Miksi vanhemmat eivät puutu, vaikka seisovat vieressä kun oma lapsi kiusaa toista?
En ymmärrä, miksi vanhemmat antavat lastensa puhua toisille lapsille todella ilkeästi. Puistossa varsinkin tapahtuu usein, että lapsi kiusaa toista "en ole sun kaveri, et saa laikkiä tällä, olet tyhmä jne." Ja äiti senkun seisoo vieressä ja kuuntelee tai sitten hymähtää "noh, nico-petteri, äläs nyt noin puhu" ja silti nico-petteri jatkaa touhujaan.
Kommentit (3)
vanhin lapseni on vasta kolme ja tuntuu kyllä kurjalle katsoa vierestä kun lapset haukkuvat toisiaan. Itse olen puuttunut jos oma lapseni tekee jotain typerää mutta onko siis oikeasti parempi olla puuttumatta? Mistä lapsi oppii, ettei toisia haukuta jos kukaan ei kiellä?
Sama se onko oma vai vieras lapsi, niin kyllä minä ihan nätisti asiasta huomautan. Joskus voi olla, ettei vanhemmat kule, mitä oma lapsi sano ja en siksi jää odottamaan, että vanhempi puuttuu.
Ja ihan samalla tavalla muutkin saavat puuttua minun lapsieni hölmöylyihin.
Mielestäni tästäkin on kirjoitettu, että lasten pitäisi antaa selvittää erimielisyytensä itse. Menen kyllä väliin, jos jutut tai touhut menevät ihan mahdottomiksi.