Paljon painoa pudottaneet (30 kg ->)? Missä ajassa ja millaisin tuloksin?
Kommentit (27)
30 kiloa (1/5 - 31/12).
itsellä alku lähtenyt 2 kg/vko ja vähän huolestuttaa onko liian kova tahti, toisaalta ei jaksaisi ootella kahta vuotta että pääsee näistä läskeistä vaikka ne onkin syntyneet parin vuosikymmenen aikana.
t: ap
puolessa vuodessa, kun lopetti urheilun. Nyt on saanu itteensä niskasta kiinni. 28kg pudottanu vajaassa kahdessa vuodessa ja timmissä kuosissa on jo, vaik meinaa viel muutaman kilon pudottaa. Kyl taas silmä lepää, kun kroppaa kattelee ;) heh
nyt painan 62, ennen 105
varsinaista 30 kg en muista
nyt painan 62, ennen 105
varsinaista 30 kg en muista
ja tänäänkin syönyt vaan yhden ruisleivän eikä ole edes nälkä.
En ole ap, mutta kysyn nyt samalla, kuinka teillä paljon karistaneilla on iho palautunut? Itse olen saanut vasta 10 kg karistettua ja normaalipainoon on vielä 40 kg matkaa. Jo nyt kuitenkin iho selvästi roikkuu. Jos joskus 1,5 vuoden päästä olisin normaalipainossa, niin roikkuuko tuo iho sitten vieläkin enemmän? Heiluvatko allit kuin enkelin siivet ja peittääkö mahapoimu polvet?
(Ja kaikille av:n tiukkapipoille kommentoijille, ihan oikeasti ole nyt 40 kg ylipainoinen ja ihan oikeasti olen laihtumisen jälkeisestä elämästä kiinnostunut. En siis ole mikää alipainoinen pimatsu, joka tulee tänne nälvimään ihmisiä, joilla on paino-ongelmia. Mulla on vaan vilkas mielikuvitus ja monipuolinen sanavarasto.)
Jos juot limua, juo aina lightia. Jos juot kahvia/teetä EI SOKERIA, vaan makeutusainetta. Normaalia kotiruokaa normaali annos, ei santsilautasellisia. Paino tulee takaisin äkkiä tollasten "syön vain leivän päivässä"- dieettien jälkeen. Ei vaaleaa leipää. ei välipaloja. Aamulla puuroa tai pari leipää, sama illalla. vatsalaukku tottuu melko äkkiä normaaliin ruokamäärään. Liikuntaa paljon, 2 lepopäivää viikossa. aluksi kävelylenkkejä, sauvoilla tai ilman. myös kuntosalia kannattaa harkita, että ei tuu löysää nahkaa. kun painoa on runsaasti lähtenyt, hölkkä ja juoksulenkkejä voi aloittaa, niillä paino tippuu nopsaa.
kuten puuroa. Mutta en koskaan juo limuja enkä käytä sokeria kahvissa.
Todella harvoin entisessä elämässäkään santsasin.
Olenkin aina pitänyt itseäni epäonnekkaana kilojen kertymisen suhteen, joten tuntuu että ainoa tapa on nyt ottaa kaikki ilo irti tuosta lääkekuurista.
Jos juot limua, juo aina lightia. Jos juot kahvia/teetä EI SOKERIA, vaan makeutusainetta. Normaalia kotiruokaa normaali annos, ei santsilautasellisia. Paino tulee takaisin äkkiä tollasten "syön vain leivän päivässä"- dieettien jälkeen. Ei vaaleaa leipää. ei välipaloja. Aamulla puuroa tai pari leipää, sama illalla. vatsalaukku tottuu melko äkkiä normaaliin ruokamäärään. Liikuntaa paljon, 2 lepopäivää viikossa. aluksi kävelylenkkejä, sauvoilla tai ilman. myös kuntosalia kannattaa harkita, että ei tuu löysää nahkaa. kun painoa on runsaasti lähtenyt, hölkkä ja juoksulenkkejä voi aloittaa, niillä paino tippuu nopsaa.
En ole ap, mutta kysyn nyt samalla, kuinka teillä paljon karistaneilla on iho palautunut? Itse olen saanut vasta 10 kg karistettua ja normaalipainoon on vielä 40 kg matkaa. Jo nyt kuitenkin iho selvästi roikkuu. Jos joskus 1,5 vuoden päästä olisin normaalipainossa, niin roikkuuko tuo iho sitten vieläkin enemmän? Heiluvatko allit kuin enkelin siivet ja peittääkö mahapoimu polvet?
mutta on tosi hirveät käsivarret nyt, iho todellakin roikkuu ja menee järkyn näköisesti ryppyyn, kun laskee käsivartensa alas. Onneton kulkee vielä liki hihattomissa t-paidoissa (ei itse huomanne allejansa)
ps. kiinnostaako ottaa yhteinen laihdustusurakka, mulla pudotettavana 70 kg,
olen tosin tässä reippaassa kuukaudessa saanut jo -7 kg pois.
Tänään aloitin Reductilin syömisen, painoa pitäisi pudottaa noin 35 kg (mitat nyt 163cm ja 93,5 kg).
Tänään aloitin Reductilin syömisen, painoa pitäisi pudottaa noin 35 kg (mitat nyt 163cm ja 93,5 kg).
Jaa no jos tuo on totta, niin oletko varma, ettet vain syö ylisuuria annoksia liian rasvaista ruokaa? Syötkö kaupan valmispitsoja, lihapiirakkoja yms. eineksiä? En halua kuulostaa viisastelevalta ja kaikkitietävältä mutta sokerin lisäksi kun mun mies jätti einekset pois, paino lähti laskuun. Sulla terveelliseen painonpudotukseen voi mennä vaik 4 vuotta, enemmänkin.
Itse sain vain sitä 10 mg:sta vaikka pienempi työkaverini sai 15. Miten sun kävi?
Sehän kai onkin suositeltu aloitusannos. Jos paino on kuukaudessa tippunut alle 2kg, niin sitten vahvempia.
Olin vain niin onnellinen kun lääkäri otti minut todesta eikä ollenkaan tuominnut! Jännitin tosi paljon etukäteen että tuleeko sieltä vain moraalisaarnaa itsekurista.
Jaa no jos tuo on totta, niin oletko varma, ettet vain syö ylisuuria annoksia liian rasvaista ruokaa? Syötkö kaupan valmispitsoja, lihapiirakkoja yms. eineksiä? En halua kuulostaa viisastelevalta ja kaikkitietävältä mutta sokerin lisäksi kun mun mies jätti einekset pois, paino lähti laskuun. Sulla terveelliseen painonpudotukseen voi mennä vaik 4 vuotta, enemmänkin.
Tosin hyväkarppina en vältä rasvaa lainkaan, mutta ehkä se tästä lähtee.
Vaikuttaa ainakin lupaavalta.
Sain 30 kiloa 8 kuukaudessa pois mutta matka jatkuu. Onneksi hidastui lasku tuossa keväällä niin iho kiinteytyi juuri kun aloin huolestua että näyttää roikkuvan.
Vielä 10 kiloa pois niin olen ihannepainossa. Yritän pudottaa nämä loput todella hitaasti että iho tosiaan kerkeää mukaan.
Paino laskee nyt todella epätasaisesti, välillä lähtee kilo viikossa ja välillä ei yhtään.
Mutta nyt täytyy mennä hissukseen että iho ei ala roikkumaan. Onneksi se kiinteytyi selvästi ja taas näyttää ihan ok:lta.
Lähtöpaino oli 104 ja nyt 71 kg .Ja ihan normaalilla ruokaremontilla ja liikunnan lisäämisellä olen tätä matkaa mennyt.
vähintään 40 kg kuitenkin. Hänelle tehtiin ns laihdutusleikkaus. Vatsanahka joudutaan kuulemma joskus leikkaamaan pois, ei palaudu ikinä. Laihdutus on hänellä vielä kesken.
Reductil-valmistetta voidaan määrätä vain potilaille, joilla ei ole saatu riittävää vastetta pelkästään asianmukaisella painonpudotusohjelmalla, ts. potilaille, joiden on vaikea saavuttaa tai ylläpitää > 5 %:n laihtumista kolmen kuukauden aikana.
Reductil-hoito tulee antaa osana pitkäaikaista integroitua painonpudotushoitoa lihavuuden hoitoon perehtyneen lääkärin valvonnassa. Asianmukaiseen lihavuuden hoitoon kuuluvat ruokavalio- ja käyttäytymismuutokset sekä liikunnan lisääminen. Tämä integroitu lähestymistapa on tärkeä, jotta ruokailutottumukset ja -käyttäytyminen saadaan muuttumaan pysyvästi, mikä on oleellista painon pysymiseksi kurissa Reductil-hoidon lopettamisen jälkeen. Potilaiden tulee muuttaa elintapojaan siten, että paino ei lähde nousemaan hoidon päättymisen jälkeen. Heille on kerrottava, että elleivät he pysty muuttamaan elintapojaan, he voivat lihoa uudestaan. Potilaan seurantaa on hyvä jatkaa vielä Reductil-hoidon lopettamisen jälkeenkin.
Reductil-hoito saa kestää korkeintaan vuoden. Tietoa yli vuoden kestäneestä hoidosta on rajoitetusti.
----
Siis onko kaikki keinot todella jo kokeiltuja ruokavalio myös kuurin aikana on todella tärkeä, ei mitään ruisleipä päivässä... Aika vähän tutkittu lääke, joten jos itsellä olisi tarve niin kyllä ruokavalio+liikunta olisi ensisijainen laihdutusmuoto. Lääkkeet aina vasta viimeinen "hätävara".
Siis onko kaikki keinot todella jo kokeiltuja ruokavalio myös kuurin aikana on todella tärkeä, ei mitään ruisleipä päivässä... Aika vähän tutkittu lääke, joten jos itsellä olisi tarve niin kyllä ruokavalio+liikunta olisi ensisijainen laihdutusmuoto. Lääkkeet aina vasta viimeinen "hätävara".
Kaikki laihdutusyritykset ovat päättyneet retkahdukseen, ruoan- ja makeanhimo vain on niin valtava. Mitään kahden viikon täysin hiilaritonta kuuria en pysty toteuttamaan, vaikka sillä himo ehkä laantuisikin. Lapsille kuitenkin täytyy tarjota normaalia ruokaa koko ajan, ja vaalea leipä, peruna ja pasta houkuttelevat liikaa.
Minä aloitin Reductilin sen vuoksi, että pystyn pitämään yllä terveellistä ruokavaliota (herkut pois, annokset pienempiä ja lautasmalli). Lisäksi tietysti enemmän liikuntaa.
Minullakin oli ylipainoa vuosi sitten 30kg, enää vain 15kg - Olen laihduttanut ruokavaliota korjaamalla. Ei mitään järkeä vetää jotain lääkettä laihtuakseen, MITEN luulette pystyvänne pitämään painon tuon kuurin jälkeen? Kilot tulee 100% varmuudella takaisin, jos ei ole hitaasti oppinut korjaamaan tapojaan. Mielestäni tuollaisia lääkkeitä ei saisi käyttää ollenkaan.
Minullakin oli ylipainoa vuosi sitten 30kg, enää vain 15kg - Olen laihduttanut ruokavaliota korjaamalla. Ei mitään järkeä vetää jotain lääkettä laihtuakseen, MITEN luulette pystyvänne pitämään painon tuon kuurin jälkeen? Kilot tulee 100% varmuudella takaisin, jos ei ole hitaasti oppinut korjaamaan tapojaan. Mielestäni tuollaisia lääkkeitä ei saisi käyttää ollenkaan.
Ei se lääkkeen käyttäminen tarkoita automaattisesti sitä, että on jotain ihmepilleriä etsimässä.
30 kiloa (1/5 - 31/12).