Pph:t,millaista lapsiryhmää hoidatte?
Eli ovatko perhepäivähoitajalla olevat lapset usein niitä aivan pienimpiä vai laitetaanko isompiakin lapsia joukkoon?
Itselläni ollut nyt kaksi vuoden ikäistä hoidossa ja nyt aloittais kolmas ja sekin pieni eli alle 2 v.Mietin,että onkohan liian samanikäisiä nuo lapsukaiset?
Sitten onkin lapsiryhmä täynnä,kun hoidan samalla yhtä omaa leikki-ikäistä.
Syksyllä tulee ehkä eskarilainen puolipäiväiseksi,mutta se on vielä epävarmaa...
Kommentit (11)
Lisäksi on yksi puolikas koululainen. Mulla on oikein hyvä ryhmä. Mun eskarilainen ja tuo 5-vuotias leikkivät keskenään pienten päiväunien ajan, ja minä saan silloin hengähdystauon. Mulla on aina ennenkin ollut niin, että on pari vaippaikäistä ja pari isompaa, joista on seuraa toisilleen. Mä tykkään siitä järjestelystä. Asun kerrostalossa, joten ulos vieminen on hankalaa ellei mahdotonta, jos kaikki lapset ovat kannettavia tai muuten autettavia.
oikein hyvä ryhmä,vaikka vähän työläs ;))
mutta lapseni on pph:ssa ja ryhmä on sellainen, että kaksi 2-vuotiasta ja kaksi melkein 4-vuotiasta. Nuo isommat siirtyvät syksyllä tarhaan ja uusiksi lapsiksi tulee vajaa 1,5-vuotias ja 3-vuotias. Eli syksyllä ryhmä on seuraavanlainen: vajaa 1,5-vuotias, kaksi 2,5-vuotiasta ja yksi 3-vuotias.
Ne on helpompia entä isommat,joilla "ei koskaan mitään tekemistä" eivätkä ala leikkimään mitään ilman ohjausta.
pph
Mielestäni yli 4-vuotiaat voisivat olla jo aivan hyvin päiväkodissa ja pienemmille olisi sitten pph. Ihan siitä syystä, että isommille pitää järkätä tekemistä koko ajan ja he eivät välttämättä edes nuku päiväunia. Sitten kun on näitä pieniäkin lisäksi niin ryhmän hoitaminen on aika raskasta kun pitää huomioida sekä 1-vuotiaat että 6-vuotiaat :/
Mulla tällä hetkellä aika kiva ryhmä, koska "vain" yksi 1-vuotias ja loput ovat 3-4 -vuotiaita :)
Olisi ehkä selkeämpää,kun kaikki lapset pieniä alle 2 vuotiaita.
Omalla lapsella on kaveri naapurissa,joten sen puoleen ei tarvitsisi tulla leikkikaveria hänelle.
kun laittaa tupliin seisomalaudan.
alle 1-vuotias, 1-vuotias, 1½-vuotias ja 2-vuotias. Ja lisäksi eskarilainen ja oma ekaluokkalainen. Ja ohjaaja tukki varahoitoon lisäksi satunnaisina päivinä yhden 3-vuotiaan sekä/tai yhden 4-vuotiaan, jolloin ryhmä oli jo ihan laiton ja tolkuton.
ryhmässä on aina isompiakin. Itse en välttämättä ottaisi enää yhtä ihan pientä kahden 1-vuotiaan lisäksi, mielummin yrittäisin saada omalle leikki-ikäiselle samanikäisen kaverin. Päivät voivat olla tosi raskaita monen vaippapepun kanssa.
Itselläni on ollut enimmillään 4 vaippaikäistä, joista kaksi piti nukuttaa vaunuihin ulos, ja olin parissa kuukaudessa aivan piipussa. Ne vaippaikäisetkin olisivat vielä menneet, jos päivässä olisi ollut jonkinlainen tauko, mutta jouduin askartelemaan ja pelaamaan eskarilaisen kanssa päiväuniajan enkä itse ehtinyt vetää henkeä ollenkaan.
Ne on helpompia entä isommat,joilla "ei koskaan mitään tekemistä" eivätkä ala leikkimään mitään ilman ohjausta.
pph
10kk, 1v10kk + 2X2v (joista toinen on oma taaperoni).
Hyvin päästää liikkumaan. Pienimmät istuvat rattaissa ja isommat taaperot seisovat seisomalaudalla tai sitten laitan oman taaperon kantoliinaan ja toinen 2 vee seisoo seisomalaudalla. Välillä liinassa on tuo kuopus.