Tuomitaanko täällä täysin toisen (ei siis oman) lapsen imettäminen?
Mua kiinnostaa onko tämä av:lla sellainen aihe, että jos ilmoitan että haluaisin imettää toisen lasta tai joku voi imettää omaa lastani niin mua pidetään hulluna?
Kommentit (13)
vaikkei se ihan helppo ratkaisu olisi oman lapsen kohdalla. Voisin kuvitella että antaisin esim siskoni imettää lastani, mutten jonkun ystävän. Ja imettämiselle täytyisi olla jokin terveydellinen peruste, en muuten vaan antaisi lastani toiseni imetettävkäsi. Itse voisin imettää toisen lasta, ehkä...
mutta en sitä, että tarvittaessa voisi sen tehdä. Olisin minäkin voinut, jos olisi ollut tarvetta. Kumminkin päin. Maitoallerginen lapsi oli itselläni ja esim. siskolla, joten mieluummin rintamaitoa kuin korviketta jos väliaikaisesti en olisi/ hän ei olisi voinut imettää itse.
Mitä tarkoitat tuolla, että HALUAT imettää toisen lasta? Se kyllä kuulostaa jotenkin oudolta, miksi sellaista nyt erityisesti haluaisi.
Jos tarkoitat että voisit imettää toisen lasta jos tulisi sellainen tilanne vastaan, ei kai sitä sen kummemmin tuomita, mutta kaikki sitä eivät itse tekisi.
Mukaan mahtuu kyllä myöskin järkeviä kommentteja. nuivistit vaan ovat yleensä nopeimpia sekä erittäin kiukkuisia; "hullu", "lastensuojeluilmoitus", "huono äiti" ovat ne ensimmäiset heitot.
Mutta itse asiaan liittyen; toinen äiti on imettänyt lastani, kun en hetkellisesti kyennyt.
Tuliko sulle siitä tämä aloitus mieleen?
Vierastin ajatusta enemmän ennen kuin näin dokkarin. Vähän epäluulot hälveni sen jälkeen. Mutta itsekin pitäisin enemmän ajatuksesta, että toinen äiti pumppaisi maidon pulloon josta lapseni sen joisi. Ennemmin siis niin, kuin että lapseni söisi suoraan toisen naisen rintaa.
tässähän tätä tuli lyhykäisyydessään :)
Joo ja en nyt niin välttämättä HALUA, mutta en pistäisi vastaan jos saisin imettää toisen lasta. Niin ja en ole mikään imetysfanaatikko. Oman lapsen imetys jäi lapsen ollessa 5kk kun ei enää onnistunut. Olisin silloin halunnut imettää ystäväni lasta, koska ajattelin että oma maidon tuotanto olisi noussut. Mutta en siis imettänyt tätä ystäväni lasta, vaikka sitä ehdotinkin. En sitten tiedä pitikö ystäväni mua täys hulluna... mutta onneksi mun ystävät pitää mua muutenkin vähän sekona :)
ap
mulla kun ei imetys onnistunut, niin toisen äidin maito olisi kyllä lapselleni kelvannut.. imettämällä tai pumppaamalla pulloon.
Isääni oli imettänyt naapurin rouva, koska mummoni ei voinut imettää (syytä en tiedä).
Eli minä en ainakaan tuomitse ja voisin imettää jonkun toisen lasta minäkin.
Ja antaisin kenen tahansa terveen, tolkullisen, ja hyvät elämäntavat omaavan ihmisen imettää lastani. Siis oikeastaan esim. kaikki ystäväni kelpaisivat.
Voisin itse myös imettää heidän lapsiaan jos tarvetta tulisi.
Mikä siinä on niin intiimiä, että pitäisi suojella lasta toisten äitien rinnoilta?
t Viiden äiti, omien imetysajat 1-3,5 vuotta.
Äidiltäni tuli maitoa todella paljon olisi luovuttanut sitä sairaalaan mutta maalla olisi ollut turhan hankalaa.
Serkkuni syntyi siskoni kanssa samoihin aikoihin noin 2-3 kuukautta myöhemmin.
Serkkuni jouduttiin leikkaamaan heti syntymän jälkeen ja tätini maidon tulo ei oiken lähtenyt liikkeelle. Tätini pyysi muutaman kerran voisiko äitini imettää serkkuani.
Mielestäni öiti imetti ei lypsänyt maitoa pulloon.
Itse en varmaan pystyisi imettämään toista lasta. Enkä haluaisi toisen äidin imetävän lastani. Kyllä maito pitäisi pumpata pulloon.
imettäminen.
Mä olen imettänyt mun veljenpoikaani aikoinaan. Tuntuihan se vähän kummalliselta, enkä voi sanoa siitä erityisesti pitäneeni, mutta hätä ei lue lakia. Ja vauvan äidin lupa oli.
ei täällä mitään imettämistä tuomita vaan vastikkeen antaminen.
vauvani ollessa pieni toivoisin kyllä mieluummin "luovuttajan" pumppaavan maito pulloon kuin imettävän lastani.