Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette huolehdi itsestänne?

Vierailija
09.05.2009 |

Minä niin ihmeissäni katselen sellaisia äitejä jotka antavat itsensä lihoa ja/tai kulkevat ilman meikkiä ns.tuulipukutyyliin? Miksi?

Toki poikkeuksiakin löytyy mutta vastaan tulee niin monta pienten lasten äitiä sen näköisenä että itse pukeudun ja meikkaan paremmin jopa odottaessani iestäni töistä kotiin! Älkääkä nyt sanoko ettei miehen takia tarvitse, ja että teidän miehet rakastavat teitä muutenkin yms. Kyllä minunkin rakastaisi eikä minunkaan tarvi, vaan haluan!

Eikö kannattaisi edes ulos lähtiessään vilkaista peiliin ja käydä välistä puntarilla...?

Älkääkä sanoko että yleistän, sillä sanoin että toisenlaisiakin löytyy. :)

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen päiväkodissa töissä.

Ylipainoisia äitejä kyllä, mutta myös ylipainoisia miehiä ja naisia joilla ei ole lapsia.

Vierailija
2/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän etsiä itseäni, auttaa ihmisiä ympäri maailman. Luen kaikesta minkä avulla voisin kehittää itseäni jatkuvasti, ymmärtää muita myös paremmin.

Rakas ap, ulkonäkö ja sellaiset on niin alhaisia juttuja minulle :). Olen ohi tuon "omg ensimmäinen ryppy ja lihoin kilon"-vaiheen jo...hyväksy sinäkin itsesi ja muut, niin elämäsi helpottuu huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni usein kiire, hyvä jos kauppaan ehtii. Minä arjen yh, mies viikolla töissä yksityisyrittäjä ja viikonloput mies rakentaa/metsätyöt maalla.

Vierailija
4/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen kyllä muutenkin ylipainoisia naisia, mutta tällä sivustolla lähinnä meitä äitejä varmaan on, niin siksi niistä puhuin... :)

Enkä tuulipukuäidillä tarkoita kirjaimellisesti tuulipukuäitiä. :) Päiväkodissa näet varmaan lähinnä työssäkäyviä äitejä, joilla on varmaan työpaikallaan jonkinlaiset säännöt tai muut miltä näyttää. Mutta oletko koskaan katsellut ihan vaan kaupassa käyviä ihmisiä...?

Vierailija
5/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule elämään edes hetkeksi minun arkea kolmen pienen alle 5 vuotiaan kanssa.. Ja juu, kohta joku superäiti kertoo että hän 5 lapsen äitinä AINA meikkaa ja laittaa itseään.. juupa juu...

Siis sanotaan ihan suoraan että laittautuminen EI ole tärkeyslistallani ensimmäisenä. Tietenkin jos lähden ulos kaupoille tai muuten ulos niin meikkaan... mutta aamulla kun 2 kiljuu aamupalaa ja yhden hiuksia laitan kiinni ja itsellä niin kiire että ehtii pissalle vasta kun kaikki lapset ovat täysissä pukeissa.. Ja kerhoon pitää ehtiä yhdeksäksi.. huoh.

Juu, muuten kyllä hoidan itseäni.. Käyn juoksemassa lenkillä 3-4 kertaa viikossa.. Kaikkea ei vaan ehdi. Siivotakaan en ehdi, tai voi joku sanoa laiskaksikin (muttei kukaan kehtaa) mutta mielestäni tärkeämpää ovat lasten tervehenkiset ulkoilut ja rento oleilu. Ei kaiken tarvitse olla tiptop. Montako lasta ap:llä on?

Vierailija
6/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen puheenaihe, jota ei tämän enempää jaksa kommentoida. Siis tämän jälkeen poistun.

Ap, hanki elämä itse, niin se helpottaa, kun ei tartte muiden pukeutumista ja läskejä miettiä. Ja joo, ihan olen normaalipainoinen uraäiti, joka pukeutuu, mutta jolla ihania ystäviä ympäri maailmaa; lihavia, laihoja, tuulipuvussa, jakkupuvussa, sareissa, kietaisumekoissa, minihameissa, tunikoissa, verkkareissa jne. Onneksi maailmassa on niin paljon tärkeämpiäkin asioita miettiä (kuten joku totesi) ja ap, sinäkin voisit tuon ihmettelyenergian johonkin sellaiseen purkaa!

Vierailija
7/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee aika vaikeata kun jossain vaiheessa pitää ehtiä esim seitsemään töihin.

Vierailija
8/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä, myös silloin kun olin kotona lasten kanssa. Tein ja teen sitä ensisijaisesti itseni takia. Tarvitsen tuon muutaman minuutin keskittymisen itseeni ennen päivän hässäkän alkamista. Jos siitä on iloa muillekin niin aina parempi! :)

Vierailija
9/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ap, ulkonäkö ja sellaiset on niin alhaisia juttuja minulle :). Olen ohi tuon "omg ensimmäinen ryppy ja lihoin kilon"-vaiheen jo...hyväksy sinäkin itsesi ja muut, niin elämäsi helpottuu huomattavasti.

kun tuo itsestään huolehtiminen ei tarkoita pelkästään sitä meikkaamista (av-mammojen mielestä suurin synti) vaan ruokavaliota, unta, painontarkkailua... Sillä itsestään huolehtimisella saa helposti virtaa päiviinsä ja ihan lisävuosia. Voihan sitä pistää kaiken ihan läskiksi vaan, mutta se kostautuu jossain vaiheessa itselle.

Vierailija
10/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni hyväksynkin, olen aina hyvinkin huolitellun näköinen. Ja pidän myös liikakilot varmasti poissa.:)

Hyväksyn toki myös muut ihmiset enkä väitäkään että heissä itsessään mitään vikaa olisi.

Ihmettelen vaan eikö heistä itsestäkin tuntuisi paremmalta jos vähän näkisivät vaivaa ulkonäkönsä eteen. Halusin nimenomaan tietää mikä on se asia mikä naisen saa unohtamaan peilistä katsomisen.

Vierailija
11/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee yleensä 10 minuuttia hiuksiin ja meikkaamiseen ennen töihin lähtöä, herään kuudelta. En voi uskoa että kellään olisi niin kiire ettei tuota aikaa löydy, vaikka olisi kymmenen lasta. Ei tuossa 10 minuutissa ihmeitä tehdä mutta toistaiseksi on riittänyt, katsotaan kuinka kauan menee 10 vuoden kuluttua ;)

Vierailija
12/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta se meikkaaminen yhtään, en halua meikata. Töihin on pakko meikata, mutta näin kotiäitinä saan olla ihan naturelli. Vastaantulijoiden mielenrauhan vuoksi en meikkaan. Miestäni ei minun meikkaamiseni tai meikkaamattomuuteni kiinnosta.

Miksi ihmeessä minun pitäisi haluta meikata? Olen tyytyväinen itseeni näinkin.

Vaakaa en omista.

Vierailija
13/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä ID 1778291 kanssa!

Itsensä takia sitä ensisijaisesti täytyy laittautua, pysyy varmasti paremmalla tuulella ja jaksaa paremmin.

Jos on kiire johonkin niin kun herää puoli tuntia ennen kun herättää lapset niin siinä ehtii aivan hyvin laittaa itsensä.

Kyllä itselleen pitää osata vaatia se pieni hetki päivästä vaikka olisi miten monta lasta ja paljon tekemistä!

Vierailija
14/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihan se saa "unohtamaan", ettei se kaikille ole sellanen juttu kun sulle. Onneksi! Suuri osa heistä omannäköisistä, painoisista ihmisistä on huomattavasti paremmalla verenpaineella, paineensietokyvyllä, itsetunnolla ja ihanalla elämällä varustettuja, kun ne jotka täällä huolta muista kantavat. Toki on poikkeuksia niin kuin kaikissa meissä. Ei siis yleistetä pukeutuminen/läskit versus hyvä olo ja onnelinen elämä... Tämä on niin lapsellista.

Vierailija
15/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaunis Nainen:

3-vuotiaana: Katsoo itseään

peilistä ja näkee prinsessan.

8-vuotiaana: Katsoo itseään

peilistä ja näkee Tuhkimon.

15-vuotiaana: Katsoo itseään

peilistä ja näkee ruman sisarpuolen

"Äiti, en voi lähteä ulos

tämän näköisenä!"

20-vuotiaana: Katsoo itseään

peilistä ja näkee liian lihavan tai

liian laihan, liian lyhyen tai

liian pitkän, liian rintavan tai liian

laudan, mutta päättää siitä

huolimatta lähteä ulos.

30-vuotiaana: Katsoo itseään

peilistä ja näkee liian lihavan tai

liian laihan, liian lyhyen tai

liian pitkän, liian rintavan tai liian

laudan.. Ja toteaa ettei ole aikaa

parannuksiin joten lähtee ulos

joka tapauksessa.

40-vuotiaana: Katsoo itseään

ja näkee liian lihavan tai liian laihan,

liian lyhyen tai liian pitkän,

liian rintavan tai liian laudan...

mutta toteaa,että "No, ainakin olen

puhdas!" ja lähtee ulos joka tapauksessa.

50-vuotiaana: Katsoo itseään

peilistä ja näkee että "on". Ja menee

ihan minne itseä huvittaa.

60-vuotiaana: Katsoo itseään

peilistä ja palauttaa mieleensä kaikki

ne ihmiset, jotka eivät enää edes voi katsoa

itseään. Menee ulos, valloittaa koko maailman,

löytää viisauden, ilon ja kaikkin hurmaavat

mahdollisuudet ja nauttii elämästään täysillä.

80-vuotiaana: Ei vaivaudu enää

katselemaan itseään peilistä. Pistää

violetin hatun päähänsä ja menee ulos

pitämään Hauskaa koko maailman

kanssa.

Ehkä meidän kaikkien pitäisi

kiskaista violetti hattu päähän

hieman aikaisemmin..."

Vierailija
16/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, uskon kyllä että miehesi on sinuun tyytyväinen ja rakastaa sellaisena kuin olet, mutta eikö hänkin kuitenkin olisi vielä tyytyväisempi jos laittaisit itseäsi jotenkin...?

Vierailija
17/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä harvemmin käy suihkussa, meikkaa, miettii syömisiään, liikkuu (sekin aika on lapsilta pois!) tai yleensäkin tekee yhtään mitään mikä vaikuttaa ulkonäköön. Pinnallista ja lapsellista! Av-mammat on luonnonkauniita ja kaiken tuollaisen yläpuolella. Tukankin voi leikata itse.

Ja miehet tykkää tietysti, niinhän ne sanoo. Joskus ne vaan saattaa miettiä että minne se hemaiseva nuori nainen katosi ja mistä tuo mursu tuli.

Vierailija
18/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman hyvää syytä se on vaan yksi ahdistava velvollisuus muitten samanlaisten seassa. Itse ainakin tahdon pyristellä irti ahdistavista velvollisuuksista ja elää sellaista rentoa elämää mitä oikeasti haluan!

Vierailija
19/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä h*lvetin juttu tämä meikki- ja ylipaino-juttu nytten on??? Ihmetellään kun joku ei käytä meikkiä? Onko tyylikkyyttä ja siistiä vain muuttaa omaa ulkonäköään? Ja mitä sitten jos on ylipainoa kun viihtyy omassa kropassa ja kantaa sen ylpeänä?

Ennemmin ylipainoa ja hieno elämänasenne kuin luuperse hartiat lytyssä ja naama norsun v*tulla..

Eiköhän se ole _siisti_ olemus se tärkein jos ulkonäköä katsotaan?

Kyllä nuita ämmiitä kylillä näkee joilla on naamalla semmonen sotamaalaus (ja tukkakin mahdollisesti niin hurjasti lyntätty puolella pullolla lakkaa) että ujommat juoksee karkuun ja itteä peilataan joikaisesta pinnasta josta vähänkin omaa kuvaa näkyy eikä siltikään tajuta miltä klovnilta näytetään!

Muistakaa arvon ladyt että se on se asenne joka tekee naisesta niin helvetin kauniin ;)

Vierailija
20/45 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla tylsää jos ei muuta tekemistä ole kuin kytätä muita ihmisiä :D

En minäkään meikkaa joka päivä, en kyllä kulje tuulipuvussa. Enkä verkkareissa. Mutta pidänkin itsestäni juuri sellaisena kuin olen.Ja näyttää mieskin pitävän. ;) Ja olen sentään raskaana ja hoitelen toista lastani. Eipä sitä jaksa jonkin meikkaamisen takia stressata turhia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi