Ummetusta, apua ja vinkkiä!
Mitään tehtävissä? Tuntuu, että on tarvetta istuntoon, mutta kun vähänkin yrittää pusata, niin sattuu aivan s.....! Kauanko voi pidättää ja saako vastaa tässä vaiheessa löysemmäksi?
Risiiniöljyäkö rupean vetämään vai riittäkö luumut?
T. Tuskainen olo (synnytyksestä 2 vkoa)
Kommentit (8)
eihän se siellä suolessa oleva lähetys siitä enää millään pehmene... koita nyt vaan saada se sieltä. kerran se vaan kirpaisee...! jos ei tule, niin sitten peräruiske avuksi.
ja koita sitten pitää ruokavalion avulla (just niitä luumuja ym), jotta ongelma ei jatku.
vettä runsaasti!
luumut ym. ok
ei liikaa kuituja kerralla, pikkuhiljaa lisää ruokavalioon
apteekista ensihätään jokin p-ruiske voisi tuoda apua, niitä on ihan "hellävaraisia". Myös kuituvalmisteita yms. saa apteekista, ehkä jostain marketeista/luontaistuotekaupoista myös.
Hae apteekista Duphalacia. Se toimii ja voi käyttää vaikka imettää. Sain sitä jo synnytyssairaalassa.
Ummetuksesta ei tosiaan tarvitse eikä kannata kärsiä.
Etkö joutunut pakosti isolle tarpeelle synnärillä? Mulla asia hoidettiin siellä.
synnytyken jälkeen se on tuskaista
Ja jotenkin kun alapää on vielä hellänä niin ei todellakaan halua pää punaisena työntää...
Minulla on auttanut hyvin leseet (muista juoda paljon leseiden kanssa) ja luumusose.
Jos ruokavalio ei auta, niin hae apteekista peräruiske, jolla autat asiaa kertaluonteisesti. Ja sen jälkeen kiinnitä kovasti huomiota siihen, että ruoassa on tarpeeksi kuitua. Ja juo, juo ja juo.
ne lisää uloste massaa ja ongelma voi olla kahta kauheempi
Jotkut on saaneet apua Molkosanista...
http://www.vogel.fi/product-finder/elintarvikkeet/molkosan_fi.php
ja sit noudatat noita ruokavalio vinkkejä. Ettei tukos tuu uudestaan.
Apteekista saa sellaisia peräruiskeita. Voi käyttää vaikka imettää. Toimii 15 min sisällä. Mulla meni ehkä noin 5 min. Helpotti oloa. Jouduin tekee ton kolme kertaa ja sit alko maha toimii normaalisti.
Tiedän sun tunteen. Toi olo on ihan hirveetä. Jos odottelet viel niin saat pukamat.