Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaturma sääreen ja sääriluu kipeä. Kauan "saa" olla kipeä?

Vierailija
07.05.2009 |

Miehelleni tapahtui putoamisesta aiheutuva tapaturma sunnuntaina. Hän ei itsekään tiedä, mihin jalka osui, ehkä kiveen tai metalliin. Hänelle repeytyi etusääreen 10 cm pitkä luukalvoon asti ulottuva avohaava. Hän itse käveli autoon ja autosta lääkäriin ja kirurgi kysyi, että kävelikö hän itse. Saadessaan myöntävän vastauksen kirurgi totesi, että sitten ei tarvitse kuvata.

Mies siis syö burnaa, antibiottia ja on viikon sairaslomalla. Haava on ihan hyvin parantunut, mutta tunnoton. Kaikista kipein on se sääriluu. Itse haava on parin sentin päässä sääriluusta, siis pitkittäissuuntaan. Luu on kuitenkin aivan kosketusarka.

Onko kellään tietoa, missä vaiheessa pitäisi lähteä lääkäriin valittamaan kipua, vai onko tämä ihan normaalia? Kauan se luu voi olla kipeä ilman, että olisi viottunut?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos ei vammaa luussa, lihaskudoksessa eikä bursassa. Tärähdyksen aiheuttama kiputila.

Taisi kestää pari kuukautta kipuilua ja palpoitaessa oli arka sekä pientä turvotusta.

Vierailija
2/4 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itte käveli, niin luultavasti kaikki ok! Jos nyt miehesi on "kuolemankivuissa", niin menkää sitten kuvauttaa, mutta luulenpa, että hoituu ajan kanssa ihan noin kun lääkäri sanoi. Mä tipuin vuosia sitten "raksatelineeltä" ja tuli kanssa avohaava, kun kivi alla ja kipuja kesti tosiaan viikkotolkulla, mutta ei ollut murtumia eikä tietysti poikki. Minäkin kävelin autoon ja sieltä sitten sairaalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi vähän samoin ja kipua kyllä kesti kuukauden verran, ei kun Buranaa huuleen. Tietty, jos haava tulehtuu tms. niin sitten lääkäriin. Mutta noissa "tärähdyksissä" voi tosiaan kipua olla aikas pitkään.

Vierailija
4/4 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis ap kysyt saikkuaikaa, niin itse olin sen viikon ja sitten töihin ja Buranaa otin. Riippuu tietty töistä, mutta eipä lääkäri mulle enempää kiroittanut enkä tiedä olisiko ollut tarviskaan. On mulla ollut päänsärkyjäkin ja Buranalla töissä pärjännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi