En ymmärrä, mitä ihmisen psyykkeessä tapahtuu...
Jos vaaka näyttää 100 kg elonpainoa, niin luulisi ihmisen viimeistään silloin tekevän asialle jotain.
Ymmärrän anorektikon vääristyneen minäkuvan. Onko lihavalla samantyyppinen väärä minäkuva? Mikä saa jatkamaan elämää vanhaan malliin?
Kuinka ihminen voi lakata liikkumasta ja vain syö? Lopulta makaa omassa ulosteessa ellei joku siivoa.
Kommentit (5)
tosin haluisin pudottaa muutaman kilon, mutta se on todella vaikeaa. Paljon mukavampaa on istua tietokoneella, löhötä sohvalla ja syödä herkkuja. Olisko tässä syy myös niiden satakiloisten tilanteeseen?
tosin haluisin pudottaa muutaman kilon, mutta se on todella vaikeaa. Paljon mukavampaa on istua tietokoneella, löhötä sohvalla ja syödä herkkuja. Olisko tässä syy myös niiden satakiloisten tilanteeseen?
Kuinka ihminen voi lakata liikkumasta ja vain syö? Lopulta makaa omassa ulosteessa ellei joku siivoa.
Ei tarvi kovin kummoista sairautta, kun se jo estää liikunnan. Itse olin kaksi vuotta flunssakierteessä, jolloin pääsin liikkumaan vain satunnaisesti, kun about kolme viikkoa kuukaudesta olin flunssassa tai siitä toipumassa. Mahtui sekaan keuhkokuume ja poskiontelotulehduskin, ja jo tohon aikaan osui yksi nilkan nyrjähdys myös.
Sitten kun sinä sairastut vähän enemmän, niin ymmärrät kyllä varmasti mitä se tekee myös psyykelle, kun ei pääse liikkumaan kuukausiin tai vuosiin.
Se kun ei vaan ole niin yksinkertaista, että päätänpä tästä laihtua. Tiedossa kyllä on, että kiloja on liikaa ja paljon onkin. En tiedä mitä ihmisen aineenvaihdunnassa tapahtuu, että näin voi käydä. Ensin voi syödä mitä tahansa ja yhtäkkiä ei enää voikkaan. Alipainoisesta ylipainoiseksi ilman että ruokailutottumukset muuttuvat mitenkään. Yritän kyllä tehdä asialle jotain. Tiesithän ap kuitenkin, että aina lihavuuteen ei voi itse vaikuttaa. Joskus se voi johtua vaikkapa geneettisestä sairaudesta.
Olen notkea, varpaat näkyy eikä kilot haittaa (paitsi av-mammoja)
t: 130 kg