Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitienpäivälahjoista ym: Repikää tästä! Kukaan ei voi pistää paremmaksi :)

Vierailija
10.05.2009 |

Pahoitin vuosia sitten mieleni, kun mies (nykyisin ex-sellainen) ei muistanut minua äitienpäivänä muuta kuin laimealla toivotuksella tms. Kerran sain vastakommenttina häneltä tällaisen ilmoituksen:

Hänhän meidän perheessä oikeastaan sen äitienpäivälahjan ansaitsisi, koska hän tekee meillä enimmäkseen kotityöt!!

(Tilanne oli siis se, että ukko oli työtön ja minulla oli työpaikka > olimme yhdessä sopineet, että ukko hoitaa lapsia kotona MUTTA tein kuitenkin illalla oman osuuteni kotitöistä normityöpäivän päätteeksi...)

Lasten synnyttäminen ei siis ollut mitään.. eikä se, että sydän karrella keskeytin imettämisen ja jätin puolivuotiaan vauvan isänsä kanssa kotiin, että saatoin ansaita perheen vuokra- ja ruokarahat ja että iltaisin kuitenkin hoidin kodin ja lapset, että päivän uurastuksesta väsynyt iskä sai levätä....

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa piilee pieni viisaus: naisethan ne yleensä kotityöt tekee joten jos mies on kotona kotivaimona niin hänellehän se lahja tosiaan kuuluisi.. ;)

Tohon kirjotuksesi loppuosaan tarttee kommentoida että tiedätpähän ihan omassa nahassa miltä miehistä tuntuu kun ensin tekee jonkun toisen nimiin työtä ja sitten tulee kotiin ja tekee kotihommia?

Pitäis varmaan kehittää huumoria ja ymmärrystä?

Vierailija
2/5 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai sinua sitten juhlitaan isäinpäivänä, eikä suinkaan isää kun sinähän perheeseen leivän tuot... Aika hölmö ukko sulla. Arvokas äiti olet joka tapauksessa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kotitöiden väsymätöntä tekoa?

En ole ikinä ymmärtänyt mitä tekemistä äitiydellä on vaikkapa imuroinnin kanssa. Ovathan kotityöt hoidettavana kaikenikäisillä aikuisilla ihmisillä, oli lapsia tahi ei.

Olisiko sitten niinkin, että jos vaimo vaihtaa autonrenkaat, voi miehen jättää onnittelematta isänpäivänä, koska vaimohan on oikeastaan isä, kun tekee miesten hommia :D

Vierailija
4/5 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen äitienpäiväsi oli TÄNÄÄN?

Vierailija
5/5 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielensä siitä, ettei ukko ole muistanut äitienpäivänä mitenkään. Siis kuinka monen ukko muka "vaatii" äitienpäivämuistamista itselleen, vaikka miten tekis osuutensa kotitöistä?!

Ja mun pointti tuossa todellakin oli, että exä hoiti vain osan kotitöistä, ei suinkaan 100 % kaikkea. Puhumattakaan siitä, että minä nyt kuitenkin olin lapset synnyttänyt ja heidän raskautensa "kestänyt" (raskaudet olivat vaikeita).

Enpä ole tuon "minullehan se äitienpäivälahja kuuluisi" -lohkaisun jälkeen odottanut exältä yhtikäs mitään, koska pohja tuli tuossa vastaan.

Minä olisin halunnut meidän perheeseen tradition, että sekä äitienpäivää että isänpäivää juhlitaan pienimuotoisesti ja lämminhenkisesti, että noina päivinä kunnioitamme toistemme äitiyttä ja isyyttä, mutta ei...

Hyvää äitienpäivää kuitenkin meille kaikille äideille :)