Sukulaisista...
Onko muilla samanlaisia sukulaisia kuin minulla? Lapsettomat siskoni ovat jotenkin sitä mieltä, että minun kuuluu jakaa lapseni heidän kanssaan, kun heillä ei omia lapsia ole.
Tietenkin olen iloinen, että tädeillä riittää kiinnostusta jne. mutta kun se syyllistäminen on ihan älytöntä! Ei se minun syytäni ole, että minulla on lapsia ja heillä ei. Ja nämä minun lapseni eivät todellakaan tulleet helposti, eikä mikään muukaan elämässäni.
Nyt olen itse kipeänä (flunssan pahassa jälkitaudissa), jouluhösselit ja työt painaa päälle. Ja siskoni soittaa ja ruikuttaa, kuinka hän haluaa nyt tulla kylään, koska hänellä on lapsia niin ikävä ja elämä muutenkin mättää. En jaksanut kuunnella koko puhelua, vaan sanoin, että soittelen kun ehdin ja panin luurin kiinni.
Siis oikeesti. Aikuistenoikeesti. Onko minun tehtäväni nyt vielä viihdyttää nelikymppistä siskoakin? Oman perheen elämä luistaa ja lasten joulunodotus ei ole häiriintynyt, vaikka olenkin sairastunut, mutta enempää en jaksa nyt kuormakseni ottaa. Eikä minun lapseni ole mikään sirkushuvitus, jolla parannetaan omaa masennusta. Argh.
Kommentit (9)
vaikka ymmärrän kyllä, että voi käydä hermoillekin. Minun veljeni kun eivät voisi olla vähempää kiinnostuneita minun lapsistani.
Kun hän tulee meille, hän syöttää lapset tahmeiksi ja sokerihumalaan ja mullaa lasten kanssa koko huushollin sekaisin (koska hänestä lasten pitää antaa olla lapsia) ja minulla menee aina seuraava päivä sen sotkun siivoamiseen.
Ap
Koti on siivottu ja koristeltu, lahjat hankittu ja kaikki ojennuksessa. Minun pitäisi olla vuodelevossa, eikä puuhailla yhtään mitään. Olen siis oikeasti sairas-sairas. Miehellä on lomaa jouluun asti, joten lapsia ei todellakaan tarvitse kenenkään muun hoitaa.
Ap
... mutta vaikuttaa nyt siltä että SINULLA on asenneongelma. Olet selvästi korottanut itsesi paremmaksi kuin siskosi, koska SINULLA on lapsia ja heillä ei. Ihan varmasti tuo sinulle soittanut siskosi ei ole esittänyt asiaa noin!
MIksi otat heidät kuormana, hehän voivat auttaa vaikka kotitöissä ja sinä voit levätä... Ihmeelliset sukulaissuhteet kyllä jos pitää siskotkin ottaa vieraina ja viihdytettävinä?
ei ole vastaavaa ongelmaa, mutta voisiko asiaa ajatella positiivisesti. Sisko tulee kylään, viihdyttää lapsia ja juttelee sinun kanssa mukavia. Sinä siinä ohessa teet omia hommiasi tai otat siskosi niihin mukaan. Eikös kaksin olisikin mukavampi siivota tai vaikka juoda päiväteet/kahvit.
Sain ekasta viestistäsi sen käsityksen, että "jouluhösselit [--] painaa päälle" mutta erehdyin.
Jos tilanne on tosiaan se, että olet vuodepotilaana ja mies lasten kanssa, niin miksi et voinut sanoa, että meille ei voi tulla koska olen kipeä. Jos siskosi haluaa nähdä lapsia, niin voisihan hän viedä heidät vaikka puistoon hetkeksi.
Mutta tietysti kaikesta voi valittaa jos niin haluaa elämänsä elää.
Kyllä hän sen niin esitti, esittää aina asiansa niin. On perheen äärimmäisen hemmoteltu kuopus, jonka mielestä maailma pyörii hänen ympärillään.
Sanoin hänelle, että olen sairas (olen siis oikeasti oikeasti sairas, kolme kuukautta sairaslomaa). Hän ei tähän edes kysynyt, mikä minulla on, tohotti vaan, että hänelläkin oli kuumetta toissa viikolla ja hänellä on vapaailta ja hän haluaa tulla kylään. Piste.
Ja hän ei tee täällä mitään kotitöitä, ei edes kahvikuppiaan siivoa pöydästä tai siis keittele itse itselleen kahvia, kuten ystäväni vastaavassa tilanteessa tekisivät.
Ap
Ei siskoni ikinä vie tai ole vienyt lapsia puistoon/ulos tai siis mitenkään auttanut heidän hoidossaan...
Ja minä en ole hänelle elämääni valittanut, vaan hän minulle omaansa. Nytkin hoitelemme kaiken itseksemme, emme me hänelle soittaneet tai apua pyytäneet. En vain nyt jaksa tähän yhtä nelikymppistä lasta jatkoksi.
Ap
Minusta olisi mukava jos olisin kipeä, niin joku tulisi auttamaan. Olisittehan voineet tehdä vaikka niin, että tekisitte yhdessä jouluaskareita. Samalla täti näkisi siskonlapsiaan.