Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö kirjaa kuukautisistasi?

Vierailija
08.05.2009 |

Itse olen aina merkinnyt kalenteriini kuukautisteni alkupäivämäärän elämän ja ehkäisyn tilanteesta riippumatta. Löysin itsestäni aika tiukkapipoisen kukkahattutädin, kun kuulin ystävältäni ettei hän tiennyt edellisten kuukautistensa alkupäivää. Ei ole kuulemma ikinä kirjoittanut niitä mihinkään ylös. Ei edes silloin, kun alkoivat vauvan yrityksen. Onko moinen boheemius kovinkin yleistä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen opettanut tyttöjänikin kirjaamaan alkamiset ja loppumiset. Onhan se hyvä tietää koska sillon pystyy myös suunittelemaan elämäänsä hiukan verettömämmin ;)

Vierailija
2/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin alkaneet ja kesto on se sama aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkamispäivän. tietää aina suunnilleen millon seuraavat alkaa :-)

Vierailija
4/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jOnhan se hyvä tietää koska sillon pystyy myös suunittelemaan elämäänsä hiukan verettömämmin ;)

Vierailija
5/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nyt kun käytän ehkäisyrengasta niin on helppo laskea taaksepäin ja eteenpäinkin että millois ne menkat olivatkaan. Eipä tuolla niin väliä vaikka en muistaisikaan milloin ne on ollut

Vierailija
6/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenterista on sitten helppo laskea milloin seuraavat kuukautiset ovat odotettavissa...

Vierailija
7/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron seuraamisella selviää monia asioita, sekä positiivisia että negatiivisia...

Vierailija
8/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen rastin kalenteriin alkamispäivän, niin tiedän laskea sitten seuraavat. On muisti sen verran jo hatara tai sitten liikaa muistettavaa, ettei kaikkia voi muistaa...

Vierailija
9/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei tarvii, kun tuli ennenaikaiset vaihdevuodet

Vierailija
10/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ilman pillereitä merkitsen aina alkamispäivän ruksilla kalenteriin.

Vierailija
11/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en,en näe mitään syytä siihen

Vierailija
12/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen merkannut niin kauan kun muistan... Kalenteriin alkamispäivän ja vuodon päättymispäivän. Käytän tällä hetkellä Primolutia jotta kierto pysyi suunnilleen säännöllisenä, mielestäni on ihan perusasia pitää kiertopäiväkirjaa. Huomaa sitten nopeasti jos on terveydessä jotain häikkää.

Vierailija
13/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä tajusin, ettei moisessa ole mitään mieltä. Vauvaa meille ei toivottavasti koskaan enää tule, ja vaikka tulisikin, viimeisten kuukautisten alkamispäivä olisi aivan turha tieto. Kiertoni on niin älyttömän epäsäännöllinen, ettei siitä saa mitään tolkkua.

Vierailija
14/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon ne tulee

Vierailija
15/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalenteriin teini-iästä saakka. Oon muutenkin varmaan muiden mielestä pedantti :).

Itselläni on aika säännöllinen kierto, että alkamispäivien rukseista tulee sellanen kuvio (nouseva linja) niin tiedän aina, millä viikolla alkaa tai ainakin pitäisi alkaa. En sen kummemmin laske tarkkaa päivää. Ja aina kun oon ollut raskaana, on helppo katsoa neuvolan tätiä varten kalenterista millon ne kuukautiset tuli, eli ei tarvii muistella.

Vierailija
16/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi alkaneet:

8.4.

4.3.

31.1.

9.12.

25.10.

22.9.

13.8.

Sitä edellisiä en muista, mutta joskus heinäkuussa 2008 olivat.

Vierailija
17/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt löytää jotakin säännöllisyyttä kohta 30 vuoden ajan tulleisiin menkkoihin.

En ole onnistunut löytämään....

Kierto on yleensä noin 21-23 päivää, Mutta melkoisia heittojakin on välillä

Kesto yleensä 6-7 päivää, mutta 4 päivän ollut joskus ja jossakin välissä lähes pari viikkoa.

Vuoto yleensä runsasta, mutta muutama harva melko vähäisen vuodon kerta on ollut.

Eli melkoista epävarmuutta herättää. Muutaman kerran on farkut olleet ihan veriset kun ei ole osannut varautua alkamiseen tai sitten vuoto on niin runsasta, että kaikki tupot päästää läpi.

Inhoan menkkoja....

Vierailija
18/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyötyä. Alkavat 14.-15. päivä ja kestävät viikon verran, pari päivää kovaa vuotoa, muuten tiputtelua. Jos joskus tulisi erilaiset, tajuaisin sen kyllä ilman kalenteriakin. :)

Vierailija
19/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt aina paitsi sillon kun olen syönyt pillereitä. Pilleriehkäisyn aikaan kuukautiset tulivat melkein kellontarkasti joten kirjanpito ei jaksanut kiinnostaa.

Nyt pidän, sillä kierto vaihtelee enkä muista ikinä edellisten alkupäivää. Viimeksi eilen jouduin tarkastamaan kalenterista, että koskas ne viimeiset olivatkaan. Haluan hieman ennakoida tilannetta.

Vierailija
20/26 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen rastin kalenteriin alkamispäivän, niin tiedän laskea sitten seuraavat. On muisti sen verran jo hatara tai sitten liikaa muistettavaa, ettei kaikkia voi muistaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme