kuinka monta vaatetta kokoa 54-62 kannattaa hankkia vauvalle?
Meillä ei ole kuin muutamat bodyt ja pöksyt ihan noita pienempiä vaatteita. kuinka monta bodyä ja vaikka puolipotkaria kannattaa vauvalle hankkia,kuinka pitkälle tuon kokoisilla vaatteilla keksimäärin mennään,n.3kk??
Lisäksi mitä laitatte tälläisen haalari potkarin alle. siis missä ei ole hihoja,joku pitkähihainen paita tai body?taikka kesällä lyhyt hihainen?
odotan siis esikoistani,varmaan huomaa kysymyksistä:D
Kommentit (25)
Voitko kuvitella että jotkut vauvat voivat olla myös hoikkia ja lyhyempiä, jolloin myös koon 56cm vaatteet eivät kiristä vaan voivat olla jopa isoja. Mutta eihän se ole mitenkään mahdolista kun sinulla on "jo kaksi lihavaa lasta", joilla 56cm vaatteet ovat aina olleet liian tiukkoja!
minä olen 22 vuotta "vanha" ja olen todellakin sitä mieltä että kokoa 56 on ihan turha hankkia. meillä kaksi lasta ja kolmas tulossa ja ei ole ikinä tarvittu kokoa 56. en usko että vauvalla on mukavaa olla vaatteissa jotka ovat liian tiukkoja.
60-68 puoli vuotta 74-80-(86) on nyt vuodeniässä käytössä
Meillä siis tosiaan vauva on alussa hukkunut vaatteisiin, kun ollut vain 62-senttisiä. Hihoja voi kääriä ja lahkeet laittaa sukan sisään. Ihan muutama pieni ns. edustusvaate on ollu. Ja huomaahan, että koska esikoinen kyseesssä, saat varmaan lahjaksikin pieniä vaatteita vauvan synnyttyä.
Vauva ei vähän isoa paitaa huomaa, mutta minä en ole raaskinut heittää rahojani "hukkaan" ostamalla pieniä vaatteita kahden kolmen viikon takia. Vauvan kasvu on aluksi ihan hurjaa. Meillä on nyt 3kk ikäinen poju, joka käyttää 68-70 kokoisia vaatteita, jotka ovat kohta taas pieniä...:)
eli käytettin heti 56cm ja niitäkin vain viikko pari ja siirryttiin 62cm.
MUTTA kolmas lapsemme syntyi 47cm tirriäisenä, joten 50cm vaatteitakin tarvittiin, ettei pikkuruinen ihan hukkunut vaatteisiinsa. Ja kokoa 56cm käytettin parin kk ajan! Että lapset on erilaisia.
Nuoremmat lapset sitten olivat pienempiä ja heillä käytin jotain omia pikkuisia 56cm vaatteitani jotka ei esikoiselle edes olisi mahtuneeet. Riippuu paljon vauva koostakin.