Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkos mammojen silmään tarttunut torstain Menaisista Maria Kuusiluoman äitiyttä

Vierailija
08.05.2009 |

koskeva juttu?

Yleensä en tykkää arvostella kenenkään omaa lastansa ja hänen kasvatustaan koskevia valintoja, ja juttu oli kokonaisuudessaan ihan symppis. Alussa vain pisti TOSI VOIMAKKAASTI SILMÄÄN seuraava:

"Maria tiesi, että puupino on ulkona vielä toukokuussakin, ellei hän hoitaisi sitä nyt. Ihan kaikkea hän ei saanut tuupattua liiteriin, kun supistukset alkoivat ja Maria soitti neuvolaan. Sieltä käskettiin heti Satakunnan keskussairaalaan ja kiellettiin missään tapauksessa ajamasta Helsinkiin.

- Näin tehdään, myöntelin neuvolatädille, pakkasin Volvoni ja ajoin Helsinkiin niin lujaa kuin pääsin. Mieheni oli sanonut, ettei meille tule lisää Porilaisia. Enhän voinut tuottaa hänelle pettymystä".

Ok, heitto on tarkoitettu hauskaksi läpäksi. Minulla kuitenkin loppuu huumorintaju kesken. Siis nainen on nelikymppinen ensisynnyttäjä, laskettuun aikaan kolme viikkoa, yksin jossain Porissa maatilalla ja ryhtyy sitten urakoimaan halkopinoa. Ja kun supistelee ja neuvolasta käsketään EHDOTTOMASTI olemaan ajamatta Helsinkiin, hän valehtelee neuvolahoitajalle ja lähtee ajelemaan motaria...

Ööh, mitä, jos tuossa olisi matkalla käynyt jotain: äidille, vauvalle tai muulle liikenteelle. Kenen vastuu olisi ollut? Terveydenhoitaja oli nimenomaan neuvonut ja ohjeistanut lähimpään keskussairaalaan ja kieltänyt ajamisen.

No, tarinallahan oli onnellinen loppu, ja varmaan moni ajattelee, että mitä se minun nenääni kaivelee...Ehkä mulla on vain tekemisen puutetta, mutta rupesi jotenkin ärsyttämään Maria K:n asenne...Minusta tuossa otettiin tarpeettomia riskejä ihan turhaan tilanteessa, jossa äidillä ei edes ole mitään kokemusta synnytyksen etenemisestä tms.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi muuta sanoa

Vierailija
2/4 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehdottomasti kannattaa synnyttää alateitse, mutta intuitioni pakotti vaatimaan sektion. Lapsi olisi kuollut alatiesynnytyksessä. Sektion tehnyt lääkäri sanoi noin.

Joskus ihminen toimii oman intuition mukaan ja joskus se on helvetin viisas valinta.

Isäni olisi kuollut syöpään, jos olisi uskonut terveyskeskuslääkäriä, mutta onneksi hankkiutui omin varoin tutkimuksiin yksityiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekästä lähteä supistuksissaan ajelemaan pitkää matkaa. Luulisi terveen järjen jo sanovan, että lähimpään paikkaan suuntaa... Näissä "hyvä kuski" -jutuissa mä näen aina sieluni silmin, miten joku hullu maannapa ajaa satasta jonkun mun läheiseni päälle. :(

Vierailija
4/4 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan M. Kuusiluomalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän