Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut 6 kk:tta määräaikaisessa työsuhteessa.Luvattiin...

Vierailija
08.05.2009 |

helmikuussa 09, että minut vakinaistetaan kesäkuussa 09.

Olisin silloin saanut monta muutakin vakituista ja mieluisaa paikkaa. Ja minut oli soitettu kyseiseen paikkaan ja houkuteltu. Olin aiemmin ollut vastaavassa paikassa töissä.

Tänään tuli puhelu esimieheltäni, että määräaikaista työsuhdetta voidaan jatkaa vuoden loppuun saakka.

Koen esityksen epäluottamuslauseena, enkä jatka nykyisessä työssäni.

Kyse hoitoalasta ja hirveä pula työntekijöistä.

Olen saanut vain hyvää palautetta työstäni.

Mitä mieltä olette tästä? Luottamus on ainakin itseltäni mennyt.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää usko jos asiasta ei ole mustaa valkoisella.

Vierailija
2/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää pyytää kirjallisena. Aina.

Sano että et jatka määräaikaisena ko. työssä, saat varmaan muualtakin töitä, et tosin välttämättä vakituista. Mutta on kyllä törkeää jatkaa työtä määräaikaisena aina vaan, vaikka on luvattu muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuin alun perin määräaikaiseen työsuhteeseen, kun minut luvattiin vakinaistaa kesäkuussa.

Harmittaa, kun olisin saanut töitä muualtakin ja ne hyvät paikat on nyt sitten mennyt.

Vuoden vaihteessa paikkani tulisi yleiseen hakuun.

ap

Vierailija
4/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoimet paikat laitetaan kuntasektorilla aina julkiseen hakuun vaikka hommaan olisi tekijäkin jo katsottuna.

Vierailija
5/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoimet paikat laitetaan kuntasektorilla aina julkiseen hakuun vaikka hommaan olisi tekijäkin jo katsottuna.

sitä pitää hakea kun paikka tulee julkiseen hakuu ja toivoa ettei KUKAAN mene sinun ohi.

Vierailija
6/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ihan viran, ilman julkista hakua. Kyse oli uuden viran perustamisesta, ja määräaikaisten työntekijöiden vakinaistamisesta.

Vierailija
7/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia alaisianikin on vakinaistettu ilman hakumenettelyä tänä keväänä.

ap

Vierailija
8/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia alaisianikin on vakinaistettu ilman hakumenettelyä tänä keväänä.

ap

Vierailija
9/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lupaus on alunperinkin ollut "katteeton". Tosin alunperin on saatettu ajatella, että paikka on sinun mutta hakuun se olisi kuitenkin tullut. Ja voihan tilanne edelleen olla tuo mutta hakuajankohtaa on muutettu.

Kannattanee keskustella esimiehen kanssa. Tilannehan voi olla taloudellisesta seikastakin kiinni eli budjetti on saattanut muuttua.

Vierailija
10/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuin alun perin määräaikaiseen työsuhteeseen, kun minut luvattiin vakinaistaa kesäkuussa.

Harmittaa, kun olisin saanut töitä muualtakin ja ne hyvät paikat on nyt sitten mennyt.

Vuoden vaihteessa paikkani tulisi yleiseen hakuun.

ap

Musta oleellista on kuka on luvannut? Onko luvanneella ihmisellä oikeasti ollut rahkeet luvata vakinaistamista.

Mullakin on tiimissä pari määräaikaista sijaisuutta hoitamassa, ja mahdollisuuksien mukaan heidän työsuhteitaan jatketaan ensivuonna, muttei tulis mieleenkään mennä heille lupaamaan sellaista ennenkuin kehykset ja tusot ensivuodeksi on sovittu.

Vierailija
11/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yleensä. Meillä vakinaistetaan ilman hakumenettelyä ja uskoin tähän. Omia alaisianikin on vakinaistettu ilman hakumenettelyä tänä keväänä.

ap

Vierailija
12/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikka voidaan vakinaistaa ilman hakumenettelyä.

Meillä on muitakin vakinaistettu. Ei tässä ole mitään ihmeellistä.

Minun kohdalla tämä ei vain onnistunut.

Totta kai on taloudellisesti tiukkaa ja mietitään missä voidaan säästää.

Minun paikka on kyllä uusi organisaatiomuutoksen yhteydessä perustettu.

ap

Vierailija
13/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakua, joten selvästikin on tilanteita, missä tämä on laillista. Ja kyse oli isohkon kaupunkin määräaikasten opettajien virkajärjestelyistä.

Vierailija
14/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos työ oikeasti on mielekästä ja mieluista sinulle hakisin vakituista paikkaa vuoden alusta. Todennäköisesti sinut valitaan siihen joka tapauksessa,hakumenettelystä riippumatta, koska olet virkaa jo hoitanut ja jos olet sen hyvin hoitanut.

Kunnan hommissa on aina epävarmuustekijöitä ja tilanteet muuttuvat. Sinun lähin esimiehesi olisi ehkä halunnut sinut vakinaistaa ja oli jo sellaista mennyt lupailemaankin, mutta hänen esimiehensä on voinut olla toista mieltä. En ihan kauheita herneitä nenään vetäisi ellet ole täysin varma siitä, että sinut halutaan savustaa ulos. Silloinkin kannattaisi miettiä, miksi.

Vierailija
15/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin, että puolen vuoden määräaikaisen työsuhteen jälkeen.... paikka voidaan vakinaistaa ilman hakumenettelyä.

Meillä on muitakin vakinaistettu. Ei tässä ole mitään ihmeellistä.

Minun kohdalla tämä ei vain onnistunut.

Totta kai on taloudellisesti tiukkaa ja mietitään missä voidaan säästää.

Minun paikka on kyllä uusi organisaatiomuutoksen yhteydessä perustettu.

ap

Onko teillä ollut kuntayhdistys vuodenvaihteessa?

Ja kaikilla vakinaistetuilla ennestään virat entisessä kunnassa?

Toi ei oikeasti ole laillista normaalitilanteessa.

Vierailija
16/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen parantunut. Ei ollut lopulta mitään vakavaa, vaikka pahinta pelkäsinkin.

Työn teostani olen saanut vain hyvää palautetta.

Tiedän, että minun paikalle on vaikea saada uutta työntekijää.

ap

Vierailija
17/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni hermo (myöskin hoitoalalla) jatkuviin määraikaisiin työsopimuksiin, vaikka tein työni todella hyvin, ja työntekijälle oli tarvetta. Sanoin esimiehelle asiallisesti, että toivon vakipaikkaa, ja koska olin odottanut vakipaikkaa jo 2-3 vuotta, että haen töitä muualta jos pätkätyöt jatkuvat. No sain sitten vakipaikan. Tietysti isoissa organisaatioissa asiasta päättävät moni muukin kuin lähiesimies...

Vierailija
18/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt aika ihmeissäni. En ole koskaan aiemmin joutunut tekemään näin pitkiä määräaikaisia työsuhteita. Aina olen saanut vakinaisen paikan.

Nyt kyllä pitää miettiä, mitä olen tehnyt väärin tai jättänyt tekemättä.

Turhaan luotin esimieheeni.

Itse en koskaan lupaa alaisilleni sellaista, mitä en voi toteuttaa.

Olen kai taas liian sinisilmäinen ja kiltti.

En ala vaatimaan vakinaista paikkaa. Vaihdan työnantajaa, kun se on mahdollista. Töitä saa ihan varmasti muualtakin, niin olen aina saanut.

Olisin vain halunnut sitoutua pidemmäksi ajaksi samaan hyvään paikkaa.

ap

Vierailija
19/19 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt aika ihmeissäni. En ole koskaan aiemmin joutunut tekemään näin pitkiä määräaikaisia työsuhteita. Aina olen saanut vakinaisen paikan.

Nyt kyllä pitää miettiä, mitä olen tehnyt väärin tai jättänyt tekemättä.

Turhaan luotin esimieheeni.

Itse en koskaan lupaa alaisilleni sellaista, mitä en voi toteuttaa.

Olen kai taas liian sinisilmäinen ja kiltti.

En ala vaatimaan vakinaista paikkaa. Vaihdan työnantajaa, kun se on mahdollista. Töitä saa ihan varmasti muualtakin, niin olen aina saanut.

Olisin vain halunnut sitoutua pidemmäksi ajaksi samaan hyvään paikkaa.

ap

Älä ota henkilökohtaisesti, kyse ei ole sinun tekemisistäsi. Tuo on vain huonoa henkilöstöpolitiikkaa, jossa hyvistä työntekijöistä ei pidetä kiinni. Niinhän se menee, että parhaat astelee ovesta ulos, jos työpaikalla moni asia mättää. Tämä siis pätee hoitoalaan, jossa on edelleen hyvä työtilanne.Olen töissä osastolla, jossa on paljon määräaikaisia työsuhteita, ja vaihtuvuus suuri. Ja se ei ole kenenkään etu. Työntekijät vaihtavat työpaikkaa, kun työsuhteita pätkitään.