Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tänään ostamassa toisen testin ja testaan uudestaan huomen aamulla.. Vaikka luulen n. 90%, että olen raskaana. On vaan semmonen olo, en osaa selittää =)

Mutta tulen huomena aamulla testin jälkeen kertomaan mikä oli uuden testin tulos! =)

*=) Lisbet, rv 4+3 (menkkojen mukaan) tai kp 32/33, yk 8.*

Vierailija
2/21 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Herätys Lisbet!! Apteekkiin siitä!! Et odota mihinkään perjantaihin asti, MÄ en jaksa oottaa:)

Soffu sähän kysyit niiden mun hormoonien vaikutusta raskauteen?? Eli ne luget varmistaa että saan tarpeeksi keltarauhas hormoonia oviksesta eteenpäin, jos kroppa ei sitä jostain syystä erittäisi. Mulla ei sitä ole millään "testattu", mutta menkkojen epäsäännöllisyyshän siitä kielii. Kai?? No joka tapauksessa se gyne sanoi että nää luget: säännöllistää vuodon ja vaikuttaa positiivisesti raskautumiseen. Toivon että tohtori on oikeessa!

Mä haluun vauvan... tää odottaminen on niin puuduttavaa... Loppuis nää menkat että pääsis tekee sitä itteensä... Huhuu vauva...

Nyt kahvia naamariin-----> masunasu kp4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infoon, että reissusta palailtu ja oli todella ihana reissu!!!! Hirvee siivousrumba päällä, kun neiti nukkuu, joten pikaisesti vain ilmoittelen!!!

Lyylikille onnittelut ja Lisbetille myös (ainakin varovaiset, mutta eihän tuo nyt muuta voi olla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) ONNEA IHAN HIRVEESTI!!!!!

Omaa salamatkustajaa epäilen hyvin vahvasti.. Oltiin aina päivän touhujen jälkeen niin poikki, että uni vei voiton... Yhden kerran heiluteltiin peittoa, joka tais mennä ainakin noiden laskureiden mukaan päivä oviksen jälkeen, joten heikolta näyttää... Ei mitään piinaviikkoja jälleen kerran tiedossa.

Mutta nyt hommiin!!!

Kaisa kp jotain 23/30, yk 6

Vierailija
4/21 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä paikkoja kaikilla! Jos tämä on alussa jo tällaista, niin mitä tästä vielä oikein tulee. Mut joka taauksessa on kiva seurailla muidenkin kuulumisia :)

Itse päätin sitten soittaa neuvolaan kun nuo rinnat tosiaan tuntuvat siltä, kuin joku koittaisi kiskoa niitä juurineen irti! Ja kumma kyllä sieltä pyysivät käymään ja sanoivat tekevänsä siellä testin saman tien. Hormonikierukan poistosta on tasan kaksi viikkoa. Miten se nyt voisi muka olla :O Ja negaahan se näytti... Vaan aika aikasta saattaa olla... Eli ei siitä tullut kuitenkaan hullua hurskaammaksi... Kuulemma oireet olisivat epätyypillisiä kierukasta johtuviksi... Ööö... Nyt jos koittas pysyä pöksyissään ja testailla uudelleen viikon-parin päästä jossei mitään muuta kuulu. Vielä en suostu uskomaan kumpaankaan suuntaan!

Vaan saattapi siis näkyä meikäläistä tässä pinossa jatkossakin :) Että moro vaan kaikille :)

Tuollaanen75 (Mites nää kirjaimet ja numerot nyt meneekään...)

Vierailija
5/21 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUOLLAANEN75:

Kyllähän sä voit olla raskaana heti kierukan poiston jälkeen. Poistoaikaa varatessani sanottiin, että ellei mahdollinen hetiraskautuminen ole ok, täytyy käyttää ehkäisyä jo muutama päivä (en enää muista paljonko) ennen poistoa. Kai se johtuu siitä, että jos ne simpat on oikeeseen aikaan paikoilleen lähetetty, ne jatkavat matkaansa, hedelmöittävät munasolun, ja kun sitä kierukkaa ei olekaan, munasolu jatkaa matkaansa ja kiinnittyy normaalisti kohdun limakalvoon.

Sehän on mahdollista myös hormonikierukalla, että välillä kehittyy munasolukin normaalisti, ja ehkäisyn teho perustuu tuplavaikutukseen: estetään hormonilla munasolun kehittyminen ja kierukalla mahdollisesti hedelmöittyneen kiinnittyminen kohdun limakalvoon.

Olispas se kivaa, että täällä välillä kävisi näitä pikavierailijoita! Ei sillä, etten haluaisi pinoon lisää väkeä, mutta ei soisi kuitenkaan kenenkään täällä liian pitkään roikkuvan.

LISBET peukut pystyssä sulle!!! Voi että kun saisit oikean plussan huomenna! Sullahan oli nyt yk8, mulla taitaa olla periaatteessa suurinpiirtein sama, jos lasketaan se keskenmenoon päättynyt yrityskerta (tais olla yk 3 kun silloin tuli plussaa ja nyt menee yk 5 tätä roundia). Milloin teidän yritys on alkanut? Me aloitettiin muistaakseni syyskuun aikana.

Omaa napaa: kp 21/24-29 menossa. Ei mitään tuntemuksia, mutta viimeksi oli ihan järjettömästi väsymystä ja rintojen aristusta ja kuvotusta ja ties mitä ja silloin tuli negaa, joten ehkä tämä pitää ottaa positiivisena merkkinä. Oonko vähän epätoivoinen.... Kummasti sitä vain alkaa eksyä tänne palstalle kun piinaviikko lähestyy. Tällä kertaa yritän odottaa testaamisen kanssa edes kp 26. Viimeks testasin ekan kerran jo kp 24 muistaakseni... Mutta täytyyhän jonkun pitää Clearbluen businekset pystyssä näin lama-aikana, eiks niin :-)

t

Sinisini, kp 21/24-29, yk 5

Vierailija
6/21 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itekin menin kirjottaa tohon vanhaan...=/

Vierailija
7/21 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Tuollaanen75*

Niin, tiedän tunteen kun ovis on ohi, alkaa väistämättäkin etsimään oireita =) Helppo se on sanoa, kun on plussa tullut testiin.. Mutta mulla tosiaan on näin: ei oikeestaan oireen oiretta!!

*Lyylikki81*

Joo, tullaan perässä! =) Meillä on n. 1 viikko eroa lasketusta ajasta! =) Soitin tänään jo neuvolaan, kun syön mun tieheään pulssiin Emconcor-merkkistä lääkettä ja se pitää vaihtaa Albetol-merkkiseen raskauden ajaksi. Niin tehtiin myös esikoisen kohdalla. Ajan sain lääkettä varten ensi maanantaille ja sitten sisäänkirjautuminen neuvolaan tapahtuu keskiviikkon (20.5). Eka kunnon neuvola on kuitenkin varmaan vasta tuossa kesäkuun lopussa..

*Masunasu08*

Kiitos onnitteluista!! =) Plussa onnea sinne sulle ja toivottavasti tulet kans pian tuonne O-puolelle!! =)

*Soffu*

Nii joo, totta kai sä tuut tuonne O-puolelle kans!! =) Mutta jos edes ton sun kierron loppuun hoidat pinon?? =) Mulla on nyt tänään kp 33/31-33, kun tein testin ja viiva pirtyi HETI testiin. Melkein yhtä vahva kun kontrolliviiva!! =) Ja aatella että sunnuntaina tein haalean plussan herkällä testillä.. Ihme juttu..

*=) Lisbet, rv 4+4.*

Vierailija
8/21 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä ihana plussa-aalto jatkuuuu........... =)

Tsemppiä kaikille piinailijoille, itellä ens viikko todella piinaviikko. Alkaa jo nyt tuntua kaikenlaisia oireita, nyt vasta kp 19/27. Mutta oireita on siis bongattu kaikissa muissakin kierroissa, paitsi viime kierrossa.

Noh, nyt viettämään "omaa aikaa" ja laittamaan pyykkejä narulle, kun pikkutypy jo nukahti yöunille.

t. Irina

Vierailija
9/21 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon täällä ihan säännöllisesti käynyt seuraamassa sun ja soffun tilannetta ja voi että kuinka hienoa että sait plussan!! Ihan hirmupaljon onnea ja tarrasukkia pikkuiselle =)

Mulla alkaa oleen la kohta käsillä, nyt mennään viikoissa 35+5, eli parinviikon päästä vois ruveta syntymään =) Maha alkaa oleen valtava ja olo sen mukainen.

Onnea vielä kerran Lisbetille ja soffulle myös toivotaan plussaa, muita täältä en enää tunne, mutta kaikille muillekkin toki plussatuulia =)

Ruu ja masuasukki

Vierailija
10/21 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kivaa, Ruu on käynyt vierailemassa. Voi kun sulla on viikkoja jo paljon kasassa. Kohta onkin sitten pieni tuhisija sylkyssä...<3 Ja kiva kuulla että vanhoja tuttuja kiinnostaa meidänkin edelleen kuumeilijoissa kykkivien kuulumiset... Toivottavsti päästään pian siirtymään sinne toiselle puolelle. Oon kyllä tosi ilonen et just *Lisbet* plussas nyt! Olis niiiiin mahtavaa päästä sun kans samaan aikaan odottajiin mutta saa nähdä milloin mun aikani on.... kaipa me kuitenki jossain vaihees toinen saadaan... toivotaan niin!

Siitä tulikin mieleeni omituiset oireet joihin oon nyt "herännyt". Heti menkkojen alkaessa alkoi mulla pahoinvointi. Nyt parin viikona ikana oon viettäny 5 iltaa vessassa ja yhtenä iltana oon oksentanut. Lisäksi mulla on ollut samanlaista suonenvetoa kun esikoista odottaessa. Mulla yllä tuli menkat ihan normaalisti et siks en oikein usko et raskaana olisin... mut nyt jotenki heräsin ajatukseen et eiks sellanenki voi olla mahdollista et tulee menkat ja on raskaana? Mun on kyllä vaikee uskoo siihen, mut en tajuu miks mulla on näin paha olo noin joka toinen ilta....

No mä taidan kuitenki jäädä odottelee niitä seuraavia menkkoja kuiteski. En viitsi testaa ku mahis on olemattoman pieni...kait. Kylhän se sit selvii ku testaan kuiteski pari päivää ennen ku menkat alkaa... hätähousu ku oon...=) Nyt on ainaki pupuilutahti ollut kiitettävä. Toivottavsti tärppää! =)

*Kaisa*: kiva kun oot taas remmissä mukana.... ja eihän se mitäänvaikka matkalla ette ehtineet niin kauheesti pupuilla. Kyllähän se loma rentouttaa ja sillä tavalla vaikuttaa hedelmöittymiseen ku stressi helpottaa.... Joten saattaa olla paremmat mahikset raskautua loman jälkeen...

Jeps, poika on ollu jo yöunilla 4h ja mä vieläkin kukun täällä. =) tulee varmaan aikanen aamuherätys ku pistin sen nukkuu jo klo 20. iiks!

Soffu kp 12/26-28, yk 3 (+3)

Vierailija
11/21 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajuu miksi oon kirjoittanut vaan sinne vanhaan pinoon?? Alkaa kotiäidillä olee vähän kalenteri sekaisin:)

Soffu: Sä saisit kyllä lähteä sen lisbetin reppuseässä odottajiin, oot luurannu täällä kuumeisissa ihan tarpeeksi:) Nopeesti ne yk:t vaan kasvaa, huomaan samaa itsekin... Toi sun pahoinvointi on sangen kummallista! Mulla on joskus ollut tällasena siitepälyaikana jonkinsortin pahoinvointia(+ räkää valuu, tukkuoisuutta) Jontenki sellanen yleisflegmaatinen olo. Tänä keväänä oon päässy aika vähällä...

Kaisa: Soffua lainatakseni, teidän loma ei voi tehdä kuin hyvää vauvahankkeelle!

Tää kone jotain temppuilee, niin kirjoittelen myöhemmin lisää....

T: Masunasu kp6

Vierailija
12/21 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheena Lisbet =) , ihanaa että sulle tuli nyt se plussa sitten :)

Täällä elellään oviksen aikoja, ainakin maha nipistelyistä päätellen.. en edelläänkään oo sen erityisemmin laskeskellut kierron vaihetta, ihan vaan "suurinpiirtein" missä mennään ;) ..thih.. Se viime kierto kun veny hieman pitkäksi niin ei sitten oikeen tiiä että miten nyt menee.

Mutta aurinkoista (ja hieman pilvien sekaistakin) päivää kaikille

TiiviTaavi kp oviksen paikkeilla/28..-33 yk2

Vierailija
13/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa:menkat loppu ja sänky hommat alkoi:) Mä päätin että tää nyt tässä kierrossa teen ihan kaikkeni, että tulisin raskaaksi! Jos ei nyt ihan joka päivä pupuilla, niin usein kummiskin... Mä voisin googlaa kaikki maholliset "edistäjät", joista on tai sit ei oo apua. Vitamiineja vois ainakin ostaa...

Mä lähen pesee mattoja ja lenkittää koiria, niin saa jotain fiksua tekemistä. Mua ei oo vielkään muistettu niistä amk:sta pääsykokeiden tiimoilta! Stna...

Mukavaa harmaata päivää toivoo: TODELLA vauvakuumeinen kp7/26

Vierailija
14/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul on kp 14 ja ukko ei innostu! prkl! ovis on varmaan ihan käsillä ja tää on nyt vika kirto ennen ukkelin lähtöä toiselle paikkakunnalle kouluun. Pikkasen ärsyttää.... Se vaan väittää et kyllä hän varmaan vuoden s....

perkele meille tuli vieraita eikä mulla oo vaatteita päällä....

Vierailija
15/21 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se täti sitten tuli... Elikkäs kroppa vaan sekoili hormonimuutoksesta ja nyt pitää sitten vaan toivoa, että nää on kunnolliset ja että tästä alkaa jokseenkin normaali kierto... Nyt en suostu vielä stressaamaan enempiä (sitäkin kun on joskus muinoin asian tiimoilta joutunut tekemään) vaan jospa tässä huushollissa vaan keskityttäis ens alkuun nauttimaan pupuilusta ja kahtotaan kuin käy. Hmm... Juu... Juuri näin.

Elikkäs nyt pitäisi keksiä Soffulle viettelysvinkkejä? Hmm... Äijät on joskus kummia juu. Mahtaisko auttaa, ettet pukisikaan vieraita varten ollenkaan :D

Ja juu, Masunasu mullakin on silti kaapissa varattuna greippiä, terveellistä ruokavalioo, foolihapoa jne... Tosi lunkia... Mutta kun se vauva olisi niiiin kiva <3

p.s. Tästä tekee jänskempää se, että nykyinen mies ole tuon poitsun isä, eikä sillä siis ole lapsia ennestään. Mutta sitäkään ei pidä miettiä nyt. Kun eipä ole aiemmin edes niitä yrittänyt :) Jänniä aikoja :)

Vierailija
16/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin nyt sitten laskeskeleen näitä mun kiertopäiviä ja mullahan on jo kp22 :O ,että viikon päästä pitäs menkkojen alkaa tai sit jos yhtä pitkä kierto kun viimeks ni sit reeeeilun viikon päästä... Apua, sehän alkaa oleen käsillä piina viikko ;)

Pupuiltu onneks ollaan ihan ahkeraan. Mutta mitään oireita ei ole, en niitä ole kyllä tietoisesti etsiskellytkään ;). Nännit on taas aavistuksen hellät, ei verrattavissa yhtään viime kiertoon, kun sillonhan ne oli ihan "järkyttävän" kipeet. Että sitä en miksikään oireeksi nyt sitten kato. Hmm tänään kyllä kun tuolilta nousin nopsaan ylös niin "jännästi" vihlas tuolta vas. puolen alavatsalta ja oli jonkun aikaa senkin jälkeen sellasen kumman tuntonen, mutta ehkä jotenkin sellasessa asennossa vaan vikkelään nousin tms.

Soffulle ja Tuollaaselle onnea miesten viettelykseen :D ja tuollaanen, meillähän on myös sama tilanne että mulla on ennestään poitsu ja miehellä ei lapsia.

TiiviTaavi kp 22/28..-33

Vierailija
17/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lisbetille! Perästä tullaan, toivottavasti!

SOFFU - meillä on kans pariin kertaan ollut vähän samanlaisia probleemia... muuten kyllä ollaan innokkaana ihan milloin vain mutta nyt kun on aikataulupaineita, niin yhtäkkiä ei sitten aina kiinnostakaan. "Mun pitää nousta aamulla aikaisin ylös" jne. No ei tässä nyt mitään pitkällisiä sessioita tarvita että ihan se itse asia tulee hoidettua :-D

Kai se on tämä suorituspaine mikä tässä aiheuttaa sen ettei olekaan enää niin kauheen innostunut. Ei ole kovin spontaania touhua ei. Ehkä se on teilläkin sama juttu, ei jaksa innostua kun tietää että olisi pakko :-)

ON: loppukiertoa mennään ja ei ole mitään oireita minnekään suuntaan. Eli vaikuttaa siis lupaavalta. Tai sitten en vain ole antanut mielikuvitukselleni yhtä pahasti valtaa kuin aiemmin.

Kesken menneessä kohdunulkoisessa oli paljon oireita ja niissä kierroissa missä ei mitään ole tapahtunut on ollut paljon oireita. Josko tämä olisi nyt sitä itseään? No muutaman päivän kuluessa se nähdään. Testaan varmaan viimeistään maanantaina jos ei ole tullut menkkoja, olen tunnetusti maailman kärsimättömin luonteeltani. Ja juuri se joka ylläpitää tosiaan Clearbluen tulosta näin taantuman aikana.

Töissä on tiedossa todella ikävä viikko maanantaista alkaen, joten olisi kyllä maailman paras piristysruiske jos maanantaina testais plussan.

t

Sinisini kp 25/24-29, yk 5

Vierailija
18/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanen liittyä joukkoonne! :)

Olen kuumeillut toista lasta melkein siitä asti, kun esikoinen syntyi (03/08) ja nyt ollaan vihdoin siinä vaiheessa, että mieskin on halukas yrittämään toista.

Mulla oli esikoisen syntymän jälkeen hormonikierukka, joka poistettiin pari kk sitten. Kierukan aikana kierto oli toooooosi epäsäännöllinen ja poiston jälkeen on tullu vasta yhet menkat, joten en yhtään tiedä kuinka pitkä kierto mulla pitäis olla...nyt kuitenkin kp20.

Vähän jännittää, että kuinka kauan joudutaan yrittämään ennen kuin tärppää. Esikoinen kun ilmoitti tulostaan yk8...

Mutta kovasti plussaonnea toivon teille kaikille ja meille myös tietysti :)

Nuppu86

Vierailija
19/21 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada muitakin uusia tänne! Tervetuloa!

-Tuollaanen75 ja siis vissiin kp2...

Vierailija
20/21 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kerralla jäi tosiaan kirjotus pätkäksi kun miehen kaveri lampsi sisään (ovi ei ollut lukossa) ja mä olin puoli alastomana tässä koneella (olohuonees).

Sen jälkeen oonkin tehny kahessa päivässä neljän päivän työtunnit ja töissä ei vauvis toimi. Nyt on ihanat neljä vapaata. Ja mies lähtee tänään sinne kouluun toiselle paikkakunnalle, itseasias parin tunnin päästä lähtee ajamaan.

ON: mä en oo tuntenu kunnon ovista tässä kierrossa ollenkaan. Tänään kipeyty rinnat (yleensä kipeytyy heti oviksen jälkeen) ja nyt on jo kp 17. Onkohan mun ovis siis vasta nyt? kamalan myöhään... Kp 12 myös tunsin jotain pientä nippailua mut en samanlaista ku yleensä (kamalat kivut). Vaikka tota pupuilutaukoa tulikin 5 päivää ton ukkelin nirsoilun takia ni pupuiltiin ainaki nyt kp11 ja eilen eli hyvät mahkut kait kuiteski, tai ees jonkunlaiset...

No mutta nyt ukkeli tuli kotiin ja meillä on enää pari yhteistä tuntia joten täytyy nauttia nyt. yhteisestä ajasta. Kohta ei enää voi....

Tervetuloa uudet pikkukakkoset! Laittakaas esittelynne esittelypinoon ni päivittelen sitä alkuviikosta....

Soffu kp 17/26-28