Mihin ilmalämpöpumppu sijoitetaan asunnossa?
se on sijoitettu eteiseen ulko-oven yläpuolelle. Lämpö jakautuu siitä hyvin koko alakertaan ja (jonkin verran yläkertaankin), eikä sisäyksikkö näy haittaavasti mihinkään.
Kommentit (7)
entä missä se ulkoyksikkö sitten on? miten kaukana/lähellä se kuuluu olla sitä sisävekotinta?
kun mulla on eteisessä "tuulikaappi" joten ei sitä voi sinne laittaa. Mutta jos laittaisi "sisäpuolelle" jatkuvaan eteiseen? Mutta onnistuuko se? Vai pitääkö laite olla suoraan ulkoseinän sisäpuolella?
mä oon käyny keskitalvella sellaisessa rivarissa, missä se oli tosiaan siis siellä sisällä ulko-oven päällä, ja se kone itessään oli siinä ulkona- ulko-oven vieressä ja kaikki ne vedet oli sit siinä ulko-oven EDESSÄ. siis jäätyneenä. tyhmää.
ei mua muute, mut vedin lipat siinä ovella
meillä se on talon kyljessä sijoitettuna tikapuiden alle, siihen on tarkoitus rakentaa jonkinlainen kotelo ympärille. Käsittääkseni sen voi aika etäällekin asentaa.
että meilläkin on lasikuisti tuossa välissä, sisäyksikkö on etteisessä. Eli ei tarvitse olla ulkoseinässä.
kivaa, toivottavasti saan sen sisäeteiseen oven yläpuolelle, niin ei haittaa sisustamista niinkään. Kuin jos olisi jossain olohuoneen seinää rumentamassa.
En haluaisi sitä rumaa rakkinetta mihinkään näkyville :(
Mutta onko konstia mihin voisi "piilottaa" sen? Saako siinä päällä olla mitään? Tyyliin verhot, tai onko muuta ideaa mihin sen voisi kätkeä?
Mihin se kuuluu huoneessa / asunnossa sijoittaa? Ja jos seinälle niin mihin korkeuteen?