Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut 10 kiloa kolmessa kuukaudessa, haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
07.05.2009 |

Olen pudottanut painoa normaalipainon sisällä kilo/viikko tahtia niin, että läskit lähti, mutta lihakset jäi eikä tehnyt edes tiukkaa! Onko jotain, mitä haluat kysyä multa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkumitat oli 64 kg/165 cm, nyt painoa siis 54 kg. Terveys on varmasti parempi, olen virkeämpi, jaksan enemmän, kunto on parempi ja kaiken kaikkiaan voin paremmin. Mitään negatiivista ei painonpudotus ole terveydelle tehnyt. Vaikka söin kevyesti, niin pidin koko ajan huolta siitä, että saan riittävästi ja monipuolisesti vitamiineja ja hivenaineita. Olen nyt lihaksikkaampi, kroppa on kiiteämpi ja minulla on selvästi voimaa enemmän kuin ennen. Kuulostaako tämä muka epäterveelliseltä?

En jättänyt rasvoja pois, vaan sokerit ja valkoisen viljan. Rasvoissa, kuten sanoin, painotin laatua: söin paljon pähkinöitä, kaakaota, avokadoa, rypsi- ja oliiviöljyä, pellavansiemenrouhetta jne. Salaateista saa muuten tosi hyviä, kun niihin lisää jotain hyvää rasvaa, kuten vaikka pinjansiemeniä, pähkinöitä tai avokadoa. Alkaa kurkkukin maistua maukkaamalta. :) En syönyt kastikkeita vaan mieluummin lihaa, kanaa ja kalaa mahdollisemman käsittelemättömässä muodossa. Pääsin makeanhimosta kokonaan eroon. Join joka päivä paljon vettä ja vihreää teetä.

Tarkoitus on jatkaa liikuntaa, mieluusti vaikka koko loppuelämä tuolla tunti päivässä tahdilla. Jos en pääse nykyään pariin päivään liikkumaan, olo tuntuu ihan nuupahtaneelta ja väsyneeltä. Eli mun kroppa kaipaa nykyään liikuntaa. Ja muutenkin tässä on mun kohdalla ollut kyse elämätaparemontista, jota haluan jatkossakin noudattaa. Laihtua en enää aioa (enkä lihoa), joten pientä herkutteluakin voi välillä kohtuudella harrastaa. Kyse on kuitenkin mun mielestä tasapainosta ja siitä, että oppii syömään oikein.

Tuon kolmen kuukauden aikana olin kahtena iltana ulkona ja join molemmilla kerroilla muutaman pullon light siideriä. Muuten olen jättänyt saunasiiderit tms. kokonaan pois. Vichy maistuu ihan yhtä hyvälle. :)

Todella hienoa kuulla, että täällä on paljon muitakin, jotka ovat onnistuneet keventymään! Ja kaikille jotka haluaisivat keventyä: se on pienistä päätöksistä ja teoista kiinni! Pitää vaan jaksaa tsempata ja uskoa itseensä! Eikä sitä tarvitse muuttaa kaikkea kerralla, pieninkin muutoksin voi saada paljon aikaan.

ap

Vierailija
2/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vähän alkaa tuntua, että ne ovat ne, jotka vievät ihmiskunnon tuhoon... no ainakin lihottavat meidät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödäänkö sellaisenaankin?

On pirkan pakkaamia pinjansiemeniä, Sallisen, jne jne. Niitä voi joko paahtaa kevyesti pannulla (ei tarvitse rasvaa) tai sitten laittaa ihan sellaisenaan salaattiin.

On tosiaan tärkeää että saa rasvoja tarpeeksi mutta yhtä tärkeää on että rasvat ovat ns. hyviä rasvoja. Juuri erilaisia pähkinöitä, manteleita, avocadoa, rypsiöljyä. Elimistö tarvitsee ihan ehdottomasti hyviä rasvoja ihan niin kuin autokin tarvitsee öljyä kulkeakseen.

Vierailija
4/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vähän alkaa tuntua, että ne ovat ne, jotka vievät ihmiskunnon tuhoon... no ainakin lihottavat meidät.

Ainakin minulla hävisi makean himo lähes täysin kun luovuin vaaleista viljoista ja söin ruista sen sijaan. Ei ole mitään lääketieteellistä syytä miksi täytyisi syödä vehnää.

Vierailija
5/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödäänkö sellaisenaankin?

Vierailija
6/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin tulee vähän voimakkaampi maku kun niitä paahtaa. Ne eivät saa siis tulla mustaksi asti (eikä ihan tummanruskeaksikaan) vaan ihan vaan pieni paahtopinta niille.

Vierailija
7/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon liikunnalla / kuinka paljon ruokavaliolla? Ja millä ruokavaliolla?

Vierailija
8/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudesta jäi kiloja. Lopetin imettämisen kun vauva 5kk ja siihen tyssäs painonputoaminen. Painoin silloin n70-71kg. (olen 170cm) Se oli tammikuun loppu ja sen jälkeen on saanut todellakin tehdä töitä että olen saanut 8kg pois, mutta nyt olen tyytyväinen. Painan nyt 63kg.

Onneks olkoon tiputuksesta!

Vierailija
9/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mitat nyt 174cm ja n 70kg ja haluisin tassa parissa kuussa tiputtaa n 5 kg...

eli kerropas heti parhaat vinkit minulle!

Vierailija
10/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 kiloa 3 kuukaudessa:)

Vierailija
11/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3:lle

Liikuin lähes joka päivä noin tunnin, joskus jaoin sen kahteen osaan (puol tuntia aamulla, puol tuntia illalla, on tehokkaampaa). Ihan kunnon hikiliikuntaa, lajia vaihtelin välillä. Poltin liikunnalla noin 500 kaloria päivässä.

Ruokavalion kanssa olin aika tarkka, en herkutellut kuin kerran tai pari ja silloinkin kohtuudella. Söin usein pääruuaksi ruokaisaa salaattia (ilman kastiketta) tai kevyttä keittoa. Kiinnitin huomiota proteiinin saantiin ja rasvojen laatuun. Missään vaiheessa ei tarvinnut nähdä nälkää. Jätin pois riisin, pastan ja perunan ja korvasin ne kasviksilla tai salaatilla. Ja jätin pois kaikki valkoisia vehnäjauhoja sisältävät ruuat.

En ostanut kaupasta herkkuja kotiin kiusaukseksi ja yritin etsiä paljon kevyitä ruokia välipaloiksi tms. Esim. valion sokerittomat marjakeitot oli hyviä eivätkä tuoneet turhia kaloreita.

Yllättävän helppoa oli, kun olin tehnyt päätöksen ja pidin siitä kiinni. Vaikeinta oli jaksaa jatkaa, sillä vaikka tuloksia tuli, niin ei sitä silloin illalla makeanhimon iskiessä huomannut. Kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä (jotka ei oo mun parhaita puolia) vaati, mutta oli kyllä sen arvoista. Mun mielestä laihtuminen on siitä kiinni, että jaksaa tehdä niitä pieniä päätöksiä päivästä toiseen (jättää vaikka suklaapatukan kauppaan) ja uskoa itseensä!

Vierailija
12/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä on perunaa/pastaa/riisiä, söitkö siis sillon kastikkeen vihannesten kanssa? miten teit ne kasvikset?

Vierailija
13/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä myös olen tehnyt ihan saman, 10kg tippu 3kk, ja ihan samoin keinoin!! Eikä ole edes tehnyt tiukkaa. Vihanneksia keitettynä olen syönyt riisin, pastan ja perunan tilalla.

Nyt vielä kyllä haluan 5kg pois....

Vierailija
14/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samalla lailla minäkin tässä sitten laihdutan joten tuli kiva mieli kun sain kuulla että olet onnistunut noin hyvin! :)

Ihan tärkeimpänä juttuna minulla on se että olen myös jättänyt nuo vehnätuotteet pois. Ihan kaikki sellaiset reissumiehestä lähtien ja syön ruis100 leipää.

Vierailija
15/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkää terveytesi puolesta?

Liian nopea laihdutustahti ei ole terveellistä, eikä painonpudotuksesta tule pysyvää ilman täydellistä elämäntapamuutosta.

Tuttavani, joka myös laihtui todella nopeasti, kärsii nyt vaikka minkälaisista ongelmista, joita hänellä ei lievästi ylipainoisena edes ollut.

Vierailija
16/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nopea laihdutustahti ei ole terveellistä, eikä painonpudotuksesta tule pysyvää ilman täydellistä elämäntapamuutosta.

Tuttavani, joka myös laihtui todella nopeasti, kärsii nyt vaikka minkälaisista ongelmista, joita hänellä ei lievästi ylipainoisena edes ollut.

Vierailija
17/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kolmeen otteeseen noin vuosi-pari synnytyksen jälkeen. Paino on pysynyt siellä, eikä ole tullut terveydellisiä ongelmia.

Vierailija
18/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taas on lähellä normaalia paino niin kilojen lähtö on tiukemmassa.

Eli aika runsaasti omaa hyvää pitää olla jotta paino tuohon tahtiin putoaa ilman lihaskatoa.

Vierailija
19/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä tuo tahti ei edes ole mikään järkyttävän nopea.

Eri asia nuo ihmedieetit joissa pudotetaan viikossa 5-8kg. Ne ei ole terveellisiä.

Vierailija
20/39 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti onnistun. Ap:lle onnittelut!!!!