Äidit miten suhtautuisitte
jos tutustuisitte toiseen äitiin ja tämän lapseen leikkipuistossa tai jossain muualla ja jossain myöhemmässä vaiheessa saisitte tietää, että tämä äiti elää parisuhteessa naisen kanssa?
Kommentit (10)
Mua ei ainakaan haittaisi millään tavalla. En myöskään osaisi suhtautua mitenkään erityisesti.
muuten mä kyllä ihmettelisin, että miksi se mulle kertoo.
Mulla on takana huono kokemus kun yksi aihan kiva ja mukava kaveri löysi sisäisen homonsa vuosia sitten kun oltiin samaan aikaan vaihto-opiskelijoina ulkomailla. Hän oli löydöstään vilpittömän innostunut ja hänellä oli hirveä tarve jakaa löytönsä kaikkien kanssa. Laikkialla. Kaiken aikaa. LOpulta mun oli pakko sanoa hänelle, että "on tosi kuva kun sun seksielämäs kukoistaa, mutta ota huomioon että mun seksielämäni on juuri nyt tuhansien kilometrien päässä enkä mä jaksais jatkuvasti kuulla sun seksielämästäni..." Mä en vieläkään oikein tykkää siitä, että joku juttelee kovin avoimesti yksityisasioistaan liian aikaisessa vaiheessa tuttavuutta.
parisuhdehan sekin on. En ainakaan alkaisi vältellä heitä.
Naapuriin muutti naispuolinen sinkku, johon tutustuin. Jossain vaiheessa kertoi asuneensa naisen kanssa "ei-kämppiksenä". So? Ei ole hetkauttanut mihinkään suuntaan ja olemme ystäviä. Tuskin liikuttaisi sekään jos hänellä olisi lapsia.
miten aikuinen, sivistynyt ihminen suhtautuu toiseen ihmiseen....? Jokainen tekee elämässään valintansa itse ja elää valintojensa kanssa. Eli siis hänen elämänsä on kysymyksessä ja siinäkin "vain" parisuhde. Ehkä kuulostaa tylyltä, mutta mä en pidä normaalina parisuhteena homoseksuaalisia suhteita, mutta ku työkavereina oli lesbopari, en mä niitä mitenkään erityisinä pitäny, kuulin niiden suhteesta tosin vasta ku olin jo jonku aikaa tuntenu ne, mutta eihän mun niitten parisuhdetta tarvinnu elää eikä ajatella, ku olin niiden kans tekemisissä, enkä kyllä älynny pelätä sitäkään, että jompi kumpi niistä kohdistais tunteensa minuun. Mukavia ihmisiä olivat. Samoin ku se ainoa homomies, jonka tiedän tavanneeni. Eli en jäis kyllä kuvittelemaan niiden intiimielämää (kuten en mieti heterosuhteissakaan elävien) vaan toteaisin että kukin tavallaan..
kun tuntuu tääläkin olevan välillä melkoisen ahdasmielistä porukkaa.
Itselläni ei yleensäkään ole tarve toitottaa omaa elämän tapaani kenellekään, saatikka sitä mitä makuuhuoneessani tapahtuu. En mene esittelemään itseäni: Hei olen xxx ja olen muuten lesbo.
Mutta ehkä jossain mielessä hieman oma elämäntapani vaikuttaa siihen, että en kovin helposti uskalla tutustua uusiin ihmisiin. Ja uudet tuttavuudet olisivat enemmän kuin tervettulleita.
Oikeastaan olisi ihan mukavaa tutustua lesboperheeseen. En tunne läheisesti ketään tällaista perhettä.