Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolottaa:-(

Vierailija
02.05.2009 |

Satuin eilen tutustumaan baarissa yhden oppilaani isään... Siis puhuin työpaikastani ja hän kuuli ja juteltiin tästä oppilaasta. Keskustelu oli kyllä hyvinkin asiallinen, enkä sanonut mielestäni mitään asiatonta, mutta silti nolottaa. Olin aikalailla humalassa:-( Vaikka nbiin oli kyllä tämä isäkin. No, onneksi oppilas on jo ysillä ja lähtee pin koko koulusta - ja on kyllä tosi mukava :-) Kannattaako olla nolo - mitä itse ajattelet, jos näet lapsesi opettajan humalassa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei näe ap:n tilanteessa mitään epäammattimaista. Hyvin voisin joutua tuollaiseen tilanteeseen itsekin. Eihän siinä nyt ollut mitään salassapidettävää, kun kerran oppilaan isä oli kyseessä ja itse halusi pojastaan puhua. Toki jatkossa varmaan voisi yrittää välttää vastaavaa tilannetta, koska siitä on tullut morkkis - eli jokin siinä nyt ap:ta vaivaa.

Vierailija
22/26 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälle positiiviseen sävyyn työajan ulkopuolella hänen lapsestaan. Tuollainen keskustelusta kieltäytyminen olisi minusta nolompaa.

Mutta tietysti jos on ihan räkä poskella humalassa, ja se nolottaa, on ihan toinen asia, mutta jos on ihan 'normaali' illanvietto, ja vain kevyesti hiprakassa, niin ei tuossa mitään.

yläkoulun ope myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä siinä vaihtoehtona, jos isä on itse hakauetunut seuraan ja puhunut lapsestaan? Etenkin kun ap on pitänyt jutun yleisellä tasolla. En kyllä itse lähtisi humalassa kovasti jutustelemaan oppilaistani, varsinkaan jos puhe on negatiivisista asioista ja ongelmista. Mutta apn tilanteessa ei ole kritisoitavaa. Vaikka "opettajakin on vain ihminen", en silti haluaisi näyttäytyä kovin humalassa oppilaideni vanhemmille, oppilaista puhumattakaan. Siksi on parasta juopotella omassa tai kavereiden kodeissa tai jossain muussa kaupungissa...2

Vierailija
24/26 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mies ei olisikaan ollut kyseisen lapsen isä, vaan vaikka utelias naapuri tai vastaava, kai opettajillakin on joku vaitiolovelvollisuus? ei kai ihan missä vaan voi ihan mistä vaan puhua?

Vierailija
25/26 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun miehen pojasta olisi asia ollut paljon pahempi

Vierailija
26/26 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos törmäisin lapseni opeen baarissa, menisin moikkaamaan, jotta hän tietäisi minun (= oppilaan vanhemman) olevan samassa baarissa. En jäisi juttelemaan sen kummemmin.

Jos ope tulisi juttelemaan minulle, varmastikin käyttäisin tilaisutta hyväkseni ja utelisin lapsestani vähän tarkemmin.

Jos emme tuntisi toisiamme ja keskustelussa kävisie selväksi että hän työskentelee lapseni koulussa, ilmiantaisin itseni, jotta suuremmilta mokilta vältyttäisiin.

Minusta tuossa jutussasi ei ollut mitään mitä pitäisi katua. Vastaisuudessa kuitenkin kannattane olla varovainen, sillä eihänsitäkoskaan tiedä millaisia sädekehänkiillottajia vanhemmat ovat. Hui, ope baarissa, emme me vaan!