Raskaudesta kertominen äidille aitienpäivänä?
Ajateltiin miehen kanssa, että kerromme minun äidilleni äitienpäivänä että olen raskaana. Kirjotettaisiin korttiin esim. "Hyvää äitienpäivää tulevalle mummulle" tms ja vietäisiin ultrakuvaa mukana..
Mutta sitten rupesin miettimään, että onko tuo nyt aivan törkeä tapa kertoa? Onko kukaan kertonut samalla tavalla tai jopa saanut itse tietää lapsensa raskaudesta?
Äitini ei ole vanhanaikainen ja huumoria löytyy, mutta silti jäi itseä mietityttämään asia.. En kyllä tiedä miten äitini suhtautuu asiaan, tässä kun ollaan vielä aika nuoria ja ei ole esim. ammattia vielä.. Kertokaas omia mielipiteitä asiasta :)
Kommentit (14)
Osta kortti jossa lukee "Mummolle".
Ensin äitisi vain ottaa sen, ja ajattelee sen vaan olevan perusäitienpv-kortti, sitten ehkä katsoo tarkemmin tekstiä ajatellen "mitä, mummolle!!??", avaa kortin johon olet teipannut ultrakuvan..
itse tein aikanaan noin, oli pyydetty anoppi ja äitini kahville, ja annoin molemmille kortit käteen, joissa luki "Mummolle", ja samalla kun he availivat niitä ja alkoivat ihmetellä ja tavata mitä niissä lukeekaan, kannoin kakun pöytään jossa oli haikara koristeena. :)
Ja ikää minulla oli 19v. silloin.
Se oli aikamoinen pommi kaikille, mutta pitihän asia kertoa ja rohkaistuin tuona päivänä, ei ollut siis suunniteltua. Kuten ei raskauskaan ;)
Nyt äitini on ylpeä ja onnellinen mummu kahdelle lapselleni, yhdessä muistelemme aina tuota äitienpäivää 2003 :)
Korttiin teksti:
Pienessä rasiassa suuri asia.
Kaunista äitienpäivää mummulle <3
kaveri ilmoitti ultrakuvan kans isänpäivänä..
mä voisin tehdä samoin, mutta tää mun maha on ollu näkösällä jo pitkään :) rv32
Muulloin ehkä vaihtoehtona on puhelimitse kertominen raskaudesta, koska emme pääse usein äitini luo vierailemaan.
aloittaja
Mieluummin noin kuin puhelimessa. Tuo yhden vastaajan rasiaidea on upea!
Sehän on äitien ja äidinäitien juhla.
Millä viikolla olet?
Ja myöskin ideoista!
Kyllä me sitten taidetaan äitienpäivänä kertoa ja minunkin mielestä parempi kertoa silloin kun puhelimitse :)
Olen vasta kahdeksannella viikolla, että olisihan tässä aikaa kertoa vielä ennenkuin massukin näkyy, mutta helpompi itsellekin kun kertoo mahdollisimman äkkiä.
hän on itse isä ensi vuonna jos kaikki hyvin menee =)
Vierailija kirjoitti:
Öhööm
Vuoden 2009 ketju
Kortti olisi ihan ok mut ultrakuva on kyllä turha ja äveri.
Tavallaan tuolla tavalla varastat "hänen" äitienpäivän juhlansa.
Vrt. "minä olen äitienpäivänä juhlakalu eikä ketkään muut" ketjuun...