Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilokivekset, erityisesti aikuisella miehellä

Vierailija
11.05.2009 |

Olen usein ihmetellyt, kun mieheni vasen kives nousee kummallisesti vatsaonteloon seksin aikana. Joskus näin käy myös oikealle kivekselle. Tänään sitten otin asian puheeksi mieheni kanssa. Hän sanoi huomanneensa saman ja sanoi myös, että joskus tuntuu, että se kives jotenkin jää sinne vatsan sisään ja pitää hyppiä, jotta se tulee takaisin pois.

Googlasin piilokiveksen ja löysin Wikipediasta artikkelin kuvien kera: http://fi.wikipedia.org/wiki/Piilokiveksisyys . Miehelläni siis on siis joskus tuo ylimmäinen tilanne, mutta useimmiten keskimmäinen. Yleensä kyllä kummatkin kivekset ovat pusseissaan.

Onko kellään kokemusta asiasta? Pitäiskö ottaa yhteyttä lääkäriin? Mies ei oikein itse ole huolissaan asiasta. Mua pelottaa mahdollinen lapsettomuus.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ikänsä ja lapsettomuustutkimuksissa aikoinaan todettiin hieman heikentynyt siemennesteen laatu, mutta ei kuitenkaan merkittävästi. Ja nykyään meidän kummallakin pojalla on sama, toinen on vielä alle kouluiän ja asiaa seurataan, toinen on yli kymmenen ja kivekset tullaan luultavasti leikkaamaan jossain vaiheessa, että pysyisivät paikoillaan.

Vierailija
2/3 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joskus 2v. leikattukin, mutta vieläkin aina välillä toinen kives katoaa. Yleensä tulee pois kun vähän painaa alavatsasta, mutta kerran jäi niin pahasti jumiin että lähdettiin päivystykseen, kun alkoi tulla kipeäksi. Lääkäri käski vaan ottamaan särkylääkettä ja seuraamaan että tulee jossain vaiheessa takaisin ja kyllähän se myöhemmin palasikin paikalleen.

Lapsettomuudesta täällä kärsitäänkin, mutta toistaiseksi vika on minussa. Pelottaa vaan se että kun/jos oma tilanne korjaantuu ja huomataankin että miehessäkin on vikaa. Suosittelen kyllä sitä lääkäriä, jos vaivaa ei ole koskaan tutkittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

termin kuin liukuva kives (testis saltans), joka vaikuttaisi olevan lähempänä oikeaa.

Eli hetkittäin miehen kives nousee sinne vatsaonteloon.

Mies kertoi, että kiveksiä on seurattu normaalisti koulun terveystarkastuksissa. Koskaan ei ole kuulemma huomattu mitään erikoista.

Ehkä mä vaan hermoilen turhasta. Pelottaa vaan mahdollinen lapsettomuus.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän