G: Mitä mieltä feministeistä?
Mitä sana "feminismi" sinussa herättää? Millainen ihminen on mielestäsi feministi?
Kommentit (20)
on idiootti ja jokainen mies, joka ei ole feministi on itsestään epävarma...
t: mies
joka on niin raivoissaan naisten kokemasta vääryydestä ja epätasa-arvosta, että kuvittelee miesten syrjinnän olevan tasa-arvoa. Tai ihminen, joka kuvittelee kaikkien olevan samanlaisia kuin hän ja haluavan samaa asiaa kuin hän. Eli aika negatiivinen sana on minulle.
Olen ilman muuta feministi ja kannatan tasa-arvoa. Miehiä en vihaa, olen onnellisesti naimisissa. Monissa asioissa miehiä syrjitään, esim. lasten huoltajuuskiistoissa. Näihin asioihin pitää suhtautua yhtä lailla tasa-arvoisesti ja korjata vääryyksiä.
Haluan, että naisilla on samanlaiset mahdollisuudet vaikuttaa elämäänsä ja tehdä valintoja kuin miehilläkin.
Myös miesten pitää voida tehdä omat valinnat eikä kaikkien tarvitse änkeytyä siihen "lihansyöjämachohetero"-muottiin.
Kannatan tasa-arvoa mm. yhteiskunnallisissa oikeuksissa ja monessa muussa asiassa, mutten kaikessa. En esimerkiksi haluaisi naisille asevelvollisuutta tai siihen rinnastettavaa palvelua, eli koska en kannata tasa-arvoa kaiken suhteen, en myöskään kutsu itseäni feministiksi.
Ollaan feministejä tietty! Ajamme naiseten paremman aseman puolesta tärkeää asiaa.
Tasa-arvoa siskot!
feminismi kannattaa tasa-arvoa, ei kummankaan sukupuolen ylivaltaa. Feministeille myös miesten oikeudet ovat tärkeitä, myös miehillä on oikeus perheeseen kuten naisilla työhön.
jos ei ole feministi? Tasa-arvoahan feministit kannattavat, joten mikseivät miehet ole häpeäksi sukupuolelleen vaan naiset? Perustelisitko miksi?
jos ei ole feministi? Tasa-arvoahan feministit kannattavat, joten mikseivät miehet ole häpeäksi sukupuolelleen vaan naiset? Perustelisitko miksi?
että he olisivat vapaaehtoisesti luopumassa patriarkaatista.
Suuresta osasta miehiä tosin olisi varmaan feministeiksi jos heitä tarpeeksi asiasta valistetttaisiin.
Eli tasa-arvoa kannattamaton mies ei ole häpeäksi, mutta nainen on. Sisko hyvä, olet itse sovinisti pahimmasta päästä :D
Suuresta osasta miehiä tosin olisi varmaan feministeiksi jos heitä tarpeeksi asiasta valistetttaisiin.
Eli tasa-arvoa kannattamaton mies ei ole häpeäksi, mutta nainen on. Sisko hyvä, olet itse sovinisti pahimmasta päästä :D
Tarkoitin, että on ihan inhimillistä että valtaapitävät haluavat vallassa pysyäkin, kun taas sorrettujen pitäisi perätä oikeuksiaan (ja siksi ei-feministinaiset ovat omalle sukupuolelleen häpeäksi). Ja, kuten sanottu, suuri osa miehistä hyväksyisi feminismin jos tietäisivät siitä tarpeeksi.
Elämäänsä tyytymättömiä tiukkapipoja.
En kerää ystäväpiiriini moisia turhakkeita.
Kannatan aitoa tasa-arvoa, en sellaista versiota jota osa naisista kannattaa ja nimittää feminismiksi. Sanoisin feministien vihaajille että ilman meitä teillä ei olisi puoliakaan niistä oikeuksista kuin mitä nyt.
miesvihaajat. Ja ne, jotka ajavat naisten tasa-arvoa nostamalla naisen miehen yläpuolelle, naiset ovat jo nyt tasa-arvoisempia kuin miehet.
Olen aivan järkyttynyt noista keskusteluista, joissa miehet eiv't auta vaimojaan esim. sairaiden lasten hoidossa. Tai se eilinen, jossa ap etsi epätoivoisesti hoitoapua, kun mies ei viitsinyt tinkiä yöunistaan. : OOOO Uskomatonta, että tuollaisia miehiä on oikeasti olemassa. Ja naisia, jotka sallivat heille moisen käytöksen. Vihaksi pistää.
ei taida olla kovin monella käsitystä siitä mitä feminismillä tarkoitetaan.
Feministi on ihminen, joka kannattaa tasa-arvoa. Jokainen fiksu ihminen on feministi. Feminismi ei aja naisten ylivaltaa, vaan tasa-arvoa. Sovinismi ei ole feminismin vastakohta. Sovinistit halventavat naisia, feministit eivät halvenna miehiä. Termi on mikä on, koska ihmiskunnan historia on naisten alistamisen historiaa. Säälin ihmisiä, jotka eivät lukeudu feministeihin. Tietoiset antifeministi-naiset ovat ninamikkosia. Kuka haluaa olla ninamikkonen? Haenko lisää rautalankaa?
T. Naimisissa oleva perheenäiti-feministi
Hän on niin ronkeli miesten suhteen, että taitaa poloinen jäädä lapsettomaksi. Ikää hällä nyt 39 v ja paljon komplekseja suhteessa miehiin..