Miten köyhät ihmiset hankkivat lapsia, kun
hoitomaksun suuruus on ratkaiseva tekijä, ettei isompaa/isompia lapsia voi viedä päivähoitoon, kun on äitiyslomalla vauvan kanssa?
Taitaakin olla nämä vähävaraiset niitä suurimpia "virikehoidon" vastustajia... Motiiveja sopii epäillä.
Kommentit (8)
Oliko tarkoituksesi väittää vauvan kanssa kotona olevien huonotuloisten äitien vastustavan vanhemman lapsen laittamista päivähoitoon, koska heillä itsellään ei ole rahaa tähän?
Aika kaukaa haettua. Mistä edes tiedät ketkä kyseisen toiminnan kannattajista ja vastustajista on hyvä- tai huonotuloisia? Itse olet siis niin rikas, että voit laittaa lapsesi hoitoon ollessasi kotona vauvan kanssa ja nyt pikkumaisena kuvittelet muiden äitien olevan sulle vain kateellisia, koska eivät pysty itse samaan. Naurettavaa oman egon pröystäilyä.
Luulisin. Muna "sinne" ja vatkausta ja lasti sisää...
Jos sit ei lapsettomuutta ole ja käytä hoitoja..
yleensä harrastamalla seksiä ilman ehkäisyä.
No joo, keskiluokkaisten luulisi eniten purnaavan, kun on maksettava täydet hoitomaksut ja paljon veroja vielä lisäksi. Isotuloisilla sen sijaan luulisi olevan yksi ja sama. Siis jos rahapuolta mietitään.
Enemmänkin kuin raha näitä virikekouhottajamikkosia yhdistää mielestäni tarve puuttua toisten elämään ja moralisoida ja muokata muiden ratkaisuja mieleisikseen.
Itse olet siis niin rikas, että voit laittaa lapsesi hoitoon ollessasi kotona vauvan kanssa ja nyt pikkumaisena kuvittelet muiden äitien olevan sulle vain kateellisia, koska eivät pysty itse samaan. Naurettavaa oman egon pröystäilyä.
olen niin köyhä. Esikoiseni pidän joka päivä tarhassa virikehoidossa, jotta lapsi saa edes ruokaa. Esikoisen virikehoito maksaa minulle 0€ kuukaudessa, kuten nytkin kun palkkani on niin paska.
Nimenomaan köyhän kannattaa lapsia tehdä, niin oma elintaso nousee. Ilman lapsia asuisin sossun maksamassa kuppaisessa yksiössä kaukana keskustasta. Nyt minulla on kolmio tosi lähellä keskustaa.
mikä meitä suomalaisia riivaa? Kamala kateus toisen penneistä.
Tosin olen sitä mieltä että jokaisen pitäisi itse lapsensa ja itsensä elättää, työteolla.
Eikä odottaa yhteiskunnan kantavan puuron nenän eteen.
Lapset ovat tulevaisuus ja suurin lahja minkä voi saada, se usein unohtuu.
Meillä on liikaa esimerkkejä mitä käy kun heistä ei huolehdita tai laitetaan liian aikaisin hoitoon pakon edessä.
t. keskituloinen ja tahtomattaan lapseton
samalla periaatteella, ku Sipe Santapukki kirjottaa siinä yhdessä laulussaan: "lestat lapsilisillään farmarivolvon tienaa, jos turvatyyny puuttuu, uusi lapsi alkuun saatetaan..." kaikki joilla on lapsia varmasti tietää, että lapsilisä on päätä huimaava, varsinkin kun lapseenhan ei saa uppoamaan rahaa.. :)
se täysi hoitomaksu eniten riipaisee