Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsia miehen kanssa jolla on jo aikuiset lapset?

Vierailija
01.05.2009 |

Miehen kuopus on siis jo intissä ja tytär valmistunut.

Itsellä on aika paha vauvakuume ja halu itse tulla äidiksi. Onko järkeä tehdä lapsia miehen kanssa joka on jo kokenut sen ensimmäisellä kierroksella? 'Jaksaako' mies toista kertaa?

Itsellä alkaa jo ikä tulla vastaan ja pitäisi tehdä päätöksiä. Eniten mietityttää kadunko loppuelämän jos en lasta saa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä miehen mielipidettä ensin.

Vierailija
2/23 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan

kysyä miehen mielipidettä ensin.

Luonnollisesti. Miehellä ei ole mitään erityistä vauvakuumetta. Hänelle riittäisi ihan hyvin että seuraavat vauvat ovat lapsenlapsia. Mutta toisaalta ei siis vastustakaan minun vauvahaaveita. Eniten siis mietityttää se, että mies on jo kokenut kaiken kertaalleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin aina, että jos/kun tulen äidiksi molemmat ovat yhtä innoissaan...

Vierailija
4/23 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisten lasten kanssa.

Eikä koe varmaankaan mitään sinun kanssasi tekemiensä lasten kanssa, tai toivottavasti kokee eli silmänsä avautuvat ja näkee kuinka ihania lapset ovat.

Mihin perustan väitteen että näin on? Siihen että miehelle ei ole väliä saatteko lapsia vai ei, eli miehen lasten äiti on hoitanut lapset ja mies on elänyt omaa elämäänsä. JOs ihminen on oikeasti elänyt lastensa kanssa hänellä on mielipide haluaako lisää lapsia. Ei, koska ovat hiton rasittavia tai kyllä, koska ovat ihania vaikka välillä rasittavia.

Vierailija
5/23 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on läheinen ystävä jonka miehellä jo aikuiset lapset ja muutama lapsenlapsikin.

Kaverini kanssa heillä on kolme lasta 6kk-6v. Hyvin on ainakin heillä mies jaksanut ja viettää paljon aikaa lasten kanssa.

Vierailija
6/23 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa käydä jopa niin, että mies vasta "tällä isyyskerralla" jaksaa olla täysillä mukana lapsensa elämässä.

Mutta neuvon ottamaan miehen aikuiset lapset mukaan elämäänne heti raskauden alkuvaiheessa, jotta heilläkin on mahdollisuus tottua ajatukseen sisaruksesta ja että hekin tuntuvat kuuluvan vielä isänsä elämään.

Läheltä tällaisia uusperhekuvioita seuranneena voin kertoa, että sellaisessa tapauksessa, jossa nuo isot, aikuiset lapset ovat saaneet kuulua mukaan kuvioihin, on niin syntyvällä lapsella kuin isällä/äidillä ollut aivan erityisen paljon iloa näistä isoista siskoista.

Vierailija
7/23 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti miehen ex on ollut ensisijainen vanhempi, mutta ainakaan päällepäin aikuisilla lapsilla ei ole huonoja välejä isänsä kanssa. Aktiivisesti pitävät yhteyttä. Mies on kyllä uraorientoitunut, mutta miehen lapset ovat eläneet valtaosan elämästään ydinperheessä isänsä ja äitinsä.

En olisi kuvaillut miehen asennetta ettei välitä. Nyt kun sitä tarkemmin analysoin hän ei halua aloittaa alusta, mutta on valmis minun vuokseni...

Haluaisin että että hän olisi yhtä hulluna kuin minä ajatuksesta ja se tekee tästä vaikeaa...

En tiedä ehkä hän ei sittenkään oikeasti välitä...vaikeaa..

Kiitos kommenteistanne.

Vierailija
8/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin että että hän olisi yhtä hulluna kuin minä ajatuksesta ja se tekee tästä vaikeaa...

En tiedä ehkä hän ei sittenkään oikeasti välitä...vaikeaa..

kaikilla kolmella naiset ovat paljon enemmän vastuussa lasten hoidosta ja kasvatuksesta kuin miehet; yhdessä mies ei juuri koskaan osallistu minkäänlaiseen lastenhoitoon. Pari kertaa on vienyt tai hakenut tarhasta ja katsonut lapsen perään kun äidillä on ollut menoa.

Tottakai näin voi olla myös perheessä, jossa vanhemmat ovat suunnilleen saman ikäisiä, mutta meidän lähipiirissämme juuri näillä kolmella on hyvin "perinteinen" (lue vanhanaikainen) roolijako.

Vierailija
9/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun Paavo sai ajokortin oli kuvia lehdessä kun oli lasten kanssa liikenteessä ja ostoksille menossa. Hellyttävää.

Vaimo tekee uraa ja Paavo on eläkkeellä joten aikaa lienee lapsilleen enemmän kuin ekalla kerralla.

Tee lapsia jos haluat. Älä hukkaa aikaa. Mies kyllä sopeutuu ja paljon on sinusta kiinni sitoutuuko lapsiinne.

Vierailija
10/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää näppärästi lapsenvahteina. Eli kannattaa pitää heihin hyvät välit.

Vierailija
11/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset ole tosiaan miehelle "se juttu". Saattavat kyllä sietää niitä ja jos osallistuvat heidän elämäänsä, niin oppivat toki vähitellen rakastamaankin, ainakin useimmat.

Onhan tietty näitä miehiä jotka puhuvat että pitäisi saada lapsia, mutta 90% tapauksista hekin olettavat että vaimo sen sitten hoitaa.

Oikeastaan on vain hyvä jos mies on jo vanhempi ja "kokenut" tässä asiassa. Hänet saattaa saada helpommin osallistumaan kun ei ole enää uraa luotavana tms. Mutta hekin tarvitsevat ohjausta isyyteen, ei se yleensä tule miehiltä luonnostaan.

Vierailija
12/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmänkin kuin minä, ja on myös yhdessä minun kanssani heitä hoitanut ja rakastanut. Muu tuntuisi ihan hullulta. Niin että en allekirjoita ollenkaan tuota, etteivät miehet yleensäkään olisi kiinnostuneita lapsista.

Minusta tuossa on monta kysymystä, mies ei esimerkiksi ikänsä puolesta ole mikään ihanteellinen isä enää.

Tunnen muutaman surullisen tapauksen näihin vanhoihin isiin liittyen. Yksi perhe on kriisissä, kun isä on väsynyt uuden vauvan kanssa, ja nuorin vanhista lapsista olisi tarvinnut tukea, joten vanhin lapsi puolisoineen joutui ottamaan kotiinsa tämän nuoremman, vaikka heilläkin oli pikkulapsiaika.

Yksi perhe, missä oli nuorempi äiti, ja vanha isä, joutui hankalaan tilanteeseen, kun tämä nuorempi äiti kuoli rintasyöpään lasten ollessa vielä aika nuoria, ja isä oli jo tosi vanha.

Vierailija
13/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pitäisi unohtaa niitä lapsia aiemmasta avioliitosta. Ei, vaikka olisivat jo aikuisia. Entäs, kun he vaikka kaipaisivat isoisää lapsenlapselle, mutta isällä ei ole aikaa, kun oma sinappikone vaatii huomiota ja jaksamista todella paljon.

Kannattaisiko hankkia mies, joka on sellaisessa normissa lisääntymisiässä.

Vierailija
14/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"isoa" lasta; ovat nyt 26 v., 24 v. ja 18 v. Kun me saimme esikoisemme olivat pari vuotta nykyistä nuorempia, toisen lapsen saaamme kesällä.

Mieheni on todella antautunut isän rooliinsa. Ollessaaän oli ekalla kierroksella varsin nuori isä, hän oli paiskinut paljon töitä ja ollut paljon poissa kotoa. Nyt hän on todella perhekeskeinen ja jaksaa pienten kanssa erinomaisesti. Toki asiaan vaikuttaa varmasti miehen varsin lapsirakas luonne.

Mutta ainakin omasta kokemuksestani voin vilpittömästi suositella toisen kierroksen miestä isäksi. Omaani en toisenlaiseen vaihtaisi:-)

Vierailija
15/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi kuitenkin suhtautuu vauvakuumeeseesi myönteisesti, vaikkakaan ei ainakaan päällepäin mitenkään kauhean innokkaasti, niin siitä vaan. Mies on ollut edellisten lasten syntyessä nuori isä (kuinka nuori?) eli voi olla isänä nyt erilainen. Moni isä oikeasti innostuu lapsistaan vasta lasten synnyttyä, ei vielä raskaudensuunnittelu- tai odotusaikana.

Olisitko nyt valmis siihen, että isä jatkaa uraansa, eikä välttämättä ole mitään vanhempainvapaa tyyppiä .... mutta on kuitenkin oikeasti mukana lastensa - myös tulevien - elämässä?

Vierailija
16/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko miehet useinkaan kovin innoisssaan lapsista. Ehkä he vanhoina ajattelevat, että kiva kun tuli tehtyä... Jos et tee lapsia, kadut sitä luultavasti myöhemmin. Mutta huomioi, että mies ei välttämättä jaksa enää valvoa pitkin öitä tenavan kanssa. Sun täytyy luultavasti kantaa aika lailla vastuuta.

Mun miehellä on neljä lasta, kaksi exän ja kaksi mun kanssa, eikä ole kyllä ikinä kovin osallistunut. Voi sanoa, että on vain saanut lapset, kun taas minä olen lähinnä uhkaillut ja kiristänyt ;) Haaveilin ennen suurperheestä, mutta eipä suhde miehen lapsiin yleensä korvaa omia lapsia. Mulla on siis ns. vain kaksi lasta. Mieti sinäkin, montako lasta haluat.

Vierailija
17/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tunnu yhtään vähäpätöisemmältä saada kolmas tai neljäs lapsi.

Ja vanhempana sitä osaa ottaa vanhemmuuden rennommin kuin nuorempana.

Vierailija
18/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän näyttää ainakin todella hyvältä isältä kuopukselleen.

Vierailija
19/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää näppärästi lapsenvahteina. Eli kannattaa pitää heihin hyvät välit.

19 vuotta nuorempaa sisartani. Kun ne lapset tekee, niin sitten kanssa hoitaakin ne itse. Ei parikymppistä kiinnosta jotain sisarpuolta hoitaa. Opiskelut ja oma kaveripiiri vievät 100-0 voiton.

Vierailija
20/23 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta äiti tulee. Toivottavasti kahdenkin lapsen, mutta yhdestä aloitetaan.

Joku ehdotti nuorempaan vaihtoa, se ei ole vaihtoehto, kun olen vihdoin elämäni miehen löytänyt. 4 vuoden kokemuksella tämän kanssa mennään loppuelämä.

Mietityttää jonkin verran se että, tulevilla lapsillamme on iäkkäät vanhemmat. Itselläkin tulee neljäkymppiä täyteen parin vuoden päästä. Tilastollisesti mies on eläkeiässä kun tuleva lapsi pääsee ripille.

Keskustelusta kiittäen Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme