Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olitko 13-vuotiaana tietoinen sanasta tai käsitteestä hermafrodiitti?

Vierailija
15.05.2015 |

Mielenkiinnosta kysyn.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin, käytiin asiaa läpi ala-asteen biologian (vai oliko se ympäristötieto?) tunnilla ja muistan vieläkin kuinka asialle naurettiin ja se oli mukamas niin hauska juttu...

Vierailija
2/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olin tuohon mennessä jo lukenut todella paljon ja luin sen ikäisenä erityisesti scifiä, jossa oli mm. 3 eri sukupuolta ja sit pähkäiltiin miten ne pärjäis ihmisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Olin lukenut eläinkirjasta kotiloista. Sieltä se sana tuli.

Vierailija
4/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sen verta nuori, että youtube-hitti taistelu-jaska tämän termin mulle avas. tosin ikää mulla tais olla silloin jo 15  tai 16. mutta 3 vuotta itteäni nuorempi pikkuveli mut tähän tutustutti, joten sillä ainaki termi ollu hallussa jo tuolloin 13-vuotiaana...

Vierailija
5/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietoinen. Jo 10-vuotiaasta lähtien.

-13v tyttö

Vierailija
6/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin. Sattumoisin muistan tämän. Olin myös tietoinen monista muista lääketieteellisistä, harvinaisistakin poikkeuksista... Asia kiinnosti ja lueskelin vessalukemisena isän lääketieteellisiä julkaisuja sekä Therapia Fennicaa.

Vierailija
7/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olin, mutta lähinnä ötökkä- yms. harrastusteni takia :)

Vierailija
8/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillon ollu vielä intternettiä. Saatikka hernandosfriittejä. Ransukin oli vielä puhuva koira silloin.

Vierailija
9/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut tietoinen.

Vierailija
10/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin. Katselimme koko perheen voimin kaikenlaisia tiededokkareita. Tiesin myös, mitä tarkoittaa insesti. Muistan yhä, kun isäni puuskahti, että kaikenlaista on elämässä tullut tehtyä mutta tuollaista paskaa ei tulisi mieleenkään tehdä.

Vierailija
11/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kiitos Rammsteinin Zwitter-kappaleen.

Vierailija
12/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti tiesin. Tietosanakirjat olivat lapsuudenkodissani viihdelukemistoa ja lasten sanapelien aineistoa.

Vierailija
13/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtään, mutta veikkaisin että olin.

Vierailija
14/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiesin. Sana taisi tulla tietoisuuteeni jostain Fellinin elokuvasta, missä oli sellainen hahmo, hento ja hauras vaalea lapsi(?), jota kuljetettiin jollain kärryillä - hän oli kai jonkinlainen oraakkeli tms, arvostettu hahmo. Taisin tarkistaa sanan tietosanakirjasta, vai kävikö se jotenkin elokuvasta ilmi, en muista.

Vierailija
15/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, 80-luvulla ylipäätään sivistyssanoja ei vielä käytetty siinä laajuudessa kuin nykyään. Esim. "anus" tai "vulva" ei tosiaan ollut jokapäiväisessä kielenkäytössä.

Vierailija
16/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En nytkään ole varma muistanko merkityksen oikein.

M42

Vierailija
17/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta nyt aikuisena tiedän, että tuota sanaa ei enää käytetä. Interseksuaalinen on parempi.

Vierailija
18/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtään, mutta luulen oppineeni sanan vasta Lady Gagan noustua pinnalle ja silloin olin jotain 21. Mikä juttu se edes oli siihen aikaan, että kyseinen lady olisi hermafrodiitti? Kaksineuvoinen oli se sana tuosta asiasta, jonka olisin varmaan 13-vuotiaana paremmin ymmärtänyt.

Vierailija
19/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut lukutoukka ja luin erityisen paljon seksiin ja initaatioriitteihin liittyvää kirjallisuutta viidennestä luokasta lähtien. Tiedän että olen aina ollut hieman "outo".

Vierailija
20/42 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos parikymppisenäkään! Vai olinkohan kolkyt?