Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teitä hemmotellaan äitienpäivänä?

Vierailija
06.05.2009 |

Tuossa oli aikaisempi ketju, josta tuli mieleen seuraava kysymys?

Miten teitä äitejä hemmotellaan, siis kuka tekee ja mitä tekee?

Meillä isänpäivänä isä saa oikein kunnon hemmotelupaketin, johon kuuluu joku pieni tarkoin harkittu lahja, joka ei tosin välttämättä ole kallis. Kaikkien lasten syntymien jälkeen olen esim. painattanut lasten jalat ja kädet tyynyliinaan ja kirjoittanut siihen mm. iskä tms.

Sitten isä saa lempikakkua ja ruokaansa ja maata sohvalla vaikka koko päivän.

Kotona yleensä ollaan koko päivä, koska molempien vanhemmat asuvat kaukana.

Mutta entä äitienpäivänä?

Olen kyllä monesti vihjaillut lahjoista (halvoista) ja jostain hyvästä ruoasta, jota olisi kiva syösä tai vaikka jostakin ravintolasta, jossa olisi kiva käydä. Koskaan emme siis ravintolassa käy.

Mutta se menee kuitenkin siihen, että minä siivoan, teen kakun ja ruoan. Lisäksi huolehdin, että lapset saavat annettua kortit minulle aamulla, joita ovat suurella vaivalla hoitopaikassa tehneet. Mutta ei siis mitään hemmottelua minua kohtaan. Olen jotenkin tuntenut, että mies pitää minua pikkumaisena, kun aikaisemmin olen loukkaantunut siitä, ettei minua muisteta äitienpäivänä. Nykysin ostan itselleni mieluisen lahjan, paketoin sen ja sanon miehelle illalla, että sieltä kaapista löytyy sitten minulle lahja. Minusta on kuitenkin kiva saada tässä rahapulassa edes kerran vuodessa jotain kivaa ja on jotenkin kiva, että lapset tajuavat, että on äitienpäivä ja minäkin saan silloin lahjan heiltä.

On jäänyt niin mieleen, kun eräs ystävä (2 lapsen äiti) kertoi, kuinka oli joka kerta järjestänyt aivan mahtavan isänpäivän isälle ja isä ei koskaan mitenkään noteerannut äitienpäivää, vaikka tämä ystäväni teki kodissa ihan kaiken ja oli varmasti eritäin ihana ja liiankin ymmärtäväinen vaimo. Muistan kun hän sanoi, ettei järjestä enää yhtäkään isänpäivää, kun oli taas äitienpäivän jälkeen pettynyt. Ei sitten koskaan ehtinytkään järjestämään isänpäivää, kun kuoli hyvin nopeasti vakavaan sairauteen. Toivottavasti se mies edes silloin kun jäi yksin lasten kanssa tajusi sen, miten mahtava äiti hänen lapsillaan oli ja miten hieno vaimo hänellä oli.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä kyseli ja sanoin, että äitienpäivälounas hyvässä ravintolassa ja joku hemmotteluhoito olisi mieleen. Isänpäivälahja oli vaatimaton, mutta mieluinen: erään lehden vuosikerta. Puolustukseksi on sanottava, että olin juuri toipumassa sektiosta ja muutenkin melko sekaisin vauvasta ja uusista jutuista.

Vierailija
2/4 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä on miehen valinta onnistunut nappiin, että se oppii melko helposti temput ;)

Meillä siis esikoinen syntyi lokakuussa ja marraskuussa vietettiin eka isänpäivä. Minä sain siis aloittaa perinteet ja tein sen valmistamalla herkkuaamiaisen, antamalla tarkkaan harkitun lahjan, tekemällä hyvän lounaan ja tarjoamalla vielä kakkukahvit. Ravintolaan ei tohdittu vielä rääpäleen kanssa lähteä, oltiin niin untuvikkoja ;)

Mies siis otti minusta mallia ja meidän äitienpäivään kuuluu:

* Minä saan mennä juoksulenkille heti aamusta, sen jälkeen

* Miehen ja lasten valitsema lahja, kukkia, lasten askartelut, onnittelulaulu

* Hyvä aamiainen, ei sänkyyn vaan pöytään katettuna, tykkään näin siitä enemmän. Syödään koko perhe yhdessä pitkän kaavan mukaan.

* Ulkoilua koko perheen voimin

* Lounaalle ravintolaan, mies ei ole kummoinen kokki ;)

* Kakkukahvit iltapäivällä

* Mun valitsemaa touhua, mies hoitaa lapset ja esim. keittiön siivoukset ynnä muut arkiaskareet koko päivän ajan.

Tätä perinteistä kaavaa noudatetaan nyt jo 7. kertaa. Ja samoin siis tehdään isänpäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla juuri se, miten muissa perheissä mies huomioi äidin.

Vierailija
4/4 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sänkyyn laulun kera. Mieskin yleensä jotain kivaa on ostanut, ei kyllä ole välttämätöntä. Mies joko tekee hyvää ruokaa tai sitten käydään äitienpäivälounaalla jossain.