Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle taas tuttava päivitteli kuinka rankkaa mun elämä onkaan ;) mielestäni elämäni on HELPPOA

Vierailija
05.05.2009 |

Tänäänkin päiväohjelma (mies on muuten työmatkalla)

6.00 1v herää

6.30 5v ja 7v herää

7.00 koko porukalle aamiainen

7.30 suihkuun, 1v syöttiksessä kylpyhuoneessa, siot lapset lukee kirjoja sohvalla

8.00 esikoinen lähtee kouluun

8.10 päivävaatteet mulle, 5v pukee itse, puen 1v:n

8.30 lähdetään 5v kanssa kävelemään kohti päiväkotia, hän pyöräilee ja mennään pidempää reittiä

9.00 päiväkodilla pus pus, minä viereiseen kauppaan 1v kanssa

9.30 kotona taas, kauppakassit tyhjäksi ja pyykki- sekä tiskikone päälle, keittiön raivaus, kuivat pyykit viikataan kaappeihin - 1v pyörii mukana

10.00 kaksi ystävää vauvoineen tulee kahville, juorutaan ja kahvitellaan, lapset pyörii lattialla

12.00 1v menee ulos päiväunille

13.15 vieraat lähtee ja samalla ovenavauksella 7v koululainen tulee koulusta ja menee sohvalle lukemaan akuankkaa, leikin 1v kanssa ja ripustamme puhtaat pyykit yhdessä sekä tyhjennämme tiskikoneen

14.00 koululainen tekee läksyjä, 1v syö, juon kahvia, sit koululainen saa välipalan

14.30 valmistelen päivällisen (kalakeittoa) esivalmiiksi

15.00 tulen av:lle piipahtamaan

15.30 eli pian lähdemme 1v kanssa hakemaan 5v päiväkodista (käy siellä 3 päivää viikossa 9-16 välisen ajan leikkimässä), koululainen aikoo askarrella sen aikaa

illalla suunnitelmissa päivällinen n. 17 ja omalla pihalla ulkoilua n. 18-19, lapset suihkuun yhdessä 19.30, sit iltapuurot kaikille ja 1v sänkyyn klo 20.00, isoille lapsille iltasatu ja he nukkumaan 20.30 mennessä

20.30 eteenpäin omaa aikaa, nukkumaan ehkä 22 aikoihin.

Onpas tosi rankkaa joo!! Heh heh. Töissä olen erikoisasiantuntijana ja se on tottavieköön rankkaa elämää joskus. Tää on, miten sen nyt sanoisi, sikahelppoa siihen verrattuna.

Miksi lapsettomat ihmiset kuvittelee, etä 3-lapsisen perheen arki olisi jotenkin aina tosi vaikeaa? Toki meilläkin sairastelut on rankkoja mutta ne menee ohi ja tää kuvaamani on sellainen peruspäivä. Näitä siis varmaan 90% meidän elämästä. Kunpa voisin olla kotona vielä pitkään :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen myös meillä päikyssä osan viikosta leikkimässä kavereidensa kanssa omasta toiveestaan.

Työskentelen myös perhevapaan ulkopuolella vaativissa asiantuntijatehtävissä (erittäin suuren tehtaan controllerina). Ja kyllä tämä kotiäidin elo on miljoona kertaa helpompaa kuin minun työni. Oikein kauhulla odotan vuoden päähän sijoittuvaa työhönpaluuta.

Jopa minun esimieheni on aidosti ihmetellyt miten energinen olen vaikka minulla on "paljon" lapsia :D Kuvittelee kai, että olen rättiväsynyt pirttihirmu vaikka oikeasti saan lapsista juuri sitä elämän virtaa! Ei haittaisi vaikka olisi pari lasta lisääkin. Viimeksi, kun kävin kuopuksen kanssa työmaalla käymässä esimieheni oli huolissaan kuinka pääsen vauvan kanssa parkkialueen perältä yrityksen pääovelle. Kuulemma on niin pitkä matka kävellä, kun kesken päivää ei saa oven edestä paikkoja :D Matkaa oli noin 100m, joten olihan se aikamoinen "ponnistus" kävellä pieni vauva kainalossa :D

Vierailija
22/24 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat sen verta positiiviselta ihmiseltä, että tällä palstalla yleensä tuollaiset lynkataan saman tein. Koska kateelliset kitkerät ihmiset ei voi kestää, että joku osaa järjestää elämänsä helpoksi.

Ainut kritiikki on tullut, kun keskimmäinen on virikehoidossa. Sitä ihmettelen vähän minäkin, mutta okei, jos se on kerhopaikan tilalla niin.

Joo, mulla 4 lasta iät 1v 3v 5v 7v ja en koe tätä raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään kuudelta, toimitetaan kaksi lasta päiväkotiin ja kaksi kouluun, mennään töihin, tullaan kotiin kymmenen tunnin kuluttua, tehdään ruokaa, pestään pyykkiä, tehdään iltapalaa, täytetään astianpesukone, tehdään vähän töitä kotoa käsin ja käydään suihkussa ennen nukkumaanmenoa.

Kolmi- ja nelilapsisen perheen elämä on muuten aika erilaista.

Vierailija
24/24 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapsi myös ekalla ja olen kotona hoitovapaalla 1,5 v kanssa.

Tosin meidän 6v käy joka päivä 9.00 - 14.00 päiväkodissa vielä tämän kuukauden ja jää sitten kesälomalle ennen eskarin alkamista.

Tällä hetkellä 8v ja 6v ulkoilevat pihalla.

Kun olin töissä ennen kuopuksen syntymää, niin paljon rankempaa oli.

Mies on yksityisyrittäjä ja töitä riittää joka päivälle lähes aamusta iltaan.