*****TOUKOTOIVEET vko 20*****
Kommentit (74)
huomenta,
nyt on siis se turha reissu tehty..ei oikeestaan mitään uutta,mut alapaine huiteli yli yhdeksässä kympissä menemään,joten vielä varattiin aika ens keskiviikoks.
MÖLLIMASU:just oli neuvola tätsän kanssa puhetta et paksumpi valkovuoto ja ruokahaluttomuus/ripuli voi olla merkkejä alkavasta synnytyksestä,eli onnea sinnepäin =) tiedä miten lähellä h.hetkeä olet jo..
kyselin yliaikaisuus juttuja,viikolla 41+5 tulee kutsu äitipolille jos ei mitään tapahdu ennen sitä:se on meidän tapauksessa 2.6!jos sinne mennään,sanon minä kyllä hellurei..ei varmasti tule pientä vauvaa niin kun nyt povaavat tuolla neuvolassa..noo,ei pidä vielä vaipua epätoivoon..
tänään ois tarkoitus mennä leffaan,saa nähdä miten jaksan istua sen pari tuntia paikallaan,varsinkin vessataukoja pitämättä.Mutta se enkelit ja demonit on nähtävä,makso mitä makso ;)
meillä on vesikatko menossa,arvatkaa viidesti kuka ei muistanut käydä neuvolassa vessassa??
nepsunen kupla otsassa&tiippana hätää kärsimässä tilan puutteen takia 39+0
Kaikenlaista olen kokenut tässä raskaudessa eikä meinaa kummallisuudet loppua. Ikinä ei ole aikaisemmin ollut tarvetta käydä päivystävällä hammaslääkärillä, mutta tänäänpä sitten kävin. Neljättä päivää särkenyt jo oikeaa puolta suusta. En osannut paikantaa kipua eikä lääkärikään ihan 100% varmasti ollut varma mikä aiheutti sairaanloisen säryn. Röntgenkuvatkin ottivat lyijyliina vatsan päällä. Viimein lääkäri päätyi yhteen paikattuun hampaaseen, joka on ollut sressi koko mun elämän. Poisti paikan ja antoi juurihoitoa, laittoi väliaikaisen paikan. Hammas poistetaan vauvan syntymän jälkeen, on kuulemma sen kuntoinen ettei sille mitään saa enää tehtyä. Nyt alkaa puudutus loppua ja alkaa hiljalleen jomottaa. Arvatkaas oliko kiva maata lähes tunti hammaslääkärituolissa...ei ollut ei! Vaikka hammaslääkäri oli kyllä huolehtivainen ja kysyi koko ajan et pärjäänkö. Jospas tuo käynti toisi tulleessaan supistuksia :)
Onnea kovasti uusille vauvan jo saaneille. Tyhjä pinnasänky meillä odottelee vielä tuhisijaa. Se on ollut jo hetken pedattuna ja joka aamu ja ilta kaihoisasti sitä katsoo et kohta siellä nukkuu pienoinen. Viikon päästä käynnistys jos ei sitä ennen synny.
Lumivalko rv 38
Täällä ei mitään uutta tylsyyteen. Paitsi että odottelen vieraita, joka on tosi outoa, kun meillä niin harvoin ketään käy. Palstaa kävin eilenkin kärkkymässä monta kertaa, mutta hiljaista on ollut.
Tota ruokahaluttomuutta on jatkunut jo pidempään, ainakin viikon. Nyt en ole edes muistanut seurata onko vuodossa klönttejä... Täytyypä taas panostaa. Muistelin kyllä, et mulla ois joskus ollu samanmoista limavuotoa valkovuodossa ennen kuukautisten alkamista. Vähän kuin sellainen ennalta varoittava vuoto. Jos nyt sit alkais vähän jo varoitella...
Vaihteeksi suht hyvin nukuttu yö takana. En tainnut edes veskissä käydä. Kerran muistan heränneeni, mutta laiska kun olen, en vaivautunut veskiin vaan käänsin vaan kylkeä. Ja aamulla sit jalat ristissä äkkiä vessaan :-)
Eilen illalla heiluteltiin peittoja miehen kanssa, jota ollaankin kyllä silloin tällöin tehty. Voi jestas, kylläpä tällä kertaa olikin työlästä. Ite on jotenkin niin iso köntys ja vaivainen, ettei kykene liikkumaan liiemmmin. Ja mies taas omine vaivoineen huolissaan, ettei satuta minua tai vauvaa. Todettiin siihen sitten vaan, että voidaan edelleen koettaa, mutta jos ei tunnu mielekkäältä, odotellaa suosiolla "syssymmälle".
No juu, mä tuun sit huomenna kertoo polikuulumiset ja ehkä illalla vielä, jos on jotakin...
Möllimasu rv 38+1
Kaikki muut ovatkin tainneet jo siirtyä vauva-arjen puolelle... Siltä ainakin tuntuu.
Lumivalkoinen: Oliko miten itsestään selvää, että uskalsivat ottaa röntgen-kuvan susta hammaslääkärissä? Taisi olla pakko paikka? Mulla oli raskauden alkupuolella ongelmia viisaudenhampaan kanssa, mutta sille ei voitu tehdä mitään juuri sen takia, että lääkärit ei suostuneet ottamaan röntgeniä kun olin raskaana. Ilmeisesti siinäkin on sitten eri käytäntöjä. Sain onneksi tuolloin hammastilanteeni siedettäväksi sitten muilla konstein ja varmaan synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa sitten täytyy taas uskaltautua hampaanpoisto-hommiin...
Huomenna pääsen sentään neuvolaan, niin voin kuvitella, että jotain tähän raskauteen liittyen sentään tapahtuu... :)
Tulehan Mölli sitten huomenna kertomaan, mitä sulle sanotaan siellä polilla!
Tsemppiä kaikille mahojen/Vauvojen kanssa!
SR rv:lla 38+1
Kovin hiljaista tosiaan on täällä palstalla ja kotonakin. Meikäläiäselläkin alkaa aika käydä pitkäksi. Toisaalta, onhan tässä oltu kotona jo sieltä helmikuun puolivälistä asti. Mitään ei enää oikein pystyisi, jaksaisi tai huvittaisi tehdä. Tänään oli tarkoituksenani opetella korvapuustien leipomista, mutta en ole vielä saanut aloitettua. Ehkä myöhemmin. Mieskin tulee tänään myöhään kotiin, kun ajatteli jäädä toimistolle graduansa tekemään. Se on sellainen syy, ettei voi oikein mankua, että tulisit kotiin, mulla on tylsää. Vastahan se gradu on kolmatta vuotta herralla työn alla.
Olen huomannut, että tämä tylsyys saa minut todella kiukkuiseksi. En ole muuten mikään kova menijä ja aiemmin olen kyllä nauttinut siitä, että saa vaikka maata koko päivän päällensä pukematta. Mutta rajansa makoilullakin. Nyt kiukuspäissäni maalailen kaikkia kauhukuvia tulevasta synnytyksestä, ja erityisesti sen viivästymisestä. Koko ajan pelottaa enemmän se, millainen jättiläinen meille on tulossa. Ja seuraava neuvolakin on vasta ensi ke.
Tuntuu siltä, että moni tosiaan elää jo vauva-arkea tai on vauvaansa noutamassa. Kateeksi käy. Mutta ei kai meidän muiden auta kuin yrittää tsempata ja toivoa, että mahdollisimman pian päästään itsekin samaan.
Leppis 38+2
SR_81 Mä kyllä kysyin heti lääkäriltä et onko turvallista röntgenin otto, kun olen raskaana. Hammaslääkäri vakuutti et se lyijyliivi suojaa täysin vauvan ja iso liivi se oli, se peitti kyllä koko vatsan. Kyllä se jäi vähän minuakin epäilyttämään, mutta luotin lääkärin sanaan. Toivottavasti tiesi mitä teki!!!
Lumivalko
Tänään oli vika nla ja ens ti sitten yliaik kontrolli Kättärillä jos tarpeen. TÄnään on ollut tosi hankala päivä kun on vaikea liikkua vihlomisen ja kirvelyn vuoksi. Vauva on NIIN alhaalla ja kun hän liikkuu niin nään tähtiä!! Miksi ei mitään tapahdu!!!!!! Tää on ihan tolkutonta!!!!
Lupaatko KISKIS ettet lähde ainakaan ennen mua???? LÄhetään vaik samana päivänä niin kumpaakaan ei potuta ihan hirveesti!!! Ootko vielä maisemissa?? Ei vaan, lähdetään kun vauvat ovat valmiita.
Sanoin just miehelle että voikun joku antais mulle pillerin ja nukahtaisin muutamaksi päiväksi ja kun herään niin vierellä olisi terve vadelma vauva!!
Käy tämä myös kukkaron päälle! Kävin tänään taas Lindexillä ja pakkohan sieltä oli ottaa vauvalle vaatetta mukaan. Jos en saa vauvaa, niin ainakin hipellän sen vaatteita ja tavaroita päivittäin!!!! :)
Yritän pitää pään kasassa ja ajatella vaan kaikkea ihanaa. Tuntuu että väkisin alkaa mielikuvitus juoksemaan ihan omia ratojaan. Entä jos ei ehditäkään sairaalaan?? ENtä jos hänellä onkin napanuora kaulan ympäri? Entä jos joudunkin leikkaukseen? ENtä jo pitääkin käynnistää ja se on vaikeeta??? Entä jos, entä jos?????? ARRRG!!! Toisaalta uskon että parin viikon päästä naurattaa nää jutut ihan tosissaan ja ymmärrän tasan miksi tämä meni näinkin pitkäksi!!!
Siinäpä teille taas vuodatusta, koittakee kestää!!!!
Halit kaikille ja LISÄÄ VAUVOJA KEHIIN!!!!
-Callaway tasan 41!!!
No ei vaan, onnea kaikille toukovauvan saaneille! En enää muista ketä olen onnitellut ja ketä oikeastaan on jo urakkansa tehnyt. Aika moni kuitenkin, mutta onneksi meitä muitakin on vielä muutama...Pidetään nyt palstaa pystyssä niin kauan kunnes viimeinenkin villahousu saa pienokaisensa pulautettua ulos!
CALLAWAY, lohduttavaa lukea, että jollain muullakin [b]vauvan liikkeet [/b] ovat ne, jotka eniten sattuvat. Mulla on nyt parina iltana ollut ihan ylivaikeeta, vaikka normaalistikin mulla sattuu eniten se, kun itse liikun ja vauva alkaa samalla vaihdella asentoa. Supistuksiin, ts vatsan kovettumisiin, olen NIIN tottunut, että niitä en enää juurikaan edes noteeraa mutta kun niihin yhdistyy alati mylläävä vauva, niin voi taivas että voikin tehdä kipeää! En muista että aiemmin olisi näin kivuliasta ollut tässä vaiheessa. Tosin edelliset vauvat ovat olleetkin aika pieniä, että tämä saattakin olla vähän isompi tapaus ja näin pieneen äitiin ei oikeastaan isompaa lasta kyllä enää mahdu. Että siinäKIN mielessä saisi syntyä jo tämäkin pieni ystävä, vaikka mulla noi viikot ei vielä ole edes täynnä. Kyllä mä oikeesti soisin lähdön koittavan ensin teille, joilla on jo mennyt la yli, se se vasta onkin puuduttavaa aikaa:/ Mutta rehellisyyden nimissä alkaa tämäkin mamma olla jo aika kypsä -jos ei jalkojen, niin ainakin korvien välistä;)
Neuvolakäynti oli minullakin tänään, mitään ihmeitä tai uutta ei siellä ollut, joten se siitä:) Ei muuta kuin ensi viikon käyntiä odottamaan, tai oikeastaan sitä synnärille lähtöä...Onneksi tuleville viikoille on aika paljon ohjelmaa tiedossa, omia menoja ja meille vieraita, joten aika kuitenkin kuluu nopeasti. Eipä ole mulla ollut vielä päivää, jolloin olisin toivonut ajan kuluvan nopeammin, sen verran on koko ajan puuhasteltavaa. Jos ei muuten, niin isompien lasten toimesta ja oikeastaan kaiken heiltä liikenevän ajan käytän hyvin mieluusti lepäilyyn. Kotitöitä jaksan tehdä ihan kohtuullisesti, paljon enemmän kuin esim kk takaperin ja vauvan vaatteetkin alkaa olla vihdoinkin jo täälläkin valmiina tulevaa käyttäjää varten. Sänkyä ei olla vielä kasattu eikä sairaalakassia pakattu (tai edes suunniteltu) mutta onhan tässä vielä aikaa, valitettavasti;)
Ei muuta kuin sikeitä unia kaikille ensi yöksi -paitsi niille, joiden vauva päättää ensi yönä syntyä:D
rvaT 38+1
Ohhoh, meinasi olla rv:t pahemmin hukassa: eka laitoin 36+, sitten 37+ kunnes muistin neuvolakorttiin tänään merkityt 38+1 joka on itse asiassa jo aika paljon:)
en olekkaan palstaillut itse koko viikkoon,olen käynyt teidät kirjoitukset lukemassa mutta itse en ole ehtinyt/jaksanut kirjoitella. onnea taas kaikille poksahtaneille!!:)
Itse täällä myös rv 39+3 kärsimättömänä odottelen vauvaa syntymään!! Kyllähän vauva on jo täysiaikainen rv 38+0 joten ihan toden teolla saisi jo syntyä ;D
Itse kävin ma taysissa kontrollissa äpolilla. Ultrassa vauvan koko nelisen kiloa ja pitkäksi edelleen kummastelivat. kohdun suu jo 2 cm auki ja paikat pehmeät ja kanavaa 1,5 cm jäljellä.vauva kiinnittynyt eli ihan lähtö valmiina olisi mutta kun ei!!
nyt olen alaknut muutamia kipeempiä supistuksia tuntemaan,viime yökin meni valvoessa mutta eihän ne siitä tietenkään lähteneet voimistumaan niin että olisi todella kipeää tehnyt ja olisin miehen herättänyt lähtöä varten.Mitään limatulppia täällä ei ole havaittu. voiko olla niin että limatulppa irtoaa vasta kun lapsivedet menee? olisi kyllä kiva merkki tuo tulpan irtoaminen,tietäisi että ei tarvitse enää kauaa kärvistellä..toki minun ei tarvitsekkaan kovin kauaa kun la (ensi ti) tietämillä käynnistellään jos ei ala kuulua,mutta kovasti toivon ihan spontaania käynnistymistä!! eli varmaankin ensi viikolla meillä vauva viimeistään!
Minulla myös vauvan liikkeet tuntuvat todella kivuliailta,ovat täälläkin kurjin juttu tällähetkellä. Sanoin miehellekkin että ihmekkös tuo kun nelikiloinen pitkäsääri siellä jyskyttää vatsanahan läpi,kyllä vihloo ja juilii pahasti.
tänään lähden mammakaverin kanssa kaupungille käpöttelemään ja herkkuja syömään:p paha tapa meillä aina jotain pullaa/jätskiä/ravintolaa kun nähdään ;)) josko saisi mojovat supparit kävelystä aikaan,hope so!!
laakli + mahanasukki rv 39+3
valitusvirttä että olin kamalan rajussa oksennus/ripulitaudissa toissapäivänä. tuli kuulkaas molemmistapäistä yhtäaikaakin välillä.mikään ei nestekkään pysynyt sisällä ja pelkäsin jo kuollakseni että nyt jos se synnytys lähtee tästä niin hengissä en selviä! noh,onneksi sitä kesti vain vuorokauden ja nyt helpottaa jo! liekkö mahatautia vaiko joku raju enne synnytyksestä:D?
Onnea kaikille vauvatuneille! Kyllä niitä vauvoja näköjään satelee, vaikka täällä käydäänkin kärvistelemässä kun ei (muka) mitään tapahdu.
Synnytystarinat on ihanaa luettavaa. Jokainen synnytys on niin omanlaisensa ja etenee omalla ennalta arvaamattomalla tavalla. Mitenhän itselle käy?
Täällä tänään siis tasan 40. Eilen siivosin ihan raivona: pesin lattiat ja heiluin muutenkin ihan huolella. Koirakin sai osansa ja sekin sai shampoopesun. Illalla saunottelin oikein kunnolla ja viimeiseksi illalla vielä miehen kanssa puuhasteltiin ;)
Mitään muuta vaikutusta näillä ei ollut kuin että nukuin harvinaisen sikeästi! Pöh! Vaikka jos jotain positiivista niin onhan se kivempi kärvistellä siistissä kämpässä...
Ikkunat on tänään vuorossa.. tuleepa sekin sitten tehtyä, jos ei muuta.
No, ei tänne kummempia. Vauvan liikkeet tuntuu tosi selkeästi. Eilisessä neuvolassa sanottiin että vauva on kuulemma jo syvällä synnytskanavassa ja vaikkakin vielä toisella kyljellä niin hyvissä lähtöasemissa. (kuulitko pikkuinen!! matkaan vaan!!)
Paras kai ruveta heilumaan ettei mene koko päivä vaan siihen, että hokee itselleen "tänään on la, tänään on la".
Ihmeellinen vaikutus sillä lasketulla ajalla kyllä on, vaikka hyvin tietää ettei se paljoa merkkaa. Jostain olen kuullut että 4% lapsista syntyy laskettuna päivänä. Eli itseasiassa tosi huono todennäköisyys - mutta jos me kuitenkin kuuluttais siihen 4%:iin..? :D
leppis06 ja 40
edelleen... :( Eilen oli taas ihan normipäivä, mutta tänään on ärsyttänyt ihan urakalla herätyksestä lähtien. Miten voi olla, että tämä kolmas menee näin paljon yli, kun aiemmat ovat tulleet ihan ajallaan? Ei voi ymmärtää...
Shoppailemaan lähtisin minäkin, jos ei muuta niin terapiana, mutta kesällä odottaa piharemontti, joten yhtään pennosta ei olisi tuhlattavaksi, voi tylsyys! Kyllä nyt on valitusvirttä kerrakseen.
Minäkin täällä yöllä valvoessani maalailen piruja seinille, liikkuuko vauva tarpeeksi, kuinka jättiläinen siitä ehtii kasvaakaan jne. Yhtään ei ole minun tapaistani, mutta ei voi mitään.
Tänään on onneksi tulossa vieraita iltapäivällä, joten ei ehdi koko päivää velloa tässä olotilassa. Mutta sen olen päättänyt, että en enää kenellekään sano ikinä: EI SINNE MAHAAN OLE YKSIKÄÄN VAUVA VIELÄ JÄÄNYT. Ette arvaa, kuinka monta kertaa sen päivittäin kuulee! :)
No, jos aamu-unet auttaisi ja illalla voisi sitten herkutella, kun on neuvolan punnitukset takana. Tuskin sielläkään mitään uutta tulee, aika yliaikaiskontrolliin varataan kyllä - enpä ole sellaistakaan ennen kokenut. Kaikki on uutta ja ihmeellistä.
Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
Kiskis 41+1
Ei taida meidän vauva olla vielä lähelläkään syntymäänsä. Joten jatketaan täälläkin tätä kärvistelyä.
Tulin äsken polilta kontrollista, ja siis ette arvaa kuinka pettynyt, tuohtunut ja mitä kaikkea vielä, olenkaan.
Edellinen kontrolli oli KUUKAUSI sitten ja meidän vauva on ultralla mitattuna kasvanut VAIN 200g siitä!!! Voitteko uskoa! Mä en käsitä... Ihan silmät suurina esitin sille lääkärille, et voiko olla mahdollista... Kyllä se kuulemma on ihan ok. Vaikka mä oon kuvitellut, että vauva kasvaisi n. 200g per VIIKKO. Viimeksi vauva oli yläkäyrillä, nyt laskenut keskikäyrällä. Ja kontrollithan on ollut RD:n takia, ja nyt sitten syy tähän kasvun hidatumiseen olisi, että olen huolehtinut hyvin itsestäni ja pitänyt sokeriarvot kurissa. Ja paskat sanon minä, kun en ole tikkuakaan ristiin laittanut asian eteen. Ei ole ollut niin suurta ongelmaa sokeriarvojen kanssa. Tuntuu ihan kummalta. Vielä oudompaa tästä tekee se, että neuvolalääkäri pari viikkoa sitten käsin arvioi vauvan jo liki 3,5 kiloiseksi. Reppana ollu alle 3kg koko ajan. plaah.
Mitään muuta se lääkäri ei sitten vaivautunut tutkimaan, mittasi vaan vauvan ultralla, ja vilkaisi sokeriarvoja. Jatketaan ihan samaan malliin neuvolan valvonnassa, kiitos hei. Voi elämän kevät.
Mä nyt päätin, ettei se lääkäri osannut mitata :-) Huvikseen vaan halusi pilata mun päivän, ja viikonlopun, ja loppuraskauden... Kuitenkin ollaan alusta asti ooteltu sellasta nelikilosta vaavia, välillä isompaakin.
No juu, sellaset oli mun kuulumiset sieltä.
Olin tässä jo vähän havaitsevinani pientä oiretta synnytyksen lähestymisestä, mutta nyt saa kyllä jäädä kaikki sellanen. Mua ei supistele, kunhan välillä jomottaa jostain. Enkä aio havaita enää mitään limaa valkovuodossa. Ja alan syömäänkin kunnolla, vaikkei aina maistuisikaan. Enkä kärsi vatsavaivoista. Mä en edes halua vauvaa syntyväksi vielä. Kasvakoon nyt ensin nelikiloiseksi.
Toivottavasti muilla on parempi päivä...
Mölliä kasvatellessa rv 38+2
Voi Mölliä, toivottavasti mieli vaihtuu pian paremmaksi!
Tsemppiä teille kaikille vielä vauvaa odottaville! :) Nauttikaa kun saatte nukkua ja silitellä vielä masua, sekin on kuulkaa aivan ihanaa! :) Meidän pieni mies syö yölläkin 1,5 tunnin välein ja viime yönä teki neljät kakatkin, joten nukkuminen on vähän vähissä tällä mammalla. Esikoisen takia en pysty millään nukkumaan silloin kun vauvakin, joten pakko sinnitellä silmät auki nämä päivät.. Gaaaah.
Kuinkas Christinan sektio meni? Oletko ollut kovin kipeä? Entäpä Marvik? Kuinka isosisko suhtautui Touko-veikkaan? Meillä on melkoista taistoa isoveikan kanssa nyt, mikä on tosi ihanaa näin väsyneenä ja muutenkin kun kaikki on niin uutta vielä itsellekin.. Sektiohaava on edelleen ihan järkyttävän kipeä, vaikka vauvakin on jo 2 viikkoa vanha. :( Esikoisesta haava parani tosi nopsasti ja muistan kuinka 4. päivänä leikkauksesta kävin ihan helposti ostoksilla Prismassa. Tänään samaisessa Prismassa huohotin ja otin välillä tukea hyllyistä, kun sattuu niin paljon edelleen.. :( Ehkä tuo pystyhaava on sitten niin paljon hankalampi, ainakin siihen sattuu kaikki pienetkin vartalon kierrot, käden heilautukset yms. Nooo, ei tämä enää montaa viikkoa voi kai kestää.. Olen myös ajatellut, että tämä hidas paraneminen johtuisi siitäkin, että olen niin kiukkuinen tästä kivusta, enkä kestä sitä että tämä kaikki tuntuu niin epäreilulta.. Suunnitellun sektion jälkeen kipu oli jotenkin "oikeutettua", mutta nyt hätäsektion jälkeen se on vaan surullista ja muistuttaa kaikesta siitä kaaoksesta ja vauvan hädästä. :(
Ääh.. Ricekin on varmasti jo saanut nyyttisen syliin! Kovasti täällä jo kuulumisianne odottelen. :)
Mitäs muuten sanotte, perustettaisiinko oma pino tuonne vauva-puolellekin? Olisi niin kiva jutustella vauva-jutuistakin tutussa porukassa. :)
Miimi ja Emppuli
ehdottomasti uus pino vauvaalisiin,vaikkei sinne puolelle varmaan niin usein ehdikkään kirjoitella,kuhan se aika koittaa :)
ihanaa mölli,et jaksoit kääntää kaiken noin positiiviseksi lääkärin jälkeen=) itsellä aivan sama olo,"ei sitten kerta et halua jo tulla".
minä pidin kans huhkimis päivä,siivosin,käytin matot ulkona,pesin lattiat ja pyykkiä, kohta kauppaan ja sen päälle vielä sauna ja se toinen s..ei voi ainakaan yrityksen puutteesta syyttää tätäkään mammaa :)
nepsunen&tiippana 39+1
++ synnyttäneiden edessä listalla
?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala
1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS
1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin
++1.5.2009------Murunen82--------27/27-----1-----Jorvi
2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS
++2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1------Kätilöopisto
2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks
2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto
++2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS
3.5.2009--------Ellen77-----------31/32------2-----TAYS
3.5.2009------Babytalk------------31/34------2-----?,USA
++3.5.2009--------Miimi--------------24/27--------2-----TAYS
++3.5.2009-------Peppie------------30/31--------3-----Kätilöopisto
++4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?
4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS
++4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS
++5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS
5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks
5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks
++5.5.2009-------Janev---------------20/22------1------K-PKS
7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?
