Vaimo lähti äsken ambulanssilla
Hän on raskaana, laskettu aika on heinäkuussa. Yhtäkkiä vessasta hän huusi apua, verta tuli kamalasti. Soitin ambulanssin ja se vei hänet, minä jäin lapsen kanssa kotiin. Vielä ei ole kuulunut mitään, tulin tänne kysymään, että mistä tuo verenvuoto voisi johtua?
Kommentit (10)
En ole tuollaisesta kuullutkaan, toivon vain, että vaimolla ja lapsella on kaikki kunnossa. En pääse sairaalaan ennenkuin tunnin päästä, kun siskoni pääsee tänne.
Vaikka istukka on voinut irrota. Soita sinne sairaalaan ja kysäise, että mikä on tilanne. Itse valmistautuisin tuossa tilanteessa siihen, että lapselle hoitopaikka ja itse mukaan synnytykseen.
toivottavasti ei ole pitkä matka sairaalaan
Kiireellistä sektioa kai yleensä. Vauva on saatava maailmaan, että saa happea ja äidillä verenvuoto paha juttu, joten senkin vuoksi on kiire. Joko soitit sairaalaan?
Mulla kävi noin, eli istukka irtoaa joko osittain tai kokonaan. Istukka kuljettaa vauvalle happea ja ravintoa, joten ellei istukka toimi kunnolla vauva otetaan ulos keisarinleikkauksella. Mene heti kun mahdollista vaimosi tueksi, tuo on melko hankala tilanne sekä lapselle että äidille koska verenhukka voi olla suurta.
Muuten ei saa happea. Mutta jos laskettu aika on heinäkuussa, on lapsella hyvät mahdollisuudet selviytyä.
Verenvuoto voi johtua myös hyytymistä yms.
Ultrassa selvisi ettei istukasta johtunut, oli vaan kohdussa joku hematooma joka puhkesi ja vuosi. Vuoto loppui aika nopeasti, mutta paljon tuli (tai siltä se ainakin vessassa näytti, pönttö oli punaisenaan). Eli voi olla harmittomasta jutustakin kyse, toivotaan ainakin niin.
irtoamiseen tai repeämiseen ei aina tiedetä,mutta silloin on tietysti kiire saada vauva ulos ja ja huolehtia äidin voinnista. Jos teillä on pari kuukautta laskettuun aikaan,niin vauvalla on hyvät edellytkset selvitä kunnossa. Toivotaan että kaikki menee hyvin! Voimia teille!
että saisit vanhemman lapsen hoitoon. vaimosi tarvitsee sinua juuri nyt.
Toivon koko sydämestäni, että vauva selviää ja vaimosi myös.
Hyvä että saa apua.