JOS lapsi katoaa, eikä kännykkää saa paikantaa ?????
tuli mieleen Inkisen tapauksesta ja muista vastaavista. Esim Oulussa katosi mies viime vuonna ja hänen kännyä ei saanut paikantaa....
eli jos 13 vuotias lapsi katoaa, niin kännyä ei kuitenkaan saa paikanataa. Törkeää. Entäs jon Lindenin oma lapsi katoaa, saako silloin ?
Kommentit (43)
-jos lapsen puhelinnumero on vanhemman nimissä, vanhempi voi antaa luvan jäljittää
- jos on lapsen nimissä, ei voi jäljttää jos tietyt (TYPERÄT) ehdot eivät täyty. Nora Bhatian puhelin oli hänen itsensä nimissä
niin mitä luulette, SAISIKO kännykän paikantaa ???????
Nora Bhatian katoamistapauksen yhteydessä puhuttiin, että RIIPPUU POLIISISTA, katsovatko he katoamisen sellaiseksi että "hengenvaaran" tunnusmerkit täyttyvät. Siis kuvitelkaa !
TOIMITTJAT, nyt tekemään juttua tästä ja esimerkkejä peliin
ei voi olla totta !!!!!
Näin sanoo laki.
niin mitä luulette, SAISIKO kännykän paikantaa ???????
Nora Bhatian katoamistapauksen yhteydessä puhuttiin, että RIIPPUU POLIISISTA, katsovatko he katoamisen sellaiseksi että "hengenvaaran" tunnusmerkit täyttyvät. Siis kuvitelkaa !
TOIMITTJAT, nyt tekemään juttua tästä ja esimerkkejä peliin
katoamaan silloin tällöin. Näitä etsintöjähän on lehdissä melkein joka päivä. Tänäänkin oli joku luultavasti manne, sukunimi ainakin siihen viittaava, kadoksissa.
MUTTA entäs LAPSET. Jos känny on vanhemman nimissä, saako paikantaa ?????????????? kait minä saan paikantaa oman kännyni koska haluan
MUTTA entäs LAPSET. Jos känny on vanhemman nimissä, saako paikantaa ?????????????? kait minä saan paikantaa oman kännyni koska haluan
Lapsia ne on teinitkin, aina jonkun lapsia. Onko tullut mieleen että jollain voi olla todellinen huoli myös siitä vähän isommasta LAPSESTA.
mitä itse tekisit jos vaikka 8 vuotias tyttösi katoaisi ja häntä ei voisi paikantaa ?
Olisko laki sinun mielestänii silloin noudatettava ???
rajaveto ikään perustuen on vaikea.
Voihan teininkin äiti ja isä olla huolissaan lapsestaan, ei heiltä voi rajat paikantamisen oikeutta pois jos nuorempien lasten vanhemmat saavat paikantaa lapsensa. Entäs jos kadonnut on ollut vaikka kiihtyneessä mielentilassa, mutta ikää 22 v. Miksi häntä ei saisi etsiä ja kohta se menee siihen että kaikkia saa etsiä jos haluaa.
Millä tavalla teinin katoaminen on vähemmän kamalaa kuin pikkulapsen?
mitä itse tekisit jos vaikka 8 vuotias tyttösi katoaisi ja häntä ei voisi paikantaa ?
Olisko laki sinun mielestänii silloin noudatettava ???että koulukotiin joutuneet nyt vain yleensä ovat karkailleet kotoa. Dokailleet, sekoilleet jo ENNEN sinne joutumista Jos et elämän realiteetteja ymmärrä niin olet aika tyhmä.
Normaali kotona asuva teini on eri asia
Onhan ne koulukodissakin asuvat teinit jonkun lapsia ja kyllä heilläkin on huoli lapsestaan vaikka ei kodissa asukkaan.
että koulukotiin joutuneet nyt vain yleensä ovat karkailleet kotoa. Dokailleet, sekoilleet jo ENNEN sinne joutumista Jos et elämän realiteetteja ymmärrä niin olet aika tyhmä.
paikannupalvelu. Soneran liittymä.
JA jos puhelin on vanhemman nimellä, SEN SAA PAIKANTAA vanhempine luvalla
paikannupalvelu. Soneran liittymä.
JA jos puhelin on vanhemman nimellä, SEN SAA PAIKANTAA vanhempine luvalla
Tuollainen palvelu on.
Olisko laki sinun mielestänii silloin noudatettava ???että koulukotiin joutuneet nyt vain yleensä ovat karkailleet kotoa. Dokailleet, sekoilleet jo ENNEN sinne joutumista Jos et elämän realiteetteja ymmärrä niin olet aika tyhmä.
Myös näistä sekoilevista lapsista on pidettävä huoli, ja varmasti on ihmisiä olemassa jotka ovat näistä lapsista huolissaan, joko vanhemmat tai hoitajat, toivon mukaan molemmat.
Tällaiseen paikantamiseen tarvitaan poliisin lupa ei vanhempien.
Meillä poikamme ei vastannut puhelimeen ja palvelusta sanottiin ettei voida asialle mitään.
Soitimme hätäkeskukseen ja alkoi heti tapahtua. Ei suinkaan paikantamalla.
Palvelu on käytössä mutta sitä ei saa käyttää aivan helposti ja siinä voi mennä henki.
en vaan ymmärrä, miksi vanhemmat antavat alaikäisille puhelimet heidän omiin nimiinsä... Tuntuu oudolta. Ja luulisin, että paikannus helpottuu, jos puhelin vanhempien nimissä.
Teini-ikäiset on myös lapsia, ihan niinkuin pienemmätkin. Itselläni on teinityttö ja kaksi pikkupoikaa kotona, pojatkin tosin koululaisia. Mun teini ei ole yhtään väheksyttävämpi lapsi mulle sen takia että sattuu nyt olemaan vähän vanhempi lapsi.
Mä en voi edes käsittää sen huolen määrää mikä se on, jos joku lapseni katoaisi. Oli sitten kyse vapaaehtoisesta katoamisesta tai jostain muusta.
Tuntuu pahalle että joku ajattelee että mun lapsi sen takia että on 15-vuotias, on jotenkin vähemmän kallis tai rakas.
Paikantamisen määrittää laki ja sen mukaan pitää epäillä henkirikosta tai olla hengenvaarassa.
Lupa paikannukseen haetaan muuten käräjäoikeudesta eikä sitä poliisi päätä.
mitä vittua te täällä jaatte väärää tietoa
Käyttäjä on lapsi, eli sen nimellä se on. Käsittääkseni mun nimellä ei sitä numeroa saa mistään. Mutta kun lapsi kadotti kännykän, niin siinä vaiheessa mä taas huoltajana astuin kuvaan, vaikka lapsi nyt jo 15-vuotta. Lapsi ei itse voinut sulkea liittymää, vaan mun piti tehdä se. Kun saatiin uusi kortti, mä jouduin soittamaan siitä operaattorille ja mun tiedoilla se taas avattiin.