Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Morkkis :( Tarjosin alkoholia kasiluokkalaiselle tytölleni ja serkulleen virkajuhlissani.

Vierailija
11.05.2009 |

juuri tuollaisissa tapauksissa juhlamaljana eri juttu. Alkoholin määrä on todella vähäinen, ylipäätänsä juoman määrä kuohuviinilasissa on pieni.

Tytöille tuo varmasti on iso asia, eikä sinäänsä ole "alkoholinkäyttöä". Mielestäni et mokannut millään lailla. Eivätköhän niin oma tyttäresi kuinsiskosi tyttö kuitenkin ole ymmärtäneet mistä tässä on kyse, en usko tämän vaikuttavan heidän käsityksiinsä kasvatusperiaatteistasi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hakenut joskus siideriä 16-vuotiaalle sukulaiselle. Sitä nuoremmalle en tarjoaisi kun juuri ehkä tuon yhden annoksen, mutta 16-kesäinen on jo fyysisesti aikuinen ja minusta sen ikäiselle pitäisi jo laillisesti myydä.

Vierailija
2/12 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkoholi on laissa kielletty alle 18-vuotiailta. Kasiluokkalainen täyttää tänä vuonna 15, joten kärsi vaan morkkiksesta ja mieti seuraavalla kerralla enemmän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hakenut joskus siideriä 16-vuotiaalle sukulaiselle. Sitä nuoremmalle en tarjoaisi kun juuri ehkä tuon yhden annoksen, mutta 16-kesäinen on jo fyysisesti aikuinen ja minusta sen ikäiselle pitäisi jo laillisesti myydä.

Vierailija
4/12 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis 14- tai 15-vuotias. En olis tarjonnut ton ikäiselle alkoholia.

Vierailija
5/12 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en tarjoa alkoholia (edes sitä pientä määrää) alaikäisille. Se on Suomen laissa kielletty, enkä halua opettaa lapsille, että lakia on ihan ok olla noudattamatta.

Vierailija
6/12 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä muistaakseni sain ton ikäisenä alkoholia perhejuhlissa, esimerkiksi juuri lasillisen viiniä. Mun mielestä se on normaalia kasvatusta.

ja musta on tullut harvinaisen normaali alkoholinkäyttäjä

Vierailija
7/12 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äidin virka ole sellainen meriitti, että sitä täytyy perheessa lastenkin juhlistaa alkoholilla.! oluessa alkoholin määrä on myös pieni-- ei siis haittaa jos vaikka sitten juhannuksena isä tarjoaa saunaoluet loman kunniaksi?

kaiken kaikkiaan on huono malli opettaa , että vain alko, on oikea juhlajuoma.

Vierailija
8/12 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap ole tehnyt rikosta. Alaikäiselle voi tarjota esim. juuri tuon onnittelumaljan. Mutta jos välittää, eli ostaa pullon alaikäiselle, niin se on rikos! Että näin

Vierailija
9/12 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap ole tehnyt rikosta. Alaikäiselle voi tarjota esim. juuri tuon onnittelumaljan. Mutta jos välittää, eli ostaa pullon alaikäiselle, niin se on rikos! Että näin

Mä itse en vedä omien lapsien kanssa mitään nollalinjaa 18-vuotiaaksi asti. Mutta tiedän että lain mukaan alkoholin tarjoaminen alaikäiselle on rikos, oli sitten kyse onnittelumaljasta tai jostain muusta.

Mä olen lapsilleni tarjonnut ensimmäisen kerran alkoholia rippijuhlissa. Lasin kuohuvaa. Koskaan en ole heille ostanut alkoholia, enkä tule ostamaan. Silloin tällöin ovat saaneet lasilliset riparin käytyään.

Vierailija
10/12 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne oli aikuismainen ja juhlava, mihin alkoholi mielestäni kuuluukin, lapset olivat aikuisten silmien alla, ja näin alkoholista ei tule mitään valtaisaa tabua jota sitten aikanaan piilotellaan vanhemmilta vaan paremminkin juhlaan kuuluva aikuisjuttu, jota sai nyt vähän etukäteen maistella :)

Vierailija
11/12 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne oli aikuismainen ja juhlava, mihin alkoholi mielestäni kuuluukin, lapset olivat aikuisten silmien alla, ja näin alkoholista ei tule mitään valtaisaa tabua jota sitten aikanaan piilotellaan vanhemmilta vaan paremminkin juhlaan kuuluva aikuisjuttu, jota sai nyt vähän etukäteen maistella :)

En koe että olisin saanut siitä traumoja ja ihan normaali suhde mulla on näin aikuisena alkoholiin. Ei mulle alkoholi ole ikinä ollut mikään tabu vaikka en sitä vanhemmiltani saanut, näin kuitenkin että sitä otettiin joskus, se riitti. Mä olisin varmaan kauhistunut jos mun äiti olisi hyväksynyt sen että mä juon.

Vierailija
12/12 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri merkittävän viran, jota juhlistimme sisareni perheen ja ystäviemme kanssa. Nostimme kuohuviinimaljat, jotka tarjosin myös tyttärelleni ja hänen serkulleen. Sisko antoi kyllä luvan, mutta silti. Kuinka pahasti mokasin kasvattajana? Periaatteessa en hyväksy alaikäisten alkoholin käyttöä, enkä mitään muuta antaisi missään tapauksessa. Jotenkin pidin kuohuviiniä eri juttuna, mutta onko se? (Tuli mieleen toisesta ketjusta.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän