Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3- vuotiaan ÄITI HOITAA- vaihe!!!

Vierailija
07.05.2009 |

Ei ole ennen tätä koettu.

Meillä puolivuotias vauva, ja 3- vuotias reagoi voimakkaasti. Miten saa autettua?

Jokapäivänen huuto äidinperään ei varmasti tunnu lapsellekaan hyvältä.. :(

Kokemuksia, jeesiä mäessä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä sanoisin, että ota se 3-vuotias apuun vauvan hoitoon. Hän voi auttaa ihan kaikessa.

Ja ekstrahuomiota äidiltä myös isommalle eli älä omistaudu vauvalle. Se 3-vuotiaskin tarttee sua. Mies hoitamaan vauvaa ja itse annat täyden huomion 3-vuotiaallesi.

Vierailija
2/4 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ilonen vauvasta.

Alussa oli ylpeä vauvasta, ja että on isoveli.

Jeesaa hoitamisessa mutta nyt viikko mennyt niin että haluaa vaan olla äidin kanssa; nosti eilen metelin kun "joutui" menemään isän ja veljen kanssa saunaan, tälläsiä esimerkkejä löytyy. Lapsi lopettaa huutamisen kun on eri huoneessa kuin minä.

Jäin eilen vauvan kanssa odottamaan että mies on hetken saunomassa ja tehtiin vaihto. Eilen vauvaa ei kylvetetty.

Varmaan olis tarttenu tajuta että minä menen ensin saunaan ja isä jää vauvan kanssa.. ;)

Mutta tuskin sekään on hyvä että lapselle antaa periksi?

Syliin lapsi pääsee, paljon teen asioita tän 3- vuotiaan kanssa.

Mutta nyt mies lähti reissuun ja tässä hoidan lapsia itse.

Huomioin lasta, mutta vauvan lisäksi on esikoinenkin. Joten huomion jakaminen on tuttua, mutta nyt oman paikan hakeminen alkanut.

Koitan tukea ja lohduttaa. Mutta jotenkin tarttis lapsen hoksata että vauva samalla viivalla, ei tärkeämpi.

Auttaako vaikka vauvan liikkumaan lähtö?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näytä ihan konkreettisesti lapsellesi, että vauvakin on joskus se toinen. Eli jos 3-vuotias haluaa jotain, vaikka sitä huomiota, niin jätät vauvan (laitat vaikka sitteriin, sänkyyn tai lattialle..) ja sanot vaikka vauvallekin, että nyt XXX etusijalla. Siis niin, että se 3-vuotias ymmärtää, että nyt on hän itse eka.

Vauva ei tästä vahingoitu, mutta se 3-vuotias huomaa, ettei vauva ole aina se "tärkein".

Vierailija
4/4 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota mää voisin korostaa lapselle!

Ja noitahan saa tehtyä ihan tilanteita helpostikin, jep. Siis laitan vauvaa lapsen katsoessa pois sylistä ja korostan sanomalla että tulee äidin luo ja laitetaan vauva nyt odottamaan.

Olisko muilla vinkkejä?

Ap