelijoina lastemme kanssa etelänmatka kohde oli Kreikka. Koko matka oli SUURI PETTYMYS sekä minulle että lapsilleni, mieheni tiesi mitä odottaa, kun on kierrellyt enmmänkin... Nyt kun olen työelämässä mukana ja rahaakin olisi suht mukavasti en viitsisi pennosia reissuun upottaa.. Meidänkin lapset ovat vesipetoja, mutta silti eivät viihtyneet.
että sinä tekisit lasten kanssa reissun ja mies ei pääsisi. Ainakin miehen täytyy saada jotain omaa kivaa sitten tilalle.
Kaikki saattaa reissulla mennä pieleen. Olette viikon sairaina, vedessä on pöpöjä ja uinti ei oikein onnistu, hotellissa kaiken maailman loisia jne.
Varsinkaan lasten kanssa ei kannata lähteä sillä mielellä, että viikko uidaan ja nautitaan ihan varmasti.
Jos kestää sen, että loma on kenties katatrofi katkeroitumatta niin sitten matkaan vaan. Voihan se sujua ihan mukavastikin.
Mekäydään aina aurinkotilikortilla, maksetaan sit jälkikäteen osa matkasta erissä. Eikä harmita tippaakaan.
Aina on reissut olleet koko rahan väärtejä.
Itse ajattelen aina niin, että kuinka paljon olen valmis heittämään rahaa "kankkulan kaivoon " harmittelematta sitä jälkikäteen.
Jos hyväksyt sen tosiasian, että saatatte maata hotellihuoneessa vatsataudissa tai koko viikon on pilvistä ja sateista, niin siitä vaan.
Matkailu avartaa ja olisihan se elämys lapsille.
Joko eivät itse pääse koskaan mihinkään tai eivät halua toiselle suoda samaa iloa kuin saavat itse. Kotimaassa reissaaminen on tosi kallista ja Etelässä on aurinko takuuvarmaa. Jos pystytte rahat jostain riipimään kasaan, niin menkää ihmeessä! Siinä on muistoa taas pitkäksi aikaa teille, jos ette muuten paljon reissaa.
Itse YHna todellaki pidän matkustelua niin piristävänä ja rentouttavana että jopa 2 viikon Thaimaan reissu lapsen kanssa oli reilun kuukausipalkan arvoinen jota vieläki jaksaa muistella, enkä surkuttele mitä kaikkee silläki rahalla olis voinu tehdä. Kerrankos täällä vaan eletään.
Enkä saa penniäkään sossusta.
lapsille ei oikein ruoka kelvannut, aina piti valittaa... Tekemisen puute, viihtyivät kyllä rannalla, mutta muuten. Vanhempi sai merivedestä korvatulehduksen ja nuorempi sai vatsataudin, mikä muuten alkoi yllättäen kaupungilla niinpä isi lähti metsästää tyttärelleen alushousuja! Lentokentällä oli omat ongelmat löytää omat matkalaukut (odotin meidän kolmatta ja niinpä löysin itseni ja mahani liukuhihnalta, kun vanhempi herrasmies löysi omat laukut ja tönäisi tämän mamman...) Lapsille ei varsinaista järjestettyä ohjelmaa.. Jos siis lähdet lasten kanssa ota etukäteen selvää mitä tarjontaa siellä on LAPSILLE! Meidän lapset on selkeästi "ihastuneenpia" euroopan matkailuun. Ollaan kieretty heidän kanssaan autolla Tanska, Saksa ja Ruotsi. Näitä matkoja he muistelevat innolla, ei tuota kallista Kreikkaa... Kävimme siellä vuonna 2001 ja rahaa palo valtavasti ihan syömiseen ja juomiseen.
Olin todella halpamatkalle Puolassa viikko sitten tyttäreni kanssa neljä päivää ja 800€ saatiin kulumaan, toisin ostettiin kenkiä ja meikkejä ja muita tuliaisia itsellemme, mutta minusta ei ole hauskaa lähteä lomalla pihistelemään.
Mutta jos lämmintä uimavettä olette lähdössä hakemaan ilman muuta lähdette. Meidän on tehnyt 1-2 lomamatkaa vuodessa viimeiset 15v ja kerran on miehellä ei muilla ollut vatsatauti, kotimaassa on ollut kyllä useammin.
et ole oikeesti köyhä, miehenki pitäs saada jotain kivaa jne.
On olemassa totaaliköyhiä joo jotka ei tee yhtään mitään ja laskee silti ruokarahansa- näin on. Sitten on olemassa perheitä joilla on varaa elää, joskus jotain ylimääräsitäkin, mutta ovat todellakin köyhiä verrattuna keskituloisiin lapsiperheisiin tai etelänmatkoihin tai ylipäätään tähän kuvitelmaan ok elintasosta. Ei tavallisella lapsiperheellä roiku rahaa matkoihin- ne pitää nipistää jostain. . Voi v tätä kateellista, katkeraa ja kyttyräselkäistä kansaa:(
Ap jos pärjäätte, lähtekää vaan- me ollaan tehty muutaman kerran vastaava irtiotto ja kyllähän se on sen väärti ollut. Ei siellä etelässä tarvii tuhlata, syömiseen menee rahaa, mut loma, meri-ilmasto, auringonvalo jne tekee tosi hyvää. Valokuvista tulee hyvä mieli vuosiksi eteenpäin. Me pidetään myös matkapäiväkirjaa- sitä on tosi kiva lukea myöhemmin. Ja mulla ainakin antaa voimia kuukausiksi eteenpäin.
Eiköhän miehelle oo tosi kivaa että saa olla viikon rauhassa kotona, mitä ihme teinilässytystä te ylläpidätte??? AIKUINEN MIES kestää kyllä sen että jollain on joskus kivampaa kuin hänellä eikä joka pullaa tarvii keskeltä halkasta tasan kahtia. kiesus sentään.
No ei minusta ole perheessä mitenkään reilua, että joku jätetään ulkopuolelle. Viikossa miehellä voi olla jopa ikävä lapsiaan. Ei kaikkien vanhempien toiveuni ole päästä viikoksi eroon lapsistaan.
Jos perheessä on rahat tiukilla niin en ostaisi velaksi ulkomaanmatkaa. Perhe voi alkaa säästää reissua varten. Kun matkakassa on koossa lähtevät kaikki halukkaat matkaan.
Jos miehelle olisi ok jäädä yksin kotiin voisi tilanne olla hiukan eri.
sillä vaikka menisi johonkin turistipaikkaan, niin aina on elämys nähdä miten muualla maailmassa eletään, edes kuulla vieraita kieliä ympärillään.
Mua arveluttaa se, ettei perheen isä pääse mukaan. Paljon maksaisi lisää jos hän tulisi? Rahallisesti ja aikataulullisesti? Entä paljonko maksaisi hänen pitäkestoinen(?) ja ihan ymmärrettävä paha mielensä henkisesti teille kaikille? Jos matkailu on teille noin harvinaista herkkua on todella tylsää jos ette pääse kaikki.
Ei tonneja kannata upottaa.. Riippuu mikä asenne teillä on. Mulla on kivaa lasten kanssa vaikka hiekkalaatikolla jos haluan :)
Se matkaan kuluva 2500 ei ole ainoa kulu... Siellä täytyy liikkua, syödä, teidän täytyy päästä lentokentälle + Visan korot... ja muut yllättävät menot.
lainaat sukulaiselta tms? Minä en kuuna päivänä ottaisi lainaa lomaan. Säästä mieluummin etukäteen. Kyllä lastenkin on hyvä oppia ettei se loma ihan ilmaiseksi tule. Pelkän uimisen ja rantojen takia en lähtisi mihinkään.
ja tuo viikko olisi mulle ainoa jolloin reissuun päästäisiin ja silloin ei miehellä ole lomaa. Visalla meinasin maksaa osan jota sitten makselen jälkikäteen.
-ap
Joo, ja hiekkalaatikolla istutaan harvasepäivä, koettu on sekin . )
Nainen, jos saat rahat raavittua kasaan, eikä perhe kuole nälkään, kun niitä maksat takaisin, niin mitä täällä kyselet? Vaikka lilluisit Kanarialla viikon uima-altaalla, kyllä se aina kotiolot voittaa. Hauskaa lomaa!
Elämä on aika lyhyt juttu, kannattaa repiä ilo irti siitä mistä sen saa. (Pian sen matkan varaan).
-ap