Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irti negatiivisten ajatusten kierteestä, miten onnistuu?

Vierailija
15.12.2008 |

mielessä pyörii lähes aina, mitä jos sairastun ja kuolen, mitä jos mieheni sairastuu ja kuolee, mitä jos lapseni sairastuu tai kuolee. Ajatukset siis kiertää jotenkin kehää enkä tunnu pääsevän tästä nyt irti. Tuntuu että joka päivälle löytyy uusi asia omaan terveyteeni liittyen, jolla stressaan. Milloin mittailen verenpainetta ja pulssia ja alan stressaamaan niitä, milloin se on hengenahdistus tms. Jos en stressaa omasta terveydestäni, niin sitten lasten taikka miehen. Tai jos ei ole juuri sillä hetkellä terveysasioita mielessä, niin sitten ihmissuhteita; miksi se ei ole ottanut yhteyttä vaikka lupasi, sanoinkohan jotain jolla loukkasin häntä? Miksi se ja se käyttäytyy oudosti kun olen lähellä, olen varmaan häpäissyt hänet joskus. Tai halusikohan rouva X lapsensa pois lapsemme päiväkodista kun sai meidän lapselta huonoja vaikutteita. Siis koko ajan tällaista pohdintaa!

Hulluksihan tässä tulee!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sisäinen ahdistus kääntyy omasta terveydestä stressaamiseksi. Rupea lueskelemaan läheisriippuvuudesta, neurooseista, persoonallisuushäiriöstä, masennuksesta. Vaikka et itse mitään varsianisia diagnostisia kriteerejä täyttäisikään, varmasti löydät teemoja jotka sopii itseesi ja osaat katsella omaa toimintaasi uudesta näkökulmasta. Siitä se alkaa omaan itseen tutustuminen, ja vaikka se voi olla aika tuskallistakin välillä, se on enemmän kuin palkitsevaa.

Vierailija
2/2 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen huolestuneisuus on masennuksen merkki, ja myös tuo, että ajatukset kiertävät kehää, jumittavat päässä sairaalloisesti. Itselläni oli juuri nuo samat oireet, olin varma että lapset jäävät auton alle tai lyövät päänsä kuolevat kun en ole paikalla, ja päässäni jumitti ihan turhia asioita, ajattelin pakkomielteisesti jotain stressiä aiheuttavaa asiaa enkä osannut lopettaa, vaikka yritin. Todella ahdistavaa. No, siinä vaiheessa kun olin jo niin paniikissa ja kauhuissani kaikesta, että en uskaltanut lähteä kauppaan, menin lääkäriin, ja masennus diagnosoitiin. Sain hyvät mielialalääkkeet, ja kävin muutaman kerran psykologin luona purkamassa päätäni.

Auttoi. Muita oireita ei ollut, kuin sairaalloinen huolestuneisuus ja ajatusten jatkuva kierto ja jumitus.Olet masentunut, mene lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla