Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö kirjaa kuukautisistasi?

Vierailija
08.05.2009 |

Itse olen aina merkinnyt kalenteriini kuukautisteni alkupäivämäärän elämän ja ehkäisyn tilanteesta riippumatta. Löysin itsestäni aika tiukkapipoisen kukkahattutädin, kun kuulin ystävältäni ettei hän tiennyt edellisten kuukautistensa alkupäivää. Ei ole kuulemma ikinä kirjoittanut niitä mihinkään ylös. Ei edes silloin, kun alkoivat vauvan yrityksen. Onko moinen boheemius kovinkin yleistä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...varhaisteini-iässä kuukautisten alettua, kun kierron pituus ei vielä ollut selvä, sekä uudelleen yrittäessäni tulla raskaaksi.

Minulla on kohtuullisen säännöllinen kierto, joten edellisten kuukautisten ajankohta on aika helppo hahmottaa. Lisäksi kalenterissa on aina joitain kiintopisteitä (tapaamiset, matkat, kokoukset tms.), joten taaksepäin kalenteria selatessani olen kuitenkin muutaman päivän tarkkuudella aina hahmottanut edellisten kuukautisten ajankohdan (muistan siis, jos tietyssä tilanteessa on ollut kuukautiset).

Vierailija
22/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en kirjaa päiviä sen kummemmin ylös, mutta

lasken koko ajan suunnilleen, että missä vaiheessa

kiertoa olen menossa.

Tämä toimii jopa ehkäisynä meillä. Ja sitten kondomi,

kun ei ole 100 %:n varmat päivät. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei koskaan ole vaihdellut kuin korkeintaan pari päivää.

Tosin en kirjaa päiviä sen kummemmin ylös, mutta

lasken koko ajan suunnilleen, että missä vaiheessa

kiertoa olen menossa.

Tämä toimii jopa ehkäisynä meillä. Ja sitten kondomi,

kun ei ole 100 %:n varmat päivät. :)

Vierailija
24/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tieto, kun kierrossa alkaa olla heittoa. Mutta vuodesta -73 on kirjaa pidetty.

Vierailija
25/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin silloin kun jätin pillerit pois ja aloimme suunnittelemaan perheenlisäystä. Oli ihan tarpeen koska hormonitoiminta ei käynnistynytkään toivotulla tavalla ja jouduin ravaamaan gynellä jonkin verran.

Vaikka lapset on nyt tehty, niin vieläkin merkkaan ylös kuukautisten alkamispäivän. Ja koska kiertoni pituus vaihtelee melkoisesti, merkkaan myös ovulaation (jonka poikkeuksetta huomaan kivuista) koska silloin tiedän myös odottaa menkkoja parin viikon kuluttua oviksesta. Ei siis tarvitse panikoida jos joskus tulee pitkä kierto, tarkistan vaan että milloin on ollut ovulaatio, paniikki iskeköön vasta kun siitä on reilusti yli 2 viikkoa :) Ei hormonaalista ehkäisyä käytössä.

Vierailija
26/26 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menkat on niin epäsäännölliset että tulevat ja menevät miten sattuu.

Olen niin huono merkkaamaan mitään ylös ja neuvolassa jopa hävetti kun kysyivät koska viimeksi on ollut kun en edes muistanut..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme