Äitipuoli ostaa lapselleni liikaa karkkia
Mitä voin tehdä? Lapsi on isällään joko toinen viikonloppu ja tällöin aina syö koko ajan karkkia ja lisäksi tuo kotiinkin tullessaan isot jumbopussit karkkia, jotka on saanut äitipuolelta lahjaksi. Oon sanonu tästä ihan ystävällisesti, että meillä ei ole tapana syödä joka päivä karkkia eikä varsinkaan noin paljon. Äitipuoli ei kuitenkaan tätä noteeraa. En tiedä, johtuuko se siitä, että hän on eri kulttuurista kotoisin.
Kommentit (5)
Musta on kiva että mun lapsen äitipuoli jotenkin muistaa lasta, tekee hänen lempiruokaa tms.
Ehkä parempi jos laitat karkit kaappiin odottamaan.
Ei ainakaan karkin... on nirso ja täyttää mahansa mieluummin karkilla kuin ruoalla. Lapsi on myös ovela ja piilottelee nämä karkit heti, kun on kotiin tullut, etten ottaisi niitä pois häneltä. Oon jutellu lapsen isänkin kanssa, mutta turhaan.
Tiedän, että äitipuoli hyvää hyvyyttään ostaa ja huomioi lasta näin.
ap
paitsi että isäni(lasten isoisän) ulkomaalaisen vaimon kohdalla. en oikein tiedä mitä sanoisin että lopettaisivat kun tyttö syö muutenkin niin huonosti ruokaa jollei ole jotain hänen herkkuaan. minulla kyllä on helpompi rajoittaa sitä olemalla viemättä lapsia käymään.
Jos vaikka sanoisit hänelle että olet huolissasi lapsen hampaista? ja että ostaisi mielummin jonkin pienen askin xylitolilla makeutettuja karkkeja?
yrittää vaikka valkoisella valheella, että sait hammashoitajalta tai hammaslääkäriltä nyt ohjeet ehkäistä reikiä. Vaikka kertoisit valkoisen valheen, että on pieniä reiänalkuja suussa ja nyt pitää olla tarkkana.:)
Muuten puhuisin isän kanssa, ettei jatkuvasti syö - kyllä kai lapsi käy jo ylikierroksilla hänen luonaan, jos saa kauheasti sokeria??