***TONSKIEN toukokuu***
Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!
Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
NIMIMERKKI
OMA & MIEHEN IKÄ
ASUINPAIKKA
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA
TONSKAN LASKETTU AIKA
SYNNYTYSSAIRAALA
TONSKIEN LASKETUT AJAT:
23.4.09 kissankello9
8.6.09 Fayfiorina
23.6.09 tigger
6.7.2009 Viipuli82
8.7.2009 NapNap
21.7.09 Bejpi
20.10.09 LaLuna79
31.10.09 meriheppa
9.12.09 nau
SYNNYTTÄNEET TONSKAT:
Henna, tyttö
Burde, tyttö
Queen, poika 21.6.08
Quiero, poika 30.7.08
Larsku, tyttö 3.8.08
Avecos, poika 8.8.08
Pesukarhu, tyttö 27.8.08
Kamomila, tyttö 31.8.08
Mörötin, tyttö 10.9.08
Coltsfoot, tyttö 6.10.08
Viipero, poika 3.11.08
osborne, poika 10.11.08
napero79, poika 14.11.08
Sonteri, poika 29.11.08
Niamey_85, poika
AinoAurora, tyttö 7.12.08
iida-linnea, tyttö 20.12.08
Karssuli, tyttö 23.12.08
Kandivaihe, tyttö 14.1.09
Laventeli, tyttö 14.1.09
Han-han, tyttö 22.1.09
MiaMik, tyttö 26.1.09
mammanalku,77 tyttö 26.1.09
Jepsis, tyttö 28.1.09
bicci79, poika 6.2.09
Kesämorsian2006, tyttö 13.2.09
Pi-Ki, tyttö15.3.09
pikku-milli, tyttö 6.4.09
Ninca, poika 25.4.09
I.iirs, poika 1.5.09
Poikia yhteensä: 11
Tyttöjä yhteensä: 19
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Bejpi
OMA & MIEHEN IKÄ: 22/23
ASUINPAIKKA: Riihimäki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eveliina 28.12.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 21.7.09
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Fayfiorina
OMA & MIEHEN IKÄ: 32 ja 33
ASUINPAIKKA: Pohjois-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Anni 30.05.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 8.6.2009
SYNNYTYSSAIRAALA:Oys
NIMIMERKKI Juliaana-82
OMA & MIEHEN IKÄ minä 26v, mies 30v
ASUINPAIKKA Etelä-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Tyttö 14.3.2008
TONSKAN LASKETTU AIKA 30.6.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Seks
NIMIMERKKI kissankello9 (kissankello79)
OMA & MIEHEN IKÄ 29 & 36
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA M 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA 23.4.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Oys
NIMIMERKKI LaLuna79 Eli Aurora
OMA JA MIEHEN Molemmat vm -79
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Poika 13.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 20.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA NKL
NIMIMERKKI: Viipuli82
OMA & MIEHEN IKÄ: 26 ja 26
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Poitsu 28.3.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 6.7.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: K-SKS
NIMIMERKKI nau
OMA & MIEHEN IKÄ 30&32
ASUINPAIKKA Lounais-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttö 28.8.06
TONSKAN LASKETTU AIKA 9.12.09
SYNNYTYSSAIRAALA TYKS
NIMIMERKKI: meriheppa
OMA & MIEHEN IKÄ: 30 ja 35
ASUINPAIKKA: Turun lähellä
ESIKOINEN: tyttö 2.6.2007
TONSKAN LA: 31.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: Tyks
Kommentit (44)
Mites Kissankello, sielläkin taitaa olla nyytti jo kainalossa...?
Me oltiin koko perhe vappu ja viikonloppu vatsataudissa, ei kiva ollenkaan. Eilen menin sitkeesti töihin mutta jo bussimatkalla huomasin tehneeni virheen ja varasin ajan terveydenhoitajalta, eli tänään vielä olen kotona. Olo on jo kuitenkin ihan hyvä, vatsaa ei enää väännä ja ruokakin maistuu. Paino tippui 2kg, mutta eiköhän se tässä tule takaisin, mulla on hirvee himo jäätelöön!
Perjantaista sf-mittakontrollia odotellessa...
NapNap rv 30+6 ja tyttö 3v2kk
NIMIMERKKI: NapNap
OMA & MIEHEN IKÄ: 27 ja 26
ASUINPAIKKA: Vantaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Tyttö 03/2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 8.7.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
Ei sitten Iiris ihan ennättänyt etuilla meitä, sillä meille tuli lopulta äkkilähtö vappuaattoaamuna, ja supistusten vuoksi. Oli jo niin pitkään supistellut vähän, että kun ne kunnolla alkoivat, synnytys etenikin vauhdilla.
Kokonaiskesto 3,5 tuntia, ponnistusvaihe 10 minuuttia, sairaalassa 1,5 tuntia ja salissa tunti. Lääkäriä odotellessa kivunlievityksenä pelkkä ilokaasu, ja puoli tuntia ennen vauvan syntymää lääkäri vihdoin ennätti antaa pcb-puudutuksen, joka oli siinä vaiheessa kuulemma enää ainoa mahdollisuus ilokaasun lisäksi. Lopulta vauva tuli niin hoppua, ettei tainnut puudutus kyllä vielä ehtiä vaikuttamaan. Onneksi synnytys sujui kuitenkin niin hallitusti, ettei yhtään repeämää tai nirhaumaa tullut.
Eli meidän vapputyttömme syntyi 30.4. rv 41+0 klo 13.32. Pituutta 48 cm ja painoa 3444 g.
Minulle jäi koko touhusta päällimmäiseksi mieleen vain se ihmetys, miten pian kaikki olikin jo ohi! Kipeää teki, mutta kätilö onneksi rohkaisi, että tämä on ihan hetkessä ohi, ja sen voimalla jaksoi vielä vähän. Avautuminen oli todella nopeaa, sillä muutaman supistuksen aikana paikat avautuivat 4 cm 9 cm:n, jolloin alettiin hiljalleen jo ponnistaa. Onneksi mies otti ohjat kotona aamulla käsiinsä katsottuaan minun vaikerrusta, ja päätti että nyt me lähdetään kyllä sairaalaan. Olisi pian jo syntynyt kotiin, jos olisi vielä viivytelty...
Kaikin puolin positiivinen kokemus ja aivan taatusti sellainen vappu, jonka muistan vielä hapertuneena mummonakin! Tällaista vappua tuskin tulee minulle toista enää ikinä. ;) (Vaikka joskus sitä kolmostakin voisin ehkä harkita, mutta tuskin se samalle päivälle sattuisi syntymään...)
Nyt ollaan sunnuntaina kotiuduttu, ja pari päivää ollaan tässä ihmetelty elämän menoa.
Maitobaaria avaamaan!
Kissankello ja vapputyttö 5 vrk sekä M 3 v
Onnea Iirikselle ja Kissankellolle!!! Ihania vauvauutisia täällä. :)
Varmasti unohtumaton vappu Kissankellon perheellä. :)
pesukarhu
Eli lisäättehän listalle:
NIMIMERKKI: JoJo1
OMA & MIEHEN IKÄ: 30 ja 29
ASUINPAIKKA: Kymenlaakso
ESIKOINEN: poika 5.11.2006
TONSKAN LA: 24.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOKS
En tiedä muistatteko mua, ite bongasin kyl joitakin tuttuja nimiä listalta. Kirjottelin enemmän ja vähemmän laiskasti Ensikoissa poikaa odottaessani. Nyt kakkonen tulossa ja viikkoja jotakuinkin 15+6. Tällä hetkellä makoilen kotona jonkun ihme hengitystieinfektion kourissa, olo on aikas tukala kun ei mitään niistä lääkkeistä saa käyttää joita normaalisti käyttää, panadooli ei tunnu meikäläiseen tepsivän. Sarvikuonolla ja höyryhengityksellä mennään, ja alotin nyt sit varalla olleen antibioottikuurinki kun ei noi kotikonstit tunnu tehoovan. Joskos tämä tästä...
Tästä tulikin nyt melkonen sairaskertomus näköjään... muuten menee kyllä ihan hyvin, joitakin tuntemuksia havaittavissa masussa aina välillä :-) Ja kyllähän tuo pullottaakin jo, vissiin kohtu nostanu vanhat läskit vaan korkeemmalle ;-)
Nyt taitaa olla aika taas heittäytyä pötkölleen...
JoJo
Mulla oli aamulla se sf-mittakontrolli. Tänään siis rv 31+2 ja sf-mitta edelleen samat 24cm. Terkka laittaa lähetteen äitiyspolille. Yritän olla miettimättä että mitä tää vois nyt tarkottaa, en mä hirveen helposti huolestu ja panikoi mutta kyllähän se silti mietityttää että mitäs tää nyt on... Ensi viikolla on varmaan sitten se äitiyspolikäynti, siellähän se sitten selviää että onko jotain vialla.
Aamulla oli tytön tarhassa äitienpäiväkonsertti ulkona, esiintymässä oli Kengurumeininki ja meno oli sen mukaista! Tosi hauskaa oli!
NapNap rv 31+2
Onnea hurjasti Iirikselle ja Kissankellolle vauveleista:)!!! En malta odottaa, että itsekin jo saisi vauvan syliin!
NapNapille tsemppiä sf-mitan kanssa! Höh, jos ei mitta meinaa oikein kasvaa:/ Uskoisin kuitenkin, että ei ole kyse mistään vakavasta, vaan vauva vaan on esim. vähän eri asennoissa aina ja se vaikuttaa sf-mittaan...tai jotain muuta ei-vakavaa:)! Varmasti kuitenkin pistää asia mietityttämään:/ Positiivisia ajatuksia paaaaljon:)! Kyllä kaikki on hyvin teidän vaavilla, näin ainakin kovasti toivotaan:)!!!
Omaan napaan ei kummoisempia! Hippu potkuttelee kovasti ja yrittää työntää itseään masusta ulos:) Veikeän näköistä ja tuntuista, kun pieni jalka venyttää masua:D! Vauvan hikkakin tuntuu kerran/pari päivässä:)
Eilen oltiin pikkusiskon kanssa "vähän" shoppailemassa ja matkaan tarttui iso kasa vaatteita niin itselle, poitsulle kuin Hippu-vauvallekin:D Meillehän tosiaan on kahdessa ultrassa lupailtu tyttöä ja oon niiiiiin ihastunut kaikkiin tyttövaatteisiin, joita kaupat pursuaa! Tosin nykyisin kyllä pikkupojillekin löytyy aivan älyttömän kivoja vaatteita! Eilenkin ostin Hipulle mm. kolmet vaaleanpunaiset sukat sekä sellaisen ihanan vaaleanpunaisen pääpannan, jota koristaa rusetti:D Voi meidän Hippu-parkaa, kun joutuu varmaan koko lapsuutensa ajan pukeutumaan kaikkeen vaaleanpunaiseen ja söpöön (siis ollessaan tyttö:D) , kiitos höntin äitinsä:D
Tervetuloa Jojo tonskailemaan!
Nyt hernekeitolle! Ja sitten poitsulin kanssa takapihalle leikkimään!
~ Viipuli ja Hippu, rv 31+4 sekä enskapoikanen ~
Kissankellolle ja perheelle onnittelut vauvasta! :)
Tervetuloa Jojo! Eipä täällä liikaa porukkaa olekaan. :)
Toivotaan että NapNapin sf-mitta homma selviää, eiköhän pikkuisella ole kaikki hyvin. :)
Omaan napaan ei uutta, Poju myllää kauheasti, on kyllä välillä huvittavaa kattoa miten masu liikkuu. Eve taputtelee masua jo hokee vauvaa, sitten kun laitataa paidan alas niin sit vauva menee "kiinni". :)
Me ei oo paljoa mitään osteltu vielä pojulle, muutaman vaatteen ostin kirpparilta, ja yhden mamin ultivent pullon. Sit on saatu pari isoa kassillista vaatteita. Ens viikon loppuna mennään veljen tytön vahdeiksi niin mennään samalla testaa Carenen Double Swingejä, jos Eve sopii niihin niin sit vois rueta metsästää niitä käytettyinä. Tai sit tilata Hobby Hallista osamaksulla.. ;) Sieltä ei taida saada kyllä kuin mustat, mies sano et ne kelpaa hyvin..
Evellä oli vika hoitopäivä tänään. Toisaalta ihanaa et saa olla neidin kanssa paljon enemmän, mut toisaalta on todella haikeaa kun vuoden kestänyt hoitosuhde erittäin ihanan hoitajan kanssa päättyy. :( Vietiin tänään lapsille vähän herkkuja ja sit hoitotädille ruukkuruusu. Hän olisi niin mielellään pitänyt Even vieläkin jos olis eri tilanne. Mut jospa vielä joskus edes Poju voisi hänelle päästä hoitoon. :)
Nyt iltapalalle, jospa mieskin kohta kotiutuis auto-/prätkätallilta..
Bejpi, Eveliina 2v4kk ja Poju 29+3
Ja hyvää äitienpäivää kaikille! Ei taida kenellekään olla tulossa äitienpäivänyyttiä?
Oliko teille muuten järjestetty jotain äitienpäiväyllätystä? Minulle tuotiin aamiainen ja ruusu sänkyyn ja pikkuinen oli tehnyt hoitopaikassa kortin (tosi söpö!) mitä se ei tosin suostunut millään antamaan minulle, esitteli vaan pienen matkan päästä :) Ja nyt sain aamupäivän vielä vapaaksi kun isi ja tyttönen lähtivät pitkälle vaunulenkille! Luksusta!
Vähän kuulumisia sitten, vaikka ei kyllä kauheasti raportoitavaa olekaan. Olo on ollut nyt viime aikoina tosi hyvä ja pahoinvointi on onneksi jäänyt jo pois. Oikeastaan ainoa asia mistä edes huomaa että on raskaana on se, että hengästyy/väsyy tosi helposti. Tuo mahakin alkaa jo olla pikkuisen näkyvillä, tai se on just sellainen ärsyttävän kokoinen että ulkopuolisesta (ja itsestäkin) näyttää vaan siltä että on lihonut, eikä sitä huomaa raskausmahaksi jos ei tiedä. Toivonkin että bikinikeleihin mennessä se paisuisi riittävästi :) Piti käydä ostamassa vähän uusia kesävaatteita kun normaalit shortsit ei mene enää päälle. Onneksi nyt on just hyvä muoti kun kaupat on täynnä kesämekkoja missä on mahan kohta ihan löysä! Ja pitkiä paitoja ja tunikoitakin löytyy kivasti ihan normikaupoista. Viime raskaudessa selvisin just sopivasti ilman kesä-äitiysvaatteita kun pikkuinen syntyi ekoilla helteillä, eli nyt on ihan eri garderoobi.
Sitten vielä onnittelut nyyteistä Nincalle, Kissankellolle ja Iirikselle! Ja oikein ihanaa vauva-arkea!
Ja Jojolle tervetuloa. Meillä onkin kivan lähekkäin lasketut ajat!
T:Meriheppa rv 15+0 ja tyttö 1v11kk lenkillä
Ja hyvää äitienpäivää kaikille tonskille! :)
Meillä mies oli illalla kuskina alakerran kavereille, joten ylläri oli siinä kun pyysin tuomaan kakkua sänkyyn, joka oli vielä vähän jäässä.. No, jospa se vielä jotain keksisi, tai edes pienellä vihjailulla.. ;)
Ulos pitää ainakin lähteä, on niin ihana ilma!
Bejpi ja Poju 29+5
Sain ajan äitiyspolille ensi maanantaiksi, sitten varmaan selviää lisää sen sf-mitan suhteen... vähän harmittaa että ei aikaisemmin päässyt, mutta ei kai se auta kun odotella.
Äitienpäivänä sain tytöltä ihanan kortin minkä olivat päiväkodissa askarrelleet, ja mieheltä valtavan kukkakimpun, kaksi isoa orkideanoksaa:) Ihania!
Enää kolme viikkoa töitä, apua kun aika menee nopeesti! Pitäisi löytää jotain juhlavampaa vaatetta mun valmistujaisiin, täytyy varmaan lähteä viikonloppuna vähän kauppoja kiertämään. Jonkun kivan mekon haluaisin.
NapNap rv 31+6
Mutta tosta sf-mitasta NapNapille: mullahan esikoisesta oli sama tilanne jotakuinkin varmaan samoihin aikoihin kuin sulla nyt (en kyllä ihan tarkaan muista). Ja se mitta ei sitten loppujen lopuksikaan tainnut mulla juuri kasvaa, ja olinkin loppuraskaudesta jatkuvasti ä-polin seurannassa, kun tyttö ei viitsinyt kasvaa. Muuten ei onneksi sielläkään missään vaiheessa läydetty mitään "vikaa", ja mm. tuon kasvun pysähtymisen takia synnytys vaan käynnistetiin viikko ennen la:ta. Tyttöhän oli sitten loppujen lopuksikin tosi pieni (1940g ja 44cm), mutta puolessa vuodessa otti kiinni niin, että on siitä saakka mennyt neuvolassa -1 käyrällä oikein nätisti! Eli älä turhaan ole huolissasi! Ja meillekin silloin sanottiin, että tuo kasvamattomuus ei ole mikään "ongelma" sitten vaan kaveri "otetaan" aiemmin ulos "kasvamaan" ;) Eli vauvalla on varmaan kaikki hyvin!
t.Ope
Onpa täällä kurjan hiljaista:( Tervetuloa siis JoJo mukaan, väkeä tarvitaan että saadaan pinoa pidettyä pystyssä!
NapNap, joudut sit vielä vähän aikaa odottamaan käyntiä:( Ja kun odottavan aika on aina niiiiin pitkä. Mut äkkiähän se aika kuitenkin menee. Sä alat olla jo kohta loppusuoralla, vitsit nämä viikot tuntuu kaikilla muilla menevän huimaa vauhtia eteenpäin. Itse sitä junnaa täällä alkupäässä;)
Bejpilläkin kohta jo 30 kasassa, sit onkin reilun parin kk tauko sun ja mun välillä lasketuissa ajoissa. Hiljaista siis pinossa...
Täällä ei kummempia, masu edelleen pysynyt poissa ja tiukimmatkin farkut vielä menee. Eiköhän se jossain vaiheessa sieltä esiin tule:) Äitienpäivänä vihdoin sukulaisille uutiset kerrottiin. Ja ens viikolla olis rakenneultrakin jo ja selviää onko siellä tyttö kuten itse uumoilen vai kasvaako miesvalta edelleen talossa!:) Molemmat yhtä tervetulleita!
Eipä kummempia, nyt tekemään espanjan läksyt ja luennolle illalla. Onneksi tentti jo parin viikon päästä ja opiskelu jatkuu vasta syksyllä, HIPHEI!!!!
Aurora rv17+1 & O 2v3kk pihalla isin kanssa pyörällä ajoa harjoittelemassa
Pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin kuulumisia (lukemassa kyllä käyn lähes päivittäin, mutta kommentointiin ei muka ole aikaa...)
Tänään oli neuvola. Verenpaineet (tai tarkemmin alapaine) alkanut heittelemään. Tänään se oli neuvolassa 154/112. Hemppa oli 129 ja painoa oli tullut viikossa reilut 300 grammaa. Turvotusta löytyy... Vauva raivotarjonnassa ja kiinnittynyt. Pissassa oli valkuainen vähän plussalla, ja tästä syystä (ja verenpaineen takia) viikonpäästä olevaa lääkäriaikaa (+ultraa) siirrettiin. Eli huomenna lääkärille vauvan kokoarvioon ja muutenkin lääkärin tarkistukseen... Saa nähdä, että käynnistetäänkö tämä jo aikaisemmin vai annetaanko vain asioiden olla? (Siis lepohan se auttaisi verenpaineisiin, mutta ei ole aina niin helppoa huilia suht vilkkaan kaksivuotiaan kanssa). Toivottavasti nyt kuitenkin kuun loppuun asti saisin kasvatella tätä vaavia mahassa (todennäköisesti olen kasassa vielä juhannuksenakin ;) ). Sf mitta oli 33.
Jojolle tervetuloa mukaan tonskiin.
Auroralle, se on vain yksi humaus kun huomaat, että olet loppumetreillä (ja aika loppuu kesken ;) ), eli nauti pienestä mahasta ja eikö teillä ollut vielä se reissuunkin lähtö kohta edessä?
T:Fay rv 36+2 ja Anni 1 v 11,5 kk
Aurora, sanon samaa kuin Fay, musta tuntuu et vastahan se isänpäivä oli ja plussasin. Kyllä aika kuluu nopeasti! :)
Koitahan Fay levätä vaikka varmasti hankalaa on!
Eve on (onneks) rauhallinen tyttö, mut me tykätään käydään puistossa pyörällä pari kertaa päivässä, ja se varmaan jäis pois jos joutuis lepäilemään..
Puistosta just tultiin, keli näyttää kauniille mutta silti siellä oli aika viileää. No, huomen aamulla uudestaan. :)
Omaan napaan ei uutta, Poju riehuu välillä niin että sattuu. Varsinkin välillä sattuu oikein paljon oikealle alas, tulee välillä mieleen et kipu samassa paikassa kuin umpparin tulehduksessa, mut en siihen usko.. Hassua vaan että kipu ei tunnu koskaan vasemmalla..
Tein eilen pari vuokaleipää ja nyt ne on loppu. Huomenna joutuu siis leipoo lisää. :)
Nyt loppu Salkkareiden pariin!
Bejpi, Poju 30+1 ja Eveliina 2v4kk+
Kiitos kovasti kaikille kannustavista sanoista ton sf-mitan suhteen! Kiva Ope kun tulit kertomaan kokemuksia, just jotain tollasta tarinaa mä kaipasinkin, että kaikki voi olla ihan hyvin:) Muistatko yhtään että millasia sf-mittoja sulla milläkin viikoilla oli?
Enää reilut kaksi viikkoa töitä! Ja kaksi iltavuoroa, tänään ja huomenna. Loput onkin sitten ihan normaalia "toimistoaikaa".
NapNap rv 32+1
NapNapille tulin taas vastaamaan :)
Mulla ei kyllä ole mitään mielikuvaa noista senteistä :( Yritin äsken hakea myös mun neuvolakortin, jotta oisin tarkistanut, ja senhän siis tietenkin piti olla ihan tasan tarkaan hyvässä tallessa mun arkistoissa... Arkistonhoitaja on vissiin vaan lomautettu tai potkittu pellolle tai jäänyt ehkä alunperinkin palkkaamatta ;) Eli eipä löytynyt, vaikka sitä saatetaan multa pian muutenkin kysellä...
Jotenkin silleen se meni, että kun la oli lokakuussa, vasta joskus kesäkuussa suunnilleen otetiin eka kertaa se sf-mitta. Kovin montaa eri lukemaa siitä ei kai koskaan saatukaan, koska varmaan elo-syyskuun vaihteesta asti me hypätiinkin äitipolilla kontrolloitavana loppuun asti. Ja siellä ultrattiin sitten joka kerta eikä otettu mitään "ulkopuolisia" mittoja. Niin, ja varmaan elokuun alkupuolelta asti neuvolassa ei saatu sf-mittaa "kasvatettua" vaikka kovin koitettiin ;) Jos tuo kortti jostain löytyis (syytä olis!) niin palaan asiaan! Ja saatan mä tänne pian muutenkin palata...
t. Ope
Jotenkin tää odotuspuoli vaan vetää mua puoleensa vaikka mitään syytä ei olis. ;)
NapNapia tulin tsemppaamaan ton pienen sf-mitan takia. Eiköhän kaikki ole vaavilla kumminkin hyvin. Pääasia, että liikkuu ja syke on hyvä. Luota vaan omaan tunteeseen tässä asiassa. Pienestä on hyvä ponnistaa. :)
Jokos opella on tonska tilauksessa. ;)
Aurora mä en tajuu, miten mahdut vielä tavallisiin farkkuihin. Mulla oli Sonjasta tossa vaiheessa jo ihan hervoton maha. No, ehkä mulla oli enempi sitä omaa massaa siinä päällä, kun sulla. :)
pesukarhu, J 3v ja S 8,5kk
Joku valitteli että täällä pinossa on hiljaista... Yksi uusi näin ollen varmaankin mahtuu mukaan?
Esittely:
Nimimerkki: Viivioskari
Oma & miehen ikä: 27 & 28
Asuinpaikka: Uusimaa
Esikoisen nimi ja syntymäaika: Poika 04/08
Tonskan LA: 26.12.09
Synnytyssairaala: LUS, mikäli ei lakkauteta...
Olen silloin tällöin käynyt vilkuilemassa teidän pinoa mut aika hakusessa vielä olen teidän suhteen. Eiköhän tässä kuitenkin jossakin vaiheessa pääse mukaan menoon. Kommentointi tähän hätään on aika mahdoton yhtälö... Seuraavalla kerralla jo toivon mukaan toisin.
Hieman vielä taustatietoa: Toista tosiaan odotan ihan alkumetreillä. Alkuviikosta oli eka neuvola jossa ei mitään ihmeellistä. Sain keskenmenon viime vuoden lopulla ja osin tästä syystä neuvolan lääkäri suostui ultralla katsomaan on ko tällä kertaa kyydissä jotakin todellista. Pieni sydänhän siellä sykki joten aavistuksen luottavaisemmalla mielellä tällä hetkellä. Eka varsinainen ultra on kesäkuun alussa. Muuten alkuraskaus on sujunut aika hyvin. Parin viikon ajan oli pientä kuvotusta ja aika rajua huimausta. Tällä kertaa en kuitenkaan ole käynyt tekemässä lähempää tuttavuutta vessanpöntön kanssa. Valtava siivousvimma yllätti myös tällä kertaa. Asiaan varmaan vaikutti poitsun 1v synttärit. Mies kysyikin jo muutamia päiviä ennen kuin menkkojen edes olisi pitänyt alkaa et oonko raskaana=). Väsymystä ei myöskään niin hirveästi ole ollut muutamia päiviä lukuunottamatta. Pikemminkin ylienergisyyttä... Olen jo nyt alkanut leikillä miettiä olisiko tyttö tulossa kun aika paljon eroa ekaan raskauteen esim. tulinen ruoka ei oikein tahdo upota vaikka ekassa se olikin intohimo...
Esikoinen on viime aikoina keksinyt riehumisen jalon taidon=). Rakastaa yli kaiken imuria. Tänään onkin keksinyt et hän menee kanien häkistä riipimään heinät lattialle ja sitten nauraen kipitetään imurin luo. Tarkoituksena ilmeisesti saada mamma imuroimaan, taas...
Täytyy varmaan lähteä viemään tuo yksi nukkumaan jotta tänään saisi ehkä tehtyä jotakin järkevääkin... Terkuin Viivioskari rv 7+6
Tein meille uuden pinon, tässä vielä linkki viime kuuhun. [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Mä karsin tosta esittelylistasta jo jakautuneet tonskat pois, haittaako?
Iirikselle ja perheelle isot onnittelut pojasta! :)
( . ) Mä oon ollu nettipimennossa perjantaista lähtien, nyttenkin ollaan Even kaa miehen pikkuveljen luona. No, oman netis pitäsi tulla kuntoon viimestään huomenna. Ja tuun roikkumaan täällä enemmän, pomo sanoi tänään ettei kirppis kannata niin paljon et vois pitää mut töissä.. Huomen pitää sit selvitellä pystyykö äippälomaa aikaistaa tähän päivään vai miten.. Ja miten Even hoito, ottaavatko täyden kuun maksun vai saataisko edes puolen kuukauden maksu..
Poju riehuu välillä oikein kipeästi, ja masu kasvaa. :) Mut nyt pitää lähteä kotiin!
Bejpi, Poju 27+6(?) ja Eveliina 2v4kk