Olitko 13-vuotiaana tietoinen sanasta tai käsitteestä hermafrodiitti?
Kommentit (42)
En nyt 19 v kään tiedä sen merkitystä.
Olin kyllä, se oli kätevä haukkumasanana. Kohteet oli yleensä niin yksinkertaisia, ettei he ymmärtäneet mitä se tarkoitti :)
t. Koulukiusaaja
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:32"]
No en, 80-luvulla ylipäätään sivistyssanoja ei vielä käytetty siinä laajuudessa kuin nykyään. Esim. "anus" tai "vulva" ei tosiaan ollut jokapäiväisessä kielenkäytössä.
[/quote]Minulla ne oli nimenomaan silloin yläasteaikana jokapäiväisessä kielenkäytössä, nykyään ei enää niinkään usein.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:42"]
[/quote]kvg
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:33"]
En. En nytkään ole varma muistanko merkityksen oikein. M42
[/quote]
Mä en vielä oikein ymmärrä, mikä se ees oli se viimevuoden euroviisuvoittaja Conchita Wursti tai mikä se nyt olikaan. Heterot ja homot vielä ymmärrän, mut sit menee jo monimutkaseks.
En tiedä vieläkään ja ikää on 51.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:32"]
No en, 80-luvulla ylipäätään sivistyssanoja ei vielä käytetty siinä laajuudessa kuin nykyään. Esim. "anus" tai "vulva" ei tosiaan ollut jokapäiväisessä kielenkäytössä.
[/quote]Minulla ne oli nimenomaan silloin yläasteaikana jokapäiväisessä kielenkäytössä, nykyään ei enää niinkään usein.
[/quote]Joo, sama täällä. Silloin niitä sanoja tarvitsi usein, nykyään ei käytännössä koskaan.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:51"]
[/quote]kvg
[/quote]
Mitä jos ei tarvi kys. sanaa?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:59"]
En tiedä vieläkään ja ikää on 51.
[/quote]haluaisitko tietää??
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:02"]
[/quote]kvg
[/quote]
[/quote]Ei voi tietää tarviiko vai ei, jos ei tiedä sen merkitystä.
Eikös tuo käsitelty biologiassa jo ala-asteella?
Kyllä mä tajusin vasta aikuisena että ihminen voi syntyä kaksilla värkeillä. Ei varmaan ollu koulussa tota sanaa, kaksneuvosista eläimistä puhuttiin, mehän oltais käytetty tollasta sanaa kans joka päivä, parempi ku homo.
Onko tämä jotakin vittuilua minua kohtaan :)?
T: se joka teki ketjun kyseisestä asiasta.
Kaksineuvoinen on tuttu sana. Miksei käytetä sitä, jos tuo on kerran sama asia. T: rouva 51-v
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:02"]
[/quote]kvg
[/quote]
[/quote]Ei voi tietää tarviiko vai ei, jos ei tiedä sen merkitystä.
[/quote]
Tietää, sillon tulee sellanen "ääh mikä hitto tuo on". Kyl mä ainaki törmään usein sanoihin joita en tiedä, sillon pitää kattoo vittu Googlesta.
Olin joo ku yhes southpark jaksossa todettiin Cartmanin äidin olevan hermafrodiitti nii siitä tuli selväks :D
Kyllä uskon et noilla paikkeilla oon sanaan törmännyt ja selvittänyt sen merkityksen. Olin 13 v vuonna 2005 ja netti oli käytössä.
Muistelen että ala-asteella joskus 90 luvulla tämä käsiteltiin biologian tunnilla.
Minun nuoruudessani puhuttiin Päivistä. Poika nimeltä Päivi. Tai laulettiin. Ei siis todellakaan puhuttu. Ei ollut nettiä ei.