VANTTUJEN TOUKOKUU
Eipä ole tullut täällä kirjoteltua pitkään aikaan, tuntuu että ei vaan ole kaikkeen aikaa.
l.iirikselle onnittelut vappupallosta :)
Pikku-millille halauksia, mäkin naamakirjasta lueskelin muutostanne ja aavistelin eroa, tästä oli vissiin aikaisemmin puhetta.
Voimia kahden pikkuisen kanssa yksin on joskus tosi raskasta.
meillä menee ihan kivasti, raksaprokkiksen loppu häämöttää väliseinät on pystyssä ja Emilian kummisetä tuolla muurailee vessan seiniä.
Aino on iso tyttö, uhmakas mutta kuitenkin suhteellisen kiltti. Nukkumaan meno on ainoa josta meillä taistellaan´, vaikka päikkärit ovat jo taakse jäänyttä elämää.
Empä nyt oikein muuta osaa kommentoida, mutta ensi kerralla sitten .
aa ae 2 v 5 kk ja e 5 kk
Kommentit (28)
Olipas päivä! Aino kiukutteli varmaan kaikista mahdollisista ja mahdottomista asioista ihan koko päivän ja luonnollisesti huipentumana nukkumaanmenosta tuli sitten vielä kunnon mekkala :/ Ei vaan jaksais jatkuvaa kiukuttelua, ja aiheet on tyyliin potalle meno, syöminen/ juominen, ruokäpöytään tulo, ulos meno & sisään tulo jne. Sitten voi myös kiukutella sitä, missä äidin tai iskän pitää istua tai seisoa tai jotain muuta vastaavaa... Että näin täällä tänään. Tätäkö tää kesä"loma" sitten on 2,5 kk?!
Niin juu, ja mäkään en saanut vanhaa tunnusta ikinä toimimaan, mut sain tehtyä "uuden" joka itseasissa on mun alkuperäinen nimimerkki, muistaakseni ehkä... Mutta eipä tämä niin suurta eroa entiseen tee, ettettekö tunnistaisi ;D
Nyt en jaksa kommentoida enkä raportoida mitään tämän enempää, vaan meen suihkuun ja aikuisten oikeesti ajoissa nukkumaan... (niin varmaan joo...)
t. Kesälomailevat Ope ja Aino 2v 7kk
Nää on kyllä aikas sekavat sivut... mutta kaippa näitäkin oppii joskus käyttämään...
Jennille piti tulla sanomaan, että Luukashan synty marraskuussa, ja mä otin sen pakkauksen. Se toppapuku oli Luukkaalla käytössä (eka käytin Eetulle ostamaani koon 56 pukua, mutta kun eihän tuo siihen kauaa mahtunut) ja oli kyllä loistava. Oli siis ainakin vuoden 08pakkauksessa kokoa 68, kun Eetun aikana oli kokoa 80...
Meillä on nyt Luukas ottamassa isoveljestään mallia ja aloittaa suoraan konttaamisen... Toki on nyt noin viikon pakitellu ympäriinsä, mut ei kyllä eteenpäin pätkääkään, ja nyt tänään menny useempaan kertaan "täydelliseen" konttausasentoon...
Ja käytiin siellä maitoaltistuksessa ke, ja tuli alta minuutin ekan satsin n2ml, oireet, joten nyt mennään sitten edelleen maidoton/munaton linjaa...
Mut nyt on lopetettava, Luukas riehaantu, ja haluu ruokaa (=tissiä)...
napero ja pojat 3v3,5kk sekä 6,5kk
toimineet, laitoin ylläpidolle mailia siitä. Lähettivät uuden salasanan ja piti kirjautua sähköpostiosoitteella ja uudella salasanalla. Ei alkanut silloinkaan toimia ja lähetin uudestaan sähköpostia ylläpidolle ja tekivät taas siellä jotain ja sitten alkoi pelittää :)
Jenni, me otettiin Emmallekin äitiyspakkaus. Toppahaalari oli tosiaan 68 ja olisi mennyt alusta asti meidän tammivauvalle, mutta Emma on ollut niin kova hikoilemaan, että toppahaalarit jäi melkeinpä kokonaan käyttämättä. Potkuhousut ovat olleet kyllä kovassa käytössä, sekä Idan että Emman pakkauksesta kun olen tykännyt niitä vauvalla käyttää :) Ja nyt on kiva säästää molempien makuupussit ja ehkä jotkut potkaritkin lapsenlapsia varten ;)
Ida lähti isin kanssa isomummun 70v juhliin ja minä jäin tuon räkänokan kanssa kotiin. Nyt täytyykin mennä, kun Emma taitaa tarvita tissitainnutusta ja sitten minä hilpaisen takapihalle ottamaan aurinkoa :)
Aurinkoista sunnuntaita kaikille!!!
Tissitainnutus onnistui. Kerrankin näin :)
Piti nimittäin tulla vielä kysymään ainakin Mammikselta. Mites teidän Emma viihtyy noissa Carenan double swingien kopassa? Olikos jollakulla muullakin ne sisarusrattaat? Meidän Emma kun ei viihdy enää ollenkaan niissä. Ensin ei meinaa millään nukahtaa niihin, sitten nukkuu sen max 30min ja kun herää niin heti on otettava pois sieltä. Joudun siis aina aamupäivisin kanniskella neitiä leikkipuistossa ja habat on sitten maitohapoilla. Noissa gessleinen yhdistelmissä kun neiti viihtyy ihan hereilläkin... Mietin vaan että joskos sitä kohta vaihtaisi kopan jo niihin "kankaisiin", kun meneehän se melkein makuuasentoon?
Nyt takapihalle ->
MiaMik, Emma 4kk ja Ida 2v8kk
Lomalainen on täällä ollut tosi ahkera tänään: ikkunat on pesty ja kämppä imuroitu. Pian hyökkään pihalle ruohon leikkuuseen. Emmi viettää lomapäivää mummun ja vaarin kanssa möksällä.
Kandi mietti jo aiemmin, että on hyvä miettiä, miten asiat ilmaisee ipanalle. Me ollaan tuo kans huomattu nyt viime aikoina. Emmi on ihan hirmuinen imuri jutuissa: toistaa kaiken ja varmasti ainakin ne asiat, mitkä ei olis olleet niin välttämättömiä hänen korvilleen. =D
Rekisteröintien kanssa moni oli tuskaillut. Onneks MM annoit ton vinkin ylläpitoon yhteyden ottamisesta. Sieltä mäkin sain uuden salasanan ja näyttäs pelittävän taas.
Meille ei muuten ihmeitä kuulukaan. Emmin käsi on parantunut hyvin: nyt vaan varjellaan sitä auringolta. Mun isä on päässyt sairaalasta ja voi mainiosti. Taisipa jopa sen verran säikähtää, että on kummasti parantanut elintapojaan. Ja lomalla siis ollaan. Tai siis Emmi ja minä. Miehen loma on vasta joskus heinäkuussa. Mutta kun nuo mun vanhemmat on molemmat nyt posi töistä (äiti eläkkeellä ja isä saikulla) niin mikäs heidän kanssa on mökkeillessä.
Emmi on oppinut ajamaan polkupyörällä. Vähänkö on ylpee taidostaan. =) Ja nyt kolmena yönä on yövaippa ollut kuiva. Jospa ensi yönä uskaltais jättää sen jo pois.
Nyt kuitenkin pihalle, että ennättää ennen kuin Emmi tulee kotiin. Sitten voikin keskittyä hänen juttuihinsa. Jos meinaan naapurin poika ei oo kotona. Jos on, niin Emmiä ei paljon näy, kun mennä viipottavat yhdessä vuorotellen meidän ja heidän pihallaan. Ihanaa, että seuraa löytyy läheltä, ettei tartte aina puistoon tms. lähteä.
Lauantaina sitten jo nähdäänkin monen kanssa. Odotan innolla!
-Amy ja Emmi-
Emmalla oli tänään 4kk-lääkärineuvola. Tuoreet mitat olivat 64cm/8020g/41,6cm. Muutenkin kaikki hyvin. Emma on ollut nyt viikon dokka ihan tukossa ja itkua ja kitinää on piisannut. Pyysin lääkäriä katsomaan samalla korvat mun mielenrauhan takia ja puhtaat olivat onneksi :) Terkan mielestä ei ole välttämättä mitään flunssaa vaan ihan siitepölystä johtuvaa...
Ida oli muuten 4kk iässä 62,9cm ja 7260g :)
sainpas toimimaan! En ole moneen päivään päässyt kirjautumaan, ja koska en todellakaan tiedä, millä sähköpostilla olen aiempaan palveluun kirjautunut, jouduin nyt vaihtamaan nimimerkin Osseksi. No, eiköhän se ihan sopiva ole :D
Typy pitää kuulema viedä nukkumaan, joten palailen taas...
-Osse kera nukkumaan menevän typyn ja jo unilla olevan pojun
ei sit toiminut mullakaan vanhat tunnukset, joten uudet joutui tekeen. Ärsyttävintä tossa oli, et en saanut ees rekisteröityä itseeni mun "roskasähköpostiosotteella", koska sillä oli jo rekisteröity vanhat tunnukset. En sit jaksanut alkaa tekeen ensin uutta s-postiosotetta ja jouduin käyttään työosotetta :(.
Meillä uhma on selvästi helpottanut, D kiukuttelee oikeestaan vaan väsyneenä ja nälkäsenä (kukapa ei kiukuttelis..). Pk'ssa D on kyl välillä tapellut toisten poikien kanssa. Hoitajien mukaan noi ryhmän "isommat" pojat välillä turhautuu siihen, että hoitajilla menee enemmän aikaa pienten kanssa ja kehittävät sit omaa toimintaa sillä aikaa (eli tappeluita). Nyt ens ma alkaen D siirtyykin isojen (3-5 v.) ryhmään parhaan kaverinsa kanssa.
Oon täs (hyvissä ajoin) jo pohtinut äitiyspakkauksen ottamista. Toisaalta tekis mieli, mut aika turhahan se on, jos vauva syntyy marraskuus niin ne haalarit on ihan liian isoja ekan talven ja tokaks tarvii jo varmaan vähän ulkoilua kestävämmät vaatteet. Ja kaikki pakkauksen tavarat on kuitenki D'n jäljiltä hyvässä kunnossa eikä uusille oikeesti ois tarvetta.. Mites muut on tehneet (joilla tonska syntynyt loppusyksystä-talvella)?
Jenni (rv 14+jotain) ja D 2 v 11kk