<3<3**TOUKOTOIVEET VKO 19**<3<3
Huomenta!
minä kun nykyisenä aamuvirkkuna täällä hereillä kukun niin ajattelinpa aloittaa uuden viikon:)
ihanaa,lehdet puhjenneet puihin,jippii! vielä kun sataa ropsauttaisi niin luonto oikeen heräisi eloon ja kaduilta pölyt ja hiekat saisi kyytiä. Ihanaa aikaa tämä kevätkin!
itsellä huomenna tullee rv 38 täyteen,koskahan sitä jaakaantuisi? ei kyllä oikein mitään merkkejä.no paitsi että vatsa on toiminut erinomaisesti kahden päivän ajan,jotain kun syöt niin saa melkeen kohta jo olla vessassa:D ! ja vauva ilmeisesti kiinnittynyt nyt kun tosiaan muutamien päivien ajan kävely ja kääntyily erittäin kivuliasta ajoittain ja jotenki haarat levälleen menen tuolla pitkin raittia.
Ihmiset sanovat että mahani oli vielä viikoilla 33 paljon terhakampi,eli pystyssä enempi,että oisko jo vähän valahtanut? kuitenkin potkuja tuntuu melko ylhäälläkin vielä että voisiko sittenkään? en tiedä sitten..
lueskelin eilen yömyöhään taysissa synnyttäneiden kommentteja kohtelusta ja muusta,tekstit olivat tosin viime ja toissavuodelta suurin osa joten tiedä sitten mikä nykypäivän tilanne,mutta valittelivat kovasti ruuhakaisuutta ja moni oli joutunut tilapäis ratkaisuissa eli käytävillä sermien takana olemaan vauvan kanssa ja joku oli hoitajien kopiointi huoneessa viettänyt yönsä. Kiireen vuoksi ei oltu saatu kunnolla imetysohjeita ja oli ollut tylyäkin hoitajaa lähes aina joukossa. jotenki tuli kurja olo ja vähän alkoi jännittää että millainen tilanne sattuu omalle kohdalle,varsinkin kun olen nuori ensisynnyttäjä. noh sen näkee sitten.
minua myös vähän alkanut kammottaa tuo käynnistys juttu.tosiaan kun minulla RD todettu ja sovimme jo alussa että jos vauva isoksi kasvaa niin käynnistellään jo 38 viikoilla mutta jokatapauksessa ei lasketa yli lasketun ajan. Noh,38 viikoilla ei ole tarvis mutta parin viikon päästä sitten jos vauva ei tässä spontaanisti lähde tulemaan. käynnistyksestäkin olen lukenut hyviä sekä huonoja kommentteja,mutta tuntuu että tässäkin asiassa noita kauhutarinoita on enempi..aikaisemmin en ole ollut herkkä muiden jutuille ja tarinoille koska olen järkevästi pystynyt ajattelemaan että jokainen on yksilö ja kokee synnytyksen/käynnistyksen omallatavallaan,että mitään kun ei voi ennustaa etukäteen. Mutta nyt jotenkin viikkojen huvetessa on alkanut miettiä että jos kaikki meneekin huonosti. Että en ehdi saada kivunlievitystä jos kaikki tapahtuu sitten rytinällä taika jos synnytys pitkittyy kovasti ja kestää että saa sektio päätöksen tms. täytyy siellä sitten puhua jos nyt joudun käynnistykseen että tarkkailaan tilannetta sen verran tiiviisti että ehdin saada kivunlievityksen ja että minua uskotaan jos valitan kipeyttä sanoi supistus käyrä mitä vain.
minua harmittaa kun mies ei voi jäädä sitten osastolle yöksi:( eikö siihen toiselle voi edes patjaa viereen tuoda? heh,kuulostampa lapselliselta mutta haluaisin kovasti miehen siihe vierelle tueksi ja olisi heti aamusta ja helpompi nukhataakkin kun tottunut. huonekaveria vaan saattaisi haitata jos mieheni majottuisi kanssa;D
noh mutta kunhan tässä omia ajatuksiani höpisen! palailaan ja kovasti odotan lisää vauva uutisia!!
laakli+ mahanasukki 37+6:))
Kommentit (91)
Voi RvaT, mä olisin niin toivonut, että tämä olisi edennyt juuri noin.... :)
Itkuraivari...vai miksi sitä voi sanoa kun herää aamulla viideltä ja purskahtaa itkuun...äitienpäivä...mulla piti olla viikon ikäinen vauva...helvetti!!!
Syli on niin tyhjä....
Terv. Rice vaan................................ja henkinen murtuminen, no täältä noustaan vielä :)
Meidän Touko-poika syntyi suunnitellusti reippaan huudon saattelemana rv 40+0 perjantaina 8.5. Klo 10.20. Pituutta 53 cm ja paino muhkeat 4770 g. Huuto alkoi jo ennen kuin oli kunnolla otettu vatsasta, jäntevyyttä ja tahtoa siis riittää. Viimeksi täällä sairaalassa juhlimme isänpäivää, nyt saamme juhlia karjun kanssa äitienpäivää. Huomenna kotiin, toivottavasti.
Ihanan aurinkoista äitienpäivää kaikille, myös teille vauvaa vielä odottaville. Onhan se nyytti kuitenkin masuissanne, siis sylin täydeltä masua ;o)
-marvik-
...äitienpäivää viettelee kahden lapsen äitinä. Odotin niin että olisi jo kolme kainalossa!!!! Lapset on isänsä kanssa ulkona ja syön aamiaista ja katselen noita tyhjiä vaunuja tuossa olohuoneessa. ....KELE!!! Ymmärrän Ricen fiilikset. Jostain syystä nyt just patittaa olla vielä kasassa ihan älyttömästi. Sanoin just miehelle, että jos tää vauva ei älyä kohta syntyä niin mulla menee OIKEASTI hermot. TÄhän astinen huono tuuli on ollut ihan pientä pelleilyä vasta...
KORASAlle voimia kovasti kovasti!!! Mulla oli ekan jälkeen sellainen reilun viikon tosi "apea" kausi. Vaikka olinkin tosi onnellinen vauvasta niin olin hirveän itkuherkkä ja en meinannut itseäni tunnistaa. Sulla on sielä viel iso perhe muutenkin. Mulla tuo avun pyytäminen on ollut aina vähän ongelma, mutta kun sen älyää tehdä niin johan helpottaa!!Älä odottele liiian pitkään. Ihanalta sun pikkuruinen poikasi kuullostaa. Ja kaikkien muidenkin vauvat. Kiva kun käytte meitä tsemppaamassa ja kertomassa kuulumisia.
Just sain viesti kummiltani että kyllä se vauva siellä on juhlassa mukana ja oikein onnellinen tulevasta perheestään. Niinhän se on! Tekin jotka esikoista odotatte, eikun äitinä vaan juhlimaan. Siinähän se lapsukainen on lähempänä kuin sylissä. Ja kaikilla jo ihan valmiina syntymään!!!!! ONNEA KAIKILLE MEILLE ÄIDEILLE!!!!!!
-Callaway ja Vadelma 40+3
Täälläkin ollaan yhtenä kappaleena ja tänään on laskettu päivä eli yliaikaiseksi taitaa mennä . Muutamana päivänä olen jo pakannut sairaalakassin ja ajatellut että nyt tämä käynnistyy, mutta aina supistukset ovat sitten loppuneet ennen pitkää. Eniten minua pelottaa se, että vauva kasvaa yliaikaisena niin isoksi, että synnytys on vaikeaa... Mutta ei tässä taida mitkään kepulikonstit auttaa. Eilen olin saunassa ja tänään tein aamulla kävelylenkin, vaikka se jo vaikealta tuntuukin. Vauva on niin alhaalla, että kävelykin on jo suuri ponnistus. Mutta ei kyllä taas oireen oiretta alkavasta synnytyksestä.
No onneksi tänään on kaunis ilma ja ensi viikoksikin on luvassa paljon ohjelmaa, joten ei mene pelkäksi odotteluksi.
Niin ja ONNEA kaikille jo nyytin saaneille ja tsemppiä meille muille!
Onnea kaikille vauvansa saaneille! :) Kateeksi käy...
Täälläkin ollaan kokonaisena edelleenkin, vaikka niin kuin Rice ja Callavay sanoivat, nyt piti olla jo se nyytti kainalossa, mielellään jo kotona! Minun mieheni on saanut saman varoituksen... viikonlopun jälkeen olen VARMASTI pahalla tuulella tämän mahan kanssa, saisi nyt jo syntyä! Esikoinen oli tosin onnellinen, kun äiti oli äitienpäivänä kotona ja nyt olen saanut nauttia ihanista huokauksista, kuinka kiva äitienpäivä on. :)
Kaikkia ässiä on harrastettu ja kävelyllä käyty, mutta ei ole apua. Vauva on tosi alhaalla ja supistuksia tulee, mutta ei tarpeeksi. No, nopeuttavathan ne sitten synnytystä, jos joskus sinne asti pääsee.
Mutta valituksesta huolimatta NAUTITAAN ÄITIENPÄIVÄSTÄ!
Kiskis 40+3
MOni on ollut varmaan menossa vkl:na synnyttämään..niin minäkin! Näin se luonto vaan tekee tepposia! Täällä kans on ollut melkoisen kireä olotila mammalla, tänään kai äitienpäivän kunniaksi oon yrittänyt olla "kiukuttelematta", mut muuten kyllä tuntuu pinna aika kireällä valitettavasti olevan. KAi se kuuluu asiaan?
Ässät on täälläkin ollu käytössä + kävelty, pyöräilty ym. ym. mutta ei sitten mitään. Pieniä supistuksia tulee välillä, mut eipä ne mitään tunnu tekevän. Nyt alkaa jo se pienikin toivon kipinä mennä ja yritän henkisesti valmistautua siihen,että jospa vauveli on sittenkin vasta toukokuun lopulla sylissä .
Unia oon nähnyt, viime yönä plumpsahti limatulppa unessa vessanpönttöön ja sit mentiin jo synnyttämään.. Aamulla lapset tuli tuomaan kortit ja lahjat, niin olin ihan sekasin,että justhan mä olin synnyttämässä... En sit vissiin eläytynyt täysillä uneeni =O.
Sitä mä tässä pähkälen kans, ku kuitenkin nuo supistukset mitä tulee satunnaisesti =/, niin kuitenkin jollain tavalla varmaan edesauttaa sitä etenemistä. Mun synnytykset on ollu n. 6 tuntia ja koskaan aiemmin ei oo supistellu etukäteen. No mitä siis pähkäilen..sitä,että sairaalaan on matkaa tunnin ajo ja sit kyllä pitää tietää,ku onkin tosi kyseessä, ettei vaan joudu mies kätilöksi..sen varaan en kyllä halua jäädä ;). Sisko on nippanappa päässyt sairaalaan, kun on jo revitty vaatteet päältä ja vauva on syntynyt. No, mä luulen ja toivon,että osaan oikeaan aikan sit olla vaatimassa lähtöä. Tässä on vaan aina se toinen puoli,että jos mitään ei sit oo tapahtunut,niin nehän laittaa sit takas kotiin.. No, mutta nyt tuntuu,että mulla on aikaa suunnitella tätä asiaa vielä jonku aikaa.. hei,enyt tuli pikkuruinen suppari, äkkiä touhuamaan, jos vaikka tulis lisää =)
täällä myös edelleen kahden ihastuttavan lapsen kanssa on vietetty äitienpäivää..juu ja tunteet on myös täällä aikas väsyneet ja ooooodottavat että jotain ehkä jo tapahtuisi.Limatulppaa,suppareita tms..
Ehkä nämä meidän tuntemukset ovat jo ihan "sallittuja" näillä viikoilla;) joten ei muuta kuin sekä fyysistä että etenkin myös henkistä tsemppiä kaikille!!!
Mulla lähinnä menee jo hermot näiden käsien kanssa jotka on siis todella kipeät ja helve...n puuduksissa jatkuvasti,tämä näpyttelykin saa sormet heti varsinkin oikeasta kädestä tunnottomiksi.Aamulla kun lapset ja mies toivat kahvit sänkyyn oli sormenpäät aivan sinertävät...ei auta kuin sinnitellä ja mitään tekemättäkään ei voi vaan olla,hammasta purren kotihommat on tehty.Sellaista purnutusta täältä..
Tänään olen ollu tosi väsähtänyt,vatsaa kovettelee,mutta sitä on tehnyt jo pitkän aikaa eikä kovin kummosempaa kipeempää ole tuntunut,ei limaa eikä muutakaan eritettä,eikä ässät ole saaneet mitään aikaiseksi joten odotellaan van täälläkin.
Nyt kun tässä puoli-istuvassa asennossa istun on masu aivan kovana ja masu aivan epäsymmetrisenä oikealla puolella:) hassua.
Peppie on ehkä jo päässyt hakureissulle kun ei ole kuulunut? Ricelle extra tsempit ja muillekkin meille ja Korasalle voimahalaukset täältä!!
-Ansku 39+1 (huomenna neuvola kuulumisia,en olekkaan kahteen viikkoon käynyt)
Rice, olipas harmi, ettei sulla mennytkään mun hyväksi havaitun kaavan mukaan. Callawaynkin huomaan ekaa kertaa jo hieman hiilenä, tähän saakka olet aina ollut niin kadehdittavan positiivinen:) Tämä siis ei todellakaan millään pahalla, onhan meillä jo niin pitkä aika odotusta takana niin että kaikki toukokuun vauvat saisivat syntyä nyttänneheti! Omat viikot on tosin ihan säälittävät verrattuna moneen muuhun, enkä rehellisyyden nimissä ollut ikinä ajatellutkaan meillä vielä olevan vauvaa äitienpäivänä. Siitä huolimatta huomasin tänään ekaa kertaa jo vähän turhautuneena odottaneeni mukamas "niiltä oikeilta" tuntuvia supistuksia tuossa iltapäivällä (luulin siis sellaisia tunteneeni jonkun hetken ajan, mutta taisi kyllä olla ihan toiveajattelua...) ja ehdin jo suunnitella kuinka me edetään lastenhoidon ym suhteen. No, ei edetä mitenkään muuten kuin että jatketaan vauvan odottelua koko perhe:) Kyllä meillä isompi tytöistä varsinkin jo on ihan ihmeissään kun vauvaa ei näy, ei kuulu ja kuten sanottu, minäkin alkaisin jo olla ihan kypsä -ainakin korvien välistä- sen ulos punkemaan. Mutta eipä tässä tosiaankaan auta muu kuin odotella, pahimmillaan sinne kesäkuun alkuun saakka...
rvaT 37+4
Voi Ansku, kumpa olisinkin jo synnyttämässä! En siis todellakaan ole vauvan haussa=( Oon niin kiukkunen, etten oo viittiny tulla kirjottelee, ku ei kauheesti oo mitään ilosta kerrottavaa. Ja on tässä kiirettäkin ollu. Oli eilen ne mummon hautajaiset ja siinä meni melkein koko päivä. Ja tänään oon kierinyt itsesäälissä... Tänään siis tasan 41 täynnä ja huomenna ois taas neuvola. Mulla on nyt kolmena päivänä tuntunu sellain suht voimakkaita suppareita ja sit ne on vaa ollu sitä samaa, eikä oo muuttunu kovemmiksi. Kaks edellistä kun on alkanu siit kerrasta ja on heti tienny et nyt tää on sitä. Jotenki niin turhauttavaa, ku kroppa lupailee ja sit "loppuukin kesken". No, vois kai sitä asiat olla huonomminkin.. Jotkut kun ei koskaan tuu raskaaksi tai saavat keskenmenoja myöhäsillä viikoilla. Siihen nähden mullahan on asiat aivan loistavasti! Sitä helposti alkaa pitää joitain asioita itsestäänselvinä ja valittaa "turhasta".
Perjantaina mulla pitäs olla eka yliaikaiskäynti kättärillä ja oon päättänyt, etten siltä reissulta kotiin tule ilman vauvaa. Tiiän, että ovat aika nihkeitä käynnistelemään, mutta mä pysyn kovana...
Voimia ja jaksamisia kaikille jotka vielä tuskailevat mahojensa kanssa. Kyllä nää vauvat joskus täältä pois tulevat. Tavalla tai toisella=)
tässä lähdetään kohtapuoliin sairaalaan leikkaukseen.. Jotenkin absurdi olo kun tietää, että eilisen jälkeen on lähinnä iso poikkeus olla miehen kanssa viikonloppuna kahdestaan ja ettei tule ilman vauvaa takaisin kotiin tuosta reissusta (ainakaan toivottavasti!).
Mukavaa ja aurinkosita alkavaa viikkoa, vauvaannutaan urakalla ;)
C 39+3
Luin jo sun limatulpasta aikaisemmin mutten ehtinyt kommentoimaan mitään. Jos sulla menis samalla tapaa kuin mulle viimeksi, niin limatulppa läks 40+5, seuraavana yönä säännölliset mutta vielä kovin miedot supparit, jotka voimistuvat seuraavana päivänä 40+6 ja vauva tulee maailmaan alkuyöstä 41+:) Ellet sitten ole jo vauvaa hakemassa..? Tsemppiä tuleviin päiviin, kyllä se pieni sieltä on ennen pitkää tulossa joka tapauksessa!
(.) Ennallaan. Höh ja pöh.
rvaT 37+3