7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto
++7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks
++7.5.2009--------Julianna-----------26/31------3(kaksoset)----Naistenklinikka
++8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi
8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS
8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala
9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi
9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS
++9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS
10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS
10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka
10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS
11.5.2009-----Christina84--------25/32------1-----HYS
12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai
12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S
12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS
12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS
++14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS
15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL
15.5.2009--------Uuniz--------------34/25------5-----Seks
15.5.2009-------Ninnukka86------22/20------1-----NKL
16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto
17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS
++17.5.2009-----Vilijonkka85--------23/23------1-----TAYS
18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS
++19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS
19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS
21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS
21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS
21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS
21.5.2009------nepsunen---------22/25------1-----Jyväskylän K-S
22.5.2009------Hyttynen80-------28/32-------1-----KOS
23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL
24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS
24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS
24.5.2009--------viivi99-------------29/35------2-----Jorvi
++23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S
25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS
25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL
26.5.2009-------_leppis_---------27/29-------1----KOS
27.5.2009--------SR_81-----------27/28-------2-----PHKS
27.5.2009-------Mölli-09-----------26/28-------2-----PS
28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS
28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S
28.5.2009----Lumivalkoinen-----31/32-------3------K-PKS
SYNTYNEET:
TYTÖT: 9
POJAT: 10
Julianna 9.4.2009 TYTTÖ 2200g JA POIKA 2265g, rv 36+1
-Hanna- 18.4.2009 TYTTÖ 2160g, 45cm JA POIKA 2430g, 45,5cm, rv 35+4
Murunen82 19.4.2009 POIKA 3330g, 50cm, rv 38+2
AngaT 30.4.2009 TYTTÖ 3710g, 51,5cm rv 39+5
Janev 26.4.2009 TYTTÖ 3500g, 50cm, rv 38+5
KimpaleKultaa82 29.4.2009 POIKA 3220g, 50cm, rv 39+2
Korasa 1.5.2009 POIKA 2600g, 45cm, rv 36+6
Miimi_ 1.5.2009 POIKA 2980g, 49,5cm, rv 39+5
Berry-1 4.5.2009 POIKA 3510g, 49cm, rv 40+2
Puolukka78 4.5.2009 TYTTÖ 3850g, 50cm, rv 39+4
Iippalainen 4.5.2009 TYTTÖ 3600g, 51cm, rv 39+2
Myrsky 6.5.2009 POIKA 3280g, 51cm
Noora76 8.5.2009 POIKA 3835g, 50,5 cm, rv 39+2
Marvik 8.5.2009 POIKA 4770g, 53cm, rv 40+0
Vilijonkka85 5.5.2009 POIKA 3540g, 51cm, rv 38+2
Peppie 11.5.2009 POIKA 4250g, 51cm, rv 41+1
Rice 13.5.2009 POIKA 3735g, 51cm, rv 41+2
++ synnyttäneiden edessä listalla
?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala
1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS
1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin
++1.5.2009------Murunen82--------27/27-----1-----Jorvi
2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS
++2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1------Kätilöopisto
2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks
2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto
++2.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS
3.5.2009--------Ellen77-----------31/32------2-----TAYS
3.5.2009------Babytalk------------31/34------2-----?,USA
++3.5.2009--------Miimi--------------24/27--------2-----TAYS
++3.5.2009-------Peppie------------30/31--------3-----Kätilöopisto
++4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?
4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS
++4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS
++5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS
5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks
5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks
++5.5.2009-------Janev---------------20/22------1------K-PKS
7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?
7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto
++7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks
++7.5.2009--------Julianna-----------26/31------3(kaksoset)----Naistenklinikka
++8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi
8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS
8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala
9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi
9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS
++9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS
10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS
10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka
10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS
11.5.2009-----Christina84--------25/32------1-----HYS
12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai
12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S
12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS
12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS
++14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS
15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL
15.5.2009--------Uuniz--------------34/25------5-----Seks
15.5.2009-------Ninnukka86------22/20------1-----NKL
16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto
17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS
++17.5.2009-----Vilijonkka85--------23/23------1-----TAYS
18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS
++19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS
19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS
21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS
21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS
21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS
21.5.2009------nepsunen---------22/25------1-----Jyväskylän K-S
22.5.2009------Hyttynen80-------28/32-------1-----KOS
23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL
24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS
24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS
24.5.2009--------viivi99-------------29/35------2-----Jorvi
++23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S
25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS
25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL
26.5.2009-------_leppis_---------27/29-------1----KOS
27.5.2009--------SR_81-----------27/28-------2-----PHKS
27.5.2009-------Mölli-09-----------26/28-------2-----PS
28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS
28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S
28.5.2009----Lumivalkoinen-----31/32-------3------K-PKS
SYNTYNEET:
TYTÖT: 6
POJAT: 13
Julianna 9.4.2009 TYTTÖ 2200g JA POIKA 2265g, rv 36+1
-Hanna- 18.4.2009 TYTTÖ 2160g, 45cm JA POIKA 2430g, 45,5cm, rv 35+4
Murunen82 19.4.2009 POIKA 3330g, 50cm, rv 38+2
AngaT 30.4.2009 TYTTÖ 3710g, 51,5cm rv 39+5
Janev 26.4.2009 TYTTÖ 3500g, 50cm, rv 38+5
KimpaleKultaa82 29.4.2009 POIKA 3220g, 50cm, rv 39+2
Korasa 1.5.2009 POIKA 2600g, 45cm, rv 36+6
Miimi_ 1.5.2009 POIKA 2980g, 49,5cm, rv 39+5
Berry-1 4.5.2009 POIKA 3510g, 49cm, rv 40+2
Puolukka78 4.5.2009 TYTTÖ 3850g, 50cm, rv 39+4
Iippalainen 4.5.2009 TYTTÖ 3600g, 51cm, rv 39+2
Myrsky 6.5.2009 POIKA 3280g, 51cm
Noora76 8.5.2009 POIKA 3835g, 50,5 cm, rv 39+2
Marvik 8.5.2009 POIKA 4770g, 53cm, rv 40+0
Vilijonkka85 5.5.2009 POIKA 3540g, 51cm, rv 38+2
Peppie 11.5.2009 POIKA 4250g, 51cm, rv 41+1
Rice 13.5.2009 POIKA 3735g, 51cm, rv 41+2
Meille syntyi poika keskiviikkona 13.5 klo 00.18. Painoa pikkumiehelle oli kertynyt 3735g ja pituutta 51cm, pipa 34cm. Kaikki meni hyvin ja tänään päästiin kotiin. Ei repeämiä, mutta tikkejä epparin takia jonnii verran. Synnytys oli syöksysynnytys, vaikka kestoksi merkittiin reilu 10 tuntia. Lapsivedet meni 12.5 klo 22.20 ja poika oli maailmassa 13.5 klo 00.18. En kerennyt saada mitään kivunlievitystä...ja niin..no olihan se kokemus ;) mutta NIIN KAIKEN TÄMÄN ARVOISTA!!
Tulen kertomaan synnytystarinan mahdollisimman pian ja luen teidän kuulumisenne läpi pikkuhiljaa ja hivuttaudun taas menoon mukaan.
Onnea vielä kaikille vauvansa saaneille ja valtavat tsemppihalit kaikille vielä odottaville äityleille!!
Terv. Rice + pikkune 3 vrk
Iltaa ja ONNEA RICE!!!! Sun tekstit tuli just sopivaasti ja tuli tosi tsemppi olo!! Kiitos! Mulla alkoi aamu ruskealla vuodolla, jota on jatkunut koko päivän. Supistuksia ollut enemmän kuin normaalisti. Kipeäksi kaiken tekee se, että vauva on tosi, tosi matalalla. On ollut tänään tosi vaikea liikkua!! No nyt iltaa myöten ollut muutama napakampikin supistus, mutta tuo vihlomiskipu vähän haittaa tuon supistuskivun tunnistamisessa ja nyt just vauva on hereillä ja nuijii mua tosi pahasti alaspäin, joten en oikein tiedä miltä tuntuu. Kaikista eniten jännitän sitä että lähtö tulee tosi nopeasti. Katsotaan kuin käy. Toisaalta voin olla täällä vielä huomennakin kirjoittelemassa. Nyt on kuitenkin ollut tuota vuotoa ja suppareita sen verran että eiköhän me viikonlopun aikana lähdetä matkaan!!! JO OLISI AIKAKIN!!!! Jännittää ihan pirusti ja tämä ekstra viikko ei ole tehnyt jännitystä yhtään pienemmäkis, päinvaistoin... Mutta tuo Ricen ilmloittautuminen jotenkin taas sai mieleen sen että TÄMÄ ON SEN VÄÄRTTI!!!! Todellakin!!!
Halit kaikille ja ilmoittelen kun tiedän että ollaanko menossa vai taasko jäädään tippa linssissä kotiin ihmettelemään että missä se vauva oikein viipyy!!!
-Callaway ja Vadelma vauva 41+1
ilman vauvaa! Viikko yli, olisin voinut lyödä vaikka mistä vetoa, että tässä vaiheessa meidän vauveli on jo syntynyt, mutta ei. Mites Callaway, samoissa päivissä kun mennään? Sinun jutut on kyllä niin samoja kuin minulla, niin kuin kirjoititkin! :)
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille taas kerran! Huomenna neuvola, sitten varmaan lisää kuulumisia.
Kiskis rv tasan 41