Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat äitienpäivänä pääroolissa?

Vierailija
06.05.2009 |

Mua ihmetyttää suuresti se, että monissa lapsiperheissä se äiti jää täysin sivuun ja varjoon äitienpäivänä. Mummot ja isomummot on niitä, joita lahjotaan, muistetaan ja joiden luo mennään, pahimmassa tapauksessa kierretään sunnuntain aikana kummatkin mummolat ja isomummolat päälle. Äiti itse on ihan statistin roolissa, pitämässä huolen siitä, että mummot saa "ansaitsemansa kohtelun". Ja useimmiten tätä äitä itseään harmittaa se.

Meillä ei olla ikinä lähdetty tuohon rumbaan mukaan. Äitienpäivät ollaan aina kotona (meillä mummolaan pitkä ajomatka, vaatisi yökyläilyn) ja minä olen se päivän tähti. Mummot muistetaan kortilla ja pienellä lahjalla postin kautta, lisäksi soitetaan onnittelusoitto. Jos mummolat olisivat lähempänä, niin luulisin että käytäis toisessa paikassa lauantaina kahvilla ja toisessa sunnuntaina, mutta siis vain iltapäiväkahvilla.

Minä olen sen verran itsekäs, että nautin tästä suunnattomasti :) Oma äitini on saanut aikanaan nauttia samasta kohtelusta, joten mielestäni nyt on mun vuoroni... Mekin juhlimme lapsena pääasiassa omaa äitiä, mummoa kävimme onnittelemassa toki myös, mutta ei oman äidin kustannuksella.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muun perheen ja suvun seurassa.

Vietämme suvun kesken myös joulut ja muita juhlia.

En ole koskaan ymmärtänyt tätä nykyajan ajattelutapaa, että perhe on vain vanhemmat ja lapset ja muu suku koetaan jonain rasittavana riesana joita joutuu pakosta tapaamaan.

Omasta mielestäni ajatus sellaisesta äitienpäivästä, että kerran vuodessa äiti on sängyssä makaava tähti jota palvellaan, tuntuu jotenkin naiivilta.

Oma mieheni on sen verran hyvä puoliso ja isä, että antaa minun nukkua muulloin pitkään jos olen väsynyt. Tekee aamupalan jos herää ennen minua jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi