Ensimmäinen lapsi yliaikainen - onko todennäköistä, että toinen on myös?
Tosissaan esikoinen syntyi 42+0. Nyt mietin, että onko kakkonen todennäköisesti myös yliaikainen vai onko yliaikaisuus ennen kaikkea ensisynnyttäjien ongelma?
Kommentit (13)
Mulla meni yli kaikki kolme ja neuvolan th sanoi, että hänen kokemuksen mukaan usein menee yli seuraavatkin, jos ensimmäinen on mennyt.
meillä on neljä lasta, joista esikoinen käynnistettiin reilusti yliaikaisena. Toinen lapsi syntyi viisi päivää ennen laskettua aikaa, kolmas kaksi viikkoa ennen ja neljäs neljä päivää ennen laskettua aikaa.
toka käynnistyi itsestään 40+2 ja syntyi samana päivänä myös. et ei se aina meinaa, et menee roimasti yli.
20% tod näk menee yli, jos ekakin on mennyt.
Meillä sama isä kaikilla ja eka syntyi 41+6, toka käynnistettiin ja syntyi 40+6 ja kolmas lähti itsekseen syntymään ja syntyi 41+0.
En tiedä onko tämä nyt vain omaa kuvitelmaani, mutta huomasin ekan ja kolmannen kohdalla, että jos rakenneultrassa olisi muutettu laskettua aikaa (päivät heitti suuntaan tai toiseen muutamalla päivällä), niin lapsilla olisi tasan samat raskausviikot ja päivät syntyessään. Yli olisi menneet joka tapauksessa, mutta kuitenkin.
molemmat yli. Eka 40+5, toinen 41+6 (syntyi "viime hetkillä", seuraavana aamuna olisi käynnistetty).
ensimmäinen: 42+1 ( käynnistyksen tulos )
toinen: 40+5 ( ultran mukaan 41+3, syntyi kuitenkin ilman käynnistystä )
ja toisistaan riippumattomia.
Eka käynnistettynä 42
Toinen laskettuna päivänä ihan itsekseen :) Tarkka mies.
niin todennäköisesti toinenkin lapsi menee yli lasketun ajan.
Minulla on kolme lasta, ja kaikki lapset ovat menneet yliaikaisiksi
- ja jopa melko saman verran, vaikka esikoinen menikin eniten
yli lasketun ajan.
pidemmälle kuin eka. Mutta parempi niin , ehti syntyä uuden vuoden puolella :)
Itselläni eka 42+3 (sektio, koska ei mahtunut tulemaan), toinen 39+1
toinen syntyikin 37+2, kolmas taas sitten käynistettynä yliaikaisena 41+4, neljäs käynistettynä 41+2 ja viides käynistettynä 42+0.
esikoinen ja kolmas samoilla viikoilla yliaikaisia. Keskimmäinen leikattiin, mutta yli lasketun ajan meni hänkin. Minulla ainakin kuuluu siis kiertoon.