Olitko 13-vuotiaana tietoinen sanasta tai käsitteestä hermafrodiitti?
Kommentit (42)
Kyllä. Olin tuohon mennessä jo lukenut todella paljon ja luin sen ikäisenä erityisesti scifiä, jossa oli mm. 3 eri sukupuolta ja sit pähkäiltiin miten ne pärjäis ihmisten kanssa.
Tiesin. Olin lukenut eläinkirjasta kotiloista. Sieltä se sana tuli.
Ite sen verta nuori, että youtube-hitti taistelu-jaska tämän termin mulle avas. tosin ikää mulla tais olla silloin jo 15 tai 16. mutta 3 vuotta itteäni nuorempi pikkuveli mut tähän tutustutti, joten sillä ainaki termi ollu hallussa jo tuolloin 13-vuotiaana...
Olen tietoinen. Jo 10-vuotiaasta lähtien.
-13v tyttö
Olin. Sattumoisin muistan tämän. Olin myös tietoinen monista muista lääketieteellisistä, harvinaisistakin poikkeuksista... Asia kiinnosti ja lueskelin vessalukemisena isän lääketieteellisiä julkaisuja sekä Therapia Fennicaa.
Todennäköisesti olin, mutta lähinnä ötökkä- yms. harrastusteni takia :)
Ei sillon ollu vielä intternettiä. Saatikka hernandosfriittejä. Ransukin oli vielä puhuva koira silloin.
Olin. Katselimme koko perheen voimin kaikenlaisia tiededokkareita. Tiesin myös, mitä tarkoittaa insesti. Muistan yhä, kun isäni puuskahti, että kaikenlaista on elämässä tullut tehtyä mutta tuollaista paskaa ei tulisi mieleenkään tehdä.
Joo, kiitos Rammsteinin Zwitter-kappaleen.
Melko varmasti tiesin. Tietosanakirjat olivat lapsuudenkodissani viihdelukemistoa ja lasten sanapelien aineistoa.
En muista yhtään, mutta veikkaisin että olin.
Kyllä tiesin. Sana taisi tulla tietoisuuteeni jostain Fellinin elokuvasta, missä oli sellainen hahmo, hento ja hauras vaalea lapsi(?), jota kuljetettiin jollain kärryillä - hän oli kai jonkinlainen oraakkeli tms, arvostettu hahmo. Taisin tarkistaa sanan tietosanakirjasta, vai kävikö se jotenkin elokuvasta ilmi, en muista.
No en, 80-luvulla ylipäätään sivistyssanoja ei vielä käytetty siinä laajuudessa kuin nykyään. Esim. "anus" tai "vulva" ei tosiaan ollut jokapäiväisessä kielenkäytössä.
En. En nytkään ole varma muistanko merkityksen oikein.
M42
Olen, mutta nyt aikuisena tiedän, että tuota sanaa ei enää käytetä. Interseksuaalinen on parempi.
En muista yhtään, mutta luulen oppineeni sanan vasta Lady Gagan noustua pinnalle ja silloin olin jotain 21. Mikä juttu se edes oli siihen aikaan, että kyseinen lady olisi hermafrodiitti? Kaksineuvoinen oli se sana tuosta asiasta, jonka olisin varmaan 13-vuotiaana paremmin ymmärtänyt.
Minä olen aina ollut lukutoukka ja luin erityisen paljon seksiin ja initaatioriitteihin liittyvää kirjallisuutta viidennestä luokasta lähtien. Tiedän että olen aina ollut hieman "outo".
Hyvä jos parikymppisenäkään! Vai olinkohan kolkyt?
Olin, käytiin asiaa läpi ala-asteen biologian (vai oliko se ympäristötieto?) tunnilla ja muistan vieläkin kuinka asialle naurettiin ja se oli mukamas niin hauska juttu...