Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon painoa pudottaneet (30 kg ->)? Missä ajassa ja millaisin tuloksin?

Vierailija
08.05.2009 |

t: 122 kg nyt tavoite 58 kg

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea leipä vaan pannaan, myös lapsilta. Sinun esimerkkisi on heille kaikkein paras. Perunahan on ihan ok ruoka samoin pasta kohtuullisesti. Aika selittelyltä kuulostaa toi sun viestisi. Ajattele lapsiasi, millaisen esimerkin heille annat ja kuinka kauan itse elät (näin brutaalisti sanottuna). Hyvät ja terveelliset ruokatavat opitaan lapsena (vanhempien ESIMERKKI paras apu) ja kunnon perus kotiruoalla ja vanhaa kunnon ruokaympyrää noudattamalla ei ylipainoa tule. Kohtuus syömisessä ja LIIKUNTAA!!! Ihan perus juttu, mitä syöt, sen kulutat. Ei vaikeeta ja onnistuu ilman kemikaaleja. Jos tarvii psyykkistä apua, niin sitäkin löytyy! Pidetään huolta itsestämme niin myös lapsemme kasvavat terveelliseen ruokavalioon ja liikkumiseen. Tsemppiä kaikille ja ei mennä medikaalien puolelle kuin pakon edessä. Se Reductalin kanssa tarjottava normaali ruoka sopii myös lapsillesi!

Vierailija
22/27 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ap, jolla on ihan sama vaikka nahka roikkuisikin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

30kg (97kg->67kg) lähti 9 kuukauden aikana Painonvartioiden ohjeilla 10 vuotta sitten. Painonvartioissa opin terveelliset ruokatottumukset (silloin perustana olivat juuri peruna ja ruisleipä!) ja paino on pysynyt vuosia luonnostaan kurissa.

Olin kyllä vielä nuori, kun laihdutin (23v.), joten en tiedä, vaikuttiko se siihen, että ihoni on ihan sopivan kokoinen. Luulenpa, että tasaisen hidas laihdutustahti vaikutti siihen myös (0,5-1kg/vko).

Tämä on loppuelämäni ensimmäinen päivä-ajatuksella... Uudet elintavat oppii itselleen sopiviksi kokeilun ja erehdysten kautta. Luja tahto, mutta armollinen mieli. Onnea!

Vierailija
24/27 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea leipä vaan pannaan, myös lapsilta. Sinun esimerkkisi on heille kaikkein paras. Perunahan on ihan ok ruoka samoin pasta kohtuullisesti. Aika selittelyltä kuulostaa toi sun viestisi. Ajattele lapsiasi, millaisen esimerkin heille annat ja kuinka kauan itse elät (näin brutaalisti sanottuna). Hyvät ja terveelliset ruokatavat opitaan lapsena (vanhempien ESIMERKKI paras apu) ja kunnon perus kotiruoalla ja vanhaa kunnon ruokaympyrää noudattamalla ei ylipainoa tule. Kohtuus syömisessä ja LIIKUNTAA!!! Ihan perus juttu, mitä syöt, sen kulutat. Ei vaikeeta ja onnistuu ilman kemikaaleja. Jos tarvii psyykkistä apua, niin sitäkin löytyy! Pidetään huolta itsestämme niin myös lapsemme kasvavat terveelliseen ruokavalioon ja liikkumiseen. Tsemppiä kaikille ja ei mennä medikaalien puolelle kuin pakon edessä. Se Reductalin kanssa tarjottava normaali ruoka sopii myös lapsillesi!

Normaalia ruokaa aionkin syödä, tuo perunan ym. poisjättäminen hetkeksi kokonaan oli vain esimerkki siitä, miten olen kuullut monien päässeen eroon makeanhimosta. Ja minusta vaalean leivän jättäminen pois lasten ruokavaliosta menee jo hysterian puolelle. Mitään ranskanleipää ei meilläkään syödä, vaan esim. täysjyvävehnää, se sopii terveelliseen ruokavalioon oikein hyvin - ei vain niillä määrillä, joita minä sitä syön. Lisäksi suklaa ja keksit ym., joihin retkahdan aina uudelleen. Siitä himosta haluan päästä eroon, siinä lääke auttaa.

Et tiedäkään mitä tekee itsetunnolle kerta toisensa jälkeen retkahtaa herkkuihin ja hiilarien ahmimiseen, ei siinä auta kenenkään kehotukset syödä kohtuullisesti ja harrastaa liikuntaa. Minä tiedän vallan hyvin kuinka syödään terveellisesti, en vain ole siihen tähän mennessä pystynyt. Normaalipainossa olen ollut viimeksi 6 vuotta sitten, nyt haluan päästä irti syömishimosta ja palata normaalimittoihin. Ja myös pysyä niissä.

Vierailija
25/27 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauksien myötä tullut juuri se 30 kg, mikä pitäisi saada pois

ja komppaan jotain edellistä, että se terve ruokavalio on kaiken a ja o. Itse periaatteessa sitä noudatan, mutta nämä illan jätskit on suuri pahe :-)

mutta siit'ä normaalista ruokavaliosta, se yhden leipäpalan syöminen päivässä on tosi vaarallista, ja se näläntunne hyvin nopeasti katoaa kokonaan ja se ei suinkaan ole hyvä asia. Teininä olin "lähes" anorektikko, onneksi itse näin telkkarista ohjelman anoreksiasta, tunnistin itseni ja kauhistelin tyttöjen kuvia ja sain siirrettyä kurssiani --- siis olin linjalla päivän ruoka 2 tomaattia, jos joutui syömään vanhempien kanssa kunnon ruokaa, niin normaalin liikunnan lisäksi puol tuntia liikuntaa jokaisesta desistä tms... ihan sairasta, ja se ihan oikeasti sekoittaa elimistön niin pahasti, että siitä tilasta kun saa itselleen taas ylimäärästä liikaa, niin sitä on ihan hirmu vaikea saada pois - fysiikka pistää vastaan... tällä hetkellä siis mun suurin este laihtumiselle on se, että kun alan kotrolloida syömistäni, pelästyn, että mihin suuntaan mun ajattelumalli on taas menossa... mun olisi hyvin helppo olla syömättä, ja laihtua, mutta se terveellinen tapa on vaikeampi. Ja uskon, että noiden lääkkeiden kanssa on vähän sama asia... se on se ruokavalio, hyvä sellainen ja sopiva määrä liikuntaa joka tuo hyviä ja lopullisia tuloksia, kaikki muu on vaarallista!

Vierailija
26/27 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uskon, että noiden lääkkeiden kanssa on vähän sama asia... se on se ruokavalio, hyvä sellainen ja sopiva määrä liikuntaa joka tuo hyviä ja lopullisia tuloksia, kaikki muu on vaarallista!

Kuten joku tuolla Reductilin ohjetta jostain lainaili, sen onkin tarkoitus olla nimenomaan terveellisen ruokavalion tukena.

Vierailija
27/27 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta vaalean leivän jättäminen pois lasten ruokavaliosta menee jo hysterian puolelle. Mitään ranskanleipää ei meilläkään syödä, vaan esim. täysjyvävehnää, se sopii terveelliseen ruokavalioon oikein hyvin - ei vain niillä määrillä, joita minä sitä syön.

Täysjyvä on täysjyvää, oli se sitten vehnää tai vaikka ruista.

t. täysjyväfani