Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläluokkaisten ihmisten tunnusmerkit pinoon.

Vierailija
09.05.2009 |

Naisella twinset ja aidot helmet. Luulee olevansa aito britti.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku aiempikin kirjoittaja sanoi, niin Suomessa ei ole ns. yläluokkaa, kuten monissa muissa maissa. Täältä löytyy vain useamman sukupolven akateemisia vesoja, öykkäreitä tai pyrkyreitä.

Vierailija
22/50 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan järkevä ja fiksu ihminen arvostele toista ulkoisen perusteella, puolin ja toisin.

Ystäväpiirissäni kukaan ei leuhki olevansa säälittävä kotirouva tai leveile miehen rahoilla. Usein se on ne ulkopuoliset, jotka kateudesta haukkuu ja väittää leuhkijoiksi. Keskittykää omaan elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ajattele rahaa. Ovat aidosti ystävällisiä ja auttavaisia ihmisiä.

Vierailija
24/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on varaa ostaa marimekon verhoja ja pussilakanoita ja muita juttuja. ja aaltovaasi. ja mariskooleja. ja finlaysonin pyyhkeitä.

nimim. köyhä yh

Vierailija
25/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin yleensä mainostaa miehensä tuloja ja ammattia ja itse on joku säälittävä kotirouva.

Vierailija
26/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ajattele rahaa. Ovat aidosti ystävällisiä ja auttavaisia ihmisiä.

Vierailija
27/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yleensä ihmisistä ja olen auttamisenhaluinen ja pidän tärkeänä olla ystävällinen jokaiselle.

Olen kuitenkin köyhistä oloista ja köyhä kuin kirkonrotta itsekin.

Olenko siis yläluokkainen vai en?

Vierailija
28/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kuiteskin enempi alempien luokkien mieleen?

Vierailija
29/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukavia. Täysi-ikäiset lapset taas kamalia rahanahneitä hirviöitä jotka odottavat vain vanhempiensa kuolemaa rahankuvat silmissä kiiluen ja köyhempiä ylenkatsoen.

Vierailija
30/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävästi. Todennäköisesti jo lapsuudenkodissa raha on ollut välttämätön paha, josta ei juuri ole puhuttu. Tunnen yhden tällaisen perheen, jotka asuvat hienosti, ovat erittäin taiteellisia, käyttävät rahaa paljon, mutta vähään tavaraan. Eivät pröystäile, eli ajavat tavallisella perheautolla vaikka olisi varaa Rolls Royceenkin. Ja keskittyvät siis lähinnä taiteisiin sekä tekijöinä että kuluttajina.

Vierailija
31/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti yläluokkaiset ihmiset

- ovat yleensä suvuista, joilla on pitkät perinteet ja akateemista koulutusta jo monessa polvessa.

- ovat lukeneita ja laajasti sivistyneitä, osaavat keskustella, hallitsevat kieliopin.

- kantavat huolta ympäristöstä ja lähimmäisistä.

- ovat matkustelleet, puhuvat kieliä ja ymmärtävät muita kulttuureja.

- eivät polta, kiroile, kerskakuluta tai leuhki omaisuudellaan.

- eivät valitse kaupasta sitä jättimäisintä taulu-tv.tä, prameinta baarikaappia tai junteinta nahkasohvaa.

- seuraavat uutisia, lukevat sanomalehtiä, muodostavat itsenäisiä mielipiteitä ja osaavat perustella ne huutamatta muita kumoon.

-äänestävät ja ymmärtävät politiikkaa.

- eivät anna lapsilleen naurettavan ylihienoja tai erikoisia nimiä.

- arvostavat ja ymmärtävät kierrätystä, retroa ja vintage-vaatteita.

Vierailija
32/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemässä ikävät kotihommat. Ja näistä palkollisista pidetään myös hyvää huolta. Siksipä en laske esim. Madonnaa yläluokkaan.

Vierailija
33/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ihmisiä, joiden suvuilla on ollut muutama sata vuotta kartanoita tms.

Eli hyvästä sukupuusta erottaa. Sanotaanko, että jos suvun taloon tehdään kesäisin bussikiertoajeluita tai joku suvun tönö on museo, niin sitten varmaan on yläluokkaa!

Eiköhän suurin osa varakkaista ole ihan tavis-uusrikkaita, jotka on itse tehny rahansa tai sitten perinyt vanhemmiltaan tai isovanhemmiltaan.

Mutta toisaalta, yläluokkaisuus ei Suomessa välttämättä korreloi varakkuuden kanssa.

Vierailija
34/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yhdistän. Niitä arvostavat ovat nähneet esim. marikuoseja jo lapsuudenkodissaan, tunnistavat vaikkapa Vuokon mekon sellaisen nähdessään, ovatt perheistä, joissa on säilytetty ja vaalittu vanhaa.

Vierailija
35/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 on selvasti kateellinen ja katkera, haluaisi selvasti olla kotirouva . Yrittaa peittaa kateutensa haukkumiseen.

Vierailija
36/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä isoäitini vanhoja Arabian kokonaisia astiastoja, Marimekkoa löytyy perittynä, mutta Marimekon kankaista olen laittanut verhoja mökille, kuten äitinikin teki lapsuudessani. En kylläkään ole koskaan ajatellut olevani yläluokkaa vaan keskiluokkaisesta yrittäjäsuvusta.

Minä yhdistän. Niitä arvostavat ovat nähneet esim. marikuoseja jo lapsuudenkodissaan, tunnistavat vaikkapa Vuokon mekon sellaisen nähdessään, ovatt perheistä, joissa on säilytetty ja vaalittu vanhaa.

Vierailija
37/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleinen halveksunta, kuivakan laiha. =DD

Vierailija
38/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutumisessa klassisuus ja jopa vaatimatomuus. Itse en kyllä ole todellakaan yläluokkaa, mutta omasta mielestäni tunnistan vanhan rahan. Wannabe-yläluokalla ja muilla nousukkailla on aivan eri pukeutumis- ja kulutustyyli. Yläluokan käytöksessä on itsevarmuutta, mutta ei röyhkeyttä.

Vierailija
39/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

astioita ja tekstiilejä (ja on nykyisessä omassa kodissanikin) - eikä me kyllä olla yläluokkaa vaan keskiluokkaa :) Mutta onhan se kiva, että eilen oli white trash -väkeä (toisinaan pyykkiteline olohuoneessa, pahviroskia ja tyhjiä pulloja välillä näkyvillä)) ja tänään yläluokkaa :)

Vierailija
40/50 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutumisessa klassisuus ja jopa vaatimatomuus. .

Tyylikkäitä ja hillittyjä vaatteita, mutta niissä ei lue isoilla kirjaimella tuotemerkki.

Käytöksestä puuttuu se "ettekö te tiedä kuka minä olen" asenne jota öykkärit käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi