Monesko lapsi itse olet?
Kiinnostaisi tietää, minkälaiseksi koet asemasi lapsuuden perheessä? Täällä kirjoitetaan paljon sisarkateudesta, viimeksi aloitus jossa surtiin kun siskon lapselle oli ostettu vauvanvaunut ja itselle ei. Aloin miettimään, johtuuko tällainen lapsuuden perheen kuvioista.
Millainen rooli sinulla oli? Monesko lapsi olit, arveletko sen vaikuttavan? Itse olen vanhin lapsi ja ainoa tyttö (lisäksi kolme poikaa) joten olen kyllä tuntenut itseni aina rakastetuksi.. ehkä tuo esikoisen asema ja ainoana tyttönä oleminen sitten ovat myös antaneet tukea. Vaikka väitän että myös sisarukseni ovat saaneet hyvää kohtelua, koen että meitä on tuettu tasapuolisesti, ja myös aikuisena kohdellaan.
Kommentit (3)
tsan tyttöjä ja poikia, mä olin perheen vauva, sain toki olla palvelija, mutta sain myös paljon huomiota, ja sisaruksetkin aina tuki. Ei meillä ole ollut kateutta ja lämpimät välit. Vanhemmat sisarukset tosin oleet joskus kateellisia meidän nuorempien tiiviistä yhteydestä, mutta nekin on nyt tiiviin yhteyden piirissä... vanhin veli ja sisko muutti kotoa n 17 v.
äitini 3/3 lapsi, isäni 4/5 lapsi. Ainoa tyttö. Ainoa kateellinen ja katkeroitunut on keskimmäinen, (äitini 2/3, isäni 3/5). Kateellinen mm siksi, että sai aina isoveljien vanhat tavarat, minä tyttönä sain uudet ja iltatähti-veli sai sitten skootterit ja autot ym, mitä me muut ei saatu.
ja juu, meillä ei ilmene sisarkateutta.