Pidätkö kirjaa kuukautisistasi?
Itse olen aina merkinnyt kalenteriini kuukautisteni alkupäivämäärän elämän ja ehkäisyn tilanteesta riippumatta. Löysin itsestäni aika tiukkapipoisen kukkahattutädin, kun kuulin ystävältäni ettei hän tiennyt edellisten kuukautistensa alkupäivää. Ei ole kuulemma ikinä kirjoittanut niitä mihinkään ylös. Ei edes silloin, kun alkoivat vauvan yrityksen. Onko moinen boheemius kovinkin yleistä?
Kommentit (26)
milloin alkaneet ja kesto on se sama aina.
alkamispäivän. tietää aina suunnilleen millon seuraavat alkaa :-)
jOnhan se hyvä tietää koska sillon pystyy myös suunittelemaan elämäänsä hiukan verettömämmin ;)
Tosin nyt kun käytän ehkäisyrengasta niin on helppo laskea taaksepäin ja eteenpäinkin että millois ne menkat olivatkaan. Eipä tuolla niin väliä vaikka en muistaisikaan milloin ne on ollut
Kalenterista on sitten helppo laskea milloin seuraavat kuukautiset ovat odotettavissa...
Kierron seuraamisella selviää monia asioita, sekä positiivisia että negatiivisia...
teen rastin kalenteriin alkamispäivän, niin tiedän laskea sitten seuraavat. On muisti sen verran jo hatara tai sitten liikaa muistettavaa, ettei kaikkia voi muistaa...
nyt ei tarvii, kun tuli ennenaikaiset vaihdevuodet
mutta ilman pillereitä merkitsen aina alkamispäivän ruksilla kalenteriin.
olen merkannut niin kauan kun muistan... Kalenteriin alkamispäivän ja vuodon päättymispäivän. Käytän tällä hetkellä Primolutia jotta kierto pysyi suunnilleen säännöllisenä, mielestäni on ihan perusasia pitää kiertopäiväkirjaa. Huomaa sitten nopeasti jos on terveydessä jotain häikkää.
Yhtäkkiä tajusin, ettei moisessa ole mitään mieltä. Vauvaa meille ei toivottavasti koskaan enää tule, ja vaikka tulisikin, viimeisten kuukautisten alkamispäivä olisi aivan turha tieto. Kiertoni on niin älyttömän epäsäännöllinen, ettei siitä saa mitään tolkkua.
kalenteriin teini-iästä saakka. Oon muutenkin varmaan muiden mielestä pedantti :).
Itselläni on aika säännöllinen kierto, että alkamispäivien rukseista tulee sellanen kuvio (nouseva linja) niin tiedän aina, millä viikolla alkaa tai ainakin pitäisi alkaa. En sen kummemmin laske tarkkaa päivää. Ja aina kun oon ollut raskaana, on helppo katsoa neuvolan tätiä varten kalenterista millon ne kuukautiset tuli, eli ei tarvii muistella.
Viimeksi alkaneet:
8.4.
4.3.
31.1.
9.12.
25.10.
22.9.
13.8.
Sitä edellisiä en muista, mutta joskus heinäkuussa 2008 olivat.
Olen yrittänyt löytää jotakin säännöllisyyttä kohta 30 vuoden ajan tulleisiin menkkoihin.
En ole onnistunut löytämään....
Kierto on yleensä noin 21-23 päivää, Mutta melkoisia heittojakin on välillä
Kesto yleensä 6-7 päivää, mutta 4 päivän ollut joskus ja jossakin välissä lähes pari viikkoa.
Vuoto yleensä runsasta, mutta muutama harva melko vähäisen vuodon kerta on ollut.
Eli melkoista epävarmuutta herättää. Muutaman kerran on farkut olleet ihan veriset kun ei ole osannut varautua alkamiseen tai sitten vuoto on niin runsasta, että kaikki tupot päästää läpi.
Inhoan menkkoja....
hyötyä. Alkavat 14.-15. päivä ja kestävät viikon verran, pari päivää kovaa vuotoa, muuten tiputtelua. Jos joskus tulisi erilaiset, tajuaisin sen kyllä ilman kalenteriakin. :)
Olen pitänyt aina paitsi sillon kun olen syönyt pillereitä. Pilleriehkäisyn aikaan kuukautiset tulivat melkein kellontarkasti joten kirjanpito ei jaksanut kiinnostaa.
Nyt pidän, sillä kierto vaihtelee enkä muista ikinä edellisten alkupäivää. Viimeksi eilen jouduin tarkastamaan kalenterista, että koskas ne viimeiset olivatkaan. Haluan hieman ennakoida tilannetta.
teen rastin kalenteriin alkamispäivän, niin tiedän laskea sitten seuraavat. On muisti sen verran jo hatara tai sitten liikaa muistettavaa, ettei kaikkia voi muistaa...
ja olen opettanut tyttöjänikin kirjaamaan alkamiset ja loppumiset. Onhan se hyvä tietää koska sillon pystyy myös suunittelemaan elämäänsä hiukan verettömämmin ;